Rabo SmartPin: uw mobiele pinapparaat

Rabo SmartPin: uw mobiele pinapparaat

Zeven van de tien Nederlanders betalen liever met hun pinpas dan contant. Ondernemers zonder pinoplossing lopen dus omzet mis. Met Rabo SmartPin kunt u uw klanten eenvoudig laten afrekenen via de kaartlezer en de Rabo SmartPin App op uw smartphone of tablet. Ook contactloos. Handig als u op locatie werkt of weinig transacties heeft.

Dankzij de overzichtelijke kosten van € 11 per maand en het vaste bedrag van € 0,15 per transactie kunt u inspelen op de wens van uw klanten die steeds vaker met pin willen afrekenen.

Voordelen Rabo SmartPin

  • Maak van uw smartphone een pinapparaat
  • Voor weinig transacties
  • Lage vaste abonnementskosten

Uw pintransacties zichtbaar in uw Rabo OmniKassa 2.0

U vraagt uw Rabo SmartPin aan in uw Rabo OmniKassa 2.0. Als u nog geen Rabo OmniKassa 2.0 heeft, dan sluit u deze automatisch af bij uw eerste aanvraag. U hoeft hiervoor geen extra kosten te betalen. Via het dashboard van Rabo OmniKassa heeft u een handig inzicht in uw pinbetalingen en eventuele andere online betalingen.

Lees meer over Rabo OmniKassa 2.0.

Wat is Rabo SmartPin?

Met Rabo Smartpin kunt u onder andere: 

  • Maestro en V PAY betalingen accepteren
  • overal in Europa betalingen ontvangen in euro’s
  • uw klanten contactloos laten betalen
  • uw kassabon mailen, printen of delen op de door uw gewenste manier
  • uw contante betalingen registreren en wisselgeld berekenen
  • in de app uw dagomzet berekenen en downloaden
  • geslaagde betalingen de volgende dag op uw rekening
  • verschillende gebruikers laten inloggen binnen hetzelfde contract
  • Productregister in de app beschikbaar om makkelijk veelgebruikte producten toe te voegen

Goed om te weten

 

  • Om Rabo SmartPin aan te vragen heeft u een zakelijke rekening bij de Rabobank nodig.
  • Het contract van Rabo SmartPin is van onbepaalde duur met een opzegtermijn van 1 maand en een minimale contractduur van 1 jaar.
  • Rabo SmartPin is onderdeel van Rabo OmniKassa 2.0.
  • Kiest u voor Rabo SmartPin dan sluit u een jaarcontract.
  • Voordat u een overeenkomst afsluit, is het verstandig om uzelf goed te informeren.
  • Ook geschikt voor retourpinnen.
  • Rabo SmartPin ondersteunt geen betalingen met een creditcard en Rabo Pintegoed.

Algemene voorwaarden Rabo OmniKassa 2017

Bekijk hoe een betaling met Rabo SmartPin werkt in de video

Bekijk de hele video op YouTube

Hoe werkt het?

Rabo SmartPin

Om gebruik te kunnen maken van de Rabo SmartPin moet u vanaf 1 oktober 2018 gebruik maken van een toestel met minimaal iOS 10.0 of Android 5.0.

Stap 1: Invoeren

Voer het bedrag in op de Rabo SmartPin App op uw eigen telefoon of selecteer een product uit het product register.

Hoe werkt het stap 1

Stap 2: Uw klant voert pinbetaling uit

Vraag uw klant de pinbetaling op de kaartlezer uit te voeren.

Hoe werkt het stap 2

Stap 3: Succesvol

De betaling is succesvol uitgevoerd.

Hoe werkt het stap 3

Stap 4: E-mail adres invoeren (optioneel)

Wil uw klant een kassabon? Voer het e-mailadres van uw klant in om de kassabon te verzenden.

  • Mogelijkheid om de bon te delen via Whatsapp, mobiele printer, etc.

Hoe werkt het stap 4

Op de supportpagina van Rabo SmartPin leest u meer over hoe Rabo SmartPin werkt en vindt u meer uitleg over het activeren van de kaartlezer en de bluetoothkoppeling.

De Rabo SmartPin App downloadt u kosteloos

Abonnementskosten

U betaalt een maandelijks abonnement per kaartlezer en u ontvangt de geslaagde pinbetalingen in één bedrag op uw rekening. U heeft in de Rabo OmniKassa 2.0. de keuze uit een bijschrijving per overeenkomst (standaard), per winkel of per verkooppunt. De omzetbijschrijving van het totaalbedrag kost € 0,25. Dit zijn de kosten die u betaalt voor alle betalingen van de vorige dag die als één batch bijgeschreven zijn op uw rekening. Deze batches worden gesplitst in betalingen die via V Pay (Visa) en Maestro (Mastercard) zijn uitgevoerd.

Abonnement per maand (inclusief één kaartlezer)*€ 11,00 per maand
Tarief per pintransactie €0,15 per transactie
* Exclusief 21% BTW. Optioneel kunt u extra kaartlezers huren voor € 11 per maand.

Het contract van Rabo SmartPin is van onbepaalde duur met een opzegtermijn van 1 maand en een minimale contractduur van 1 jaar.

Rabo SmartPin valt onder het Rabo Startersvoordeel. Met het Rabo Startersvoordeel kunt u dit product kosteloos uitproberen zolang uw Startersvoordeel loopt.

Aansluiting: Kosteloos
Abonnement per kalendermaand*
(inclusief huur kaartlezer):
€ 11
Rabo SmartPin transactie (Maestro/V PAY):* € 0,15
Kosten bijschrijving € 0,25 per omzet bijschrijving
Rabo SmartPin App: Kosteloos
(optioneel) Huur extra kaartlezer per kalendermaand: € 11
(optioneel) Abonnement Retourpinnen per kalendermaand: € 3,60
Retourpinnen transactie: € 0,06

* Indien de Rabo SmartPin na afloop van de huurtermijn niet wordt geretourneerd, zal een vergoeding in rekening worden gebracht. Deze vergoeding is € 75,00.

Meer over Rabo Startersvoordeel

Tarieven

Bekijk hier alle kosten van uw zakelijke betalingsverkeer op een rij.

Bekijk de Tarieven zakelijk betalingsverkeer

Waarom zou ik kiezen voor Rabo SmartPin?

“Ik zag ooit op een braderie in Den Bosch een mobiel pinapparaat en was direct geïnteresseerd. Bij deze oplossing bleek je echter een percentage van 2,5% per transactie te moeten afdragen. Dat doet pijn als wij een luxe BBQ of eigen vervaardigd meubel verkopen. Mijn zus heeft haar eigen administratiekantoor en wees me op de Rabo SmartPin. De €0,15 per transactie die we moeten afdragen is voor ons natuurlijk veel interessanter”.

Vraag is beantwoord door:

Het Luxe Buitenleven

Lees hier het interview

Wat is het voordeel van pinnen boven facturen of cash?

“De professionaliteit die je uitstraalt met Rabo SmartPin, dat vind ik het grootste voordeel van deze pinoplossing. Niet alleen in snelheid van de transactie, maar ook door de kassabon in de e-mail van de klant en de bevestigingsmail in je eigen inbox”

”Het betekende het einde van jarenlang gedoe rondom facturen en achter klanten aan moeten lopen voor betalingen. Op factuur krijgen mensen 2 weken de tijd te betalen. Na een week of 3 gingen wij eens bellen als we geen betaling hadden ontvangen. Je geld na drie weken of direct op je rekening, dat is nogal een verschil!”

Vraag is beantwoord door:

Van Rooij Transport- en Verhuisservice

Lees hier het interview

Willen mijn klanten wel pinnen met Rabo SmartPin?

“De gemiddelde leeftijd van onze klanten ligt tussen de 70 en 80 jaar oud.”

“Onze ervaring: Tegenwoordig zijn ook de wat oudere mensen goed op de hoogte van betalen via pin, omdat ze hier in winkels en op andere plaatsen ook veel mee te maken krijgen. Ze zijn zich er van bewust dat de techniek sneller gaat dan zij altijd kunnen volgen en ze vinden het vaak mooi dat ze op deze wijze gemakkelijk kunnen betalen.”

Vraag is beantwoord door:

Smienk Trapliften

Lees hier het interview

Is het lastig om SmartPin onder de knie te krijgen?

Net voor de winterperiode in 2015 besloten zij dan ook Rabo SmartPin aan te schaffen.

“Dan is het wat rustiger op de markt en zouden we wat meer tijd hebben om het mobiele pinnen onder de knie te krijgen en te wennen aan dit nieuwe systeem. Het bleek echter zo simpel, dat we het direct konden gebruiken. Nu raad ik Rabo SmartPin zelf aan, aan alle klanten die nieuwsgierig zijn naar mobiel pinnen!”

Vraag is beantwoord door:

Leenen Mennen Groente en Fruit

Lees hier het interview

Werkt het allemaal zonder storingen?

Michel Richèl was één van de eerste ondernemers in IJsselstein die de Rabo SmartPin in gebruik nam en heeft nooit problemen ondervonden in werking of techniek.

“Soms valt mijn wifi even weg, maar dat ligt vooral aan mijn netwerkverbinding en zeker niet aan Rabo SmartPin. Of er is een update nodig, maar die wordt netjes aangegeven en is altijd zo geïnstalleerd”.

Vraag is beantwoord door:

Michel Richel

Lees hier het interview

Hoe lang gaat de batterij mee?

“De batterij gaat gemiddeld een dag mee, dus het is handig als je hem opgeladen meeneemt en aan het einde van de dag weer aan de oplader legt”.

Vraag is beantwoordt door:

Dierenartspraktijk Valkenburg

Lees hier het interview