Rabo OmniKassa: iDEAL met complete online kassa

Met Rabo OmniKassa heeft u iDEAL, creditcards, Bancontact/Mister Cash en vele andere betaalmethoden in 1 online kassa die u integreert met uw webwinkel.

Vraag adviesgesprek aan

Rabo OmniKassa: de complete online kassa

De Rabo OmniKassa is een uitgebreide online kassa die verschillende belangrijke Nederlandse en buitenlandse betaalmethoden ondersteunt. Losse overeenkomsten afsluiten is niet meer nodig. U regelt de transacties via één online loket, dat u integreert met uw webwinkel.

Logo's betaalmethoden

Kenmerken

Met de Rabo OmniKassa:

  • Heeft u iDEAL, creditcards, Bancontact/Mister Cash en vele andere betaalmethoden in één online kassa.
  • Krijgt u online en per e-mail inzicht in uw transacties.
  • Regelt u eenvoudig terugbetalingen.
  • Kunt u een koppeling maken met uw eigen administratie.
  • Ontvangt u de storting van de dagomzet op de tweede werkdag na betaling. Bij betalingen in euro's. De uitbetaling van andere valuta kan langer duren.

Online betaalmethoden voor uw webwinkel

De Rabo OmniKassa ondersteunt verschillende betaalmethoden. U kiest zelf welke betaalmethoden u wilt toevoegen aan uw Rabo OmniKassa: iDEAL,  MasterCard, VISA, Maestro, V PAY en Bancontact/Mister Cash. Handig, want zo hebben uw klanten keuze uit verschillende betaalmogelijkheden en u kunt de transacties verwerken via één kassa.

Logo's betaalmethoden

Meer lezen over de verschillende betaalmethoden (PDF)

U kunt ook betaalverzoeken via incasso’s, acceptgiro’s en rembours ontvangen in de Rabo OmniKassa. Het verwerken van incasso’s en acceptgiro’s regelt u zelf door een factuur te sturen met acceptgiro of een incasso aan te maken in Rabo Internetbankieren.

Online beheer via het Rabo OmniKassa Dashboard

Via het Rabo OmniKassa Dashboard beheert u uw Rabo OmniKassa en uw transacties.

  • regel eenvoudig terugbetalingen
  • bekijk realtime de status en details van de transacties.
  • exporteer het betalingsoverzicht naar Word, Excel of PDF

Betaalschermen geschikt voor mobiele apparaten

Winkelt uw klant met een smartphone of tablet? Dan passen de betaalschermen van de Rabo OmniKassa zich automatisch aan. Uw klanten kunnen zo op een klein scherm goed zien waar zij mee bezig zijn. Dat is niet alleen prettig voor uw klant, maar ook voor u. Klanten haken namelijk minder snel af tijdens het betaalproces.

Mobiele betaalschermen

Hoe werkt het

Zo werkt de Rabo OmniKassa

Hier leest u stap voor stap hoe de Rabo OmniKassa werkt. Of bekijk de video.

1. Uw klanten willen betalen

Uw klanten hebben de gewenste producten geselecteerd in uw webwinkel. Zij kunnen betalen door op de betaalknop te klikken, die u in uw webwinkel geïntegreerd hebt.

2. Betaalverzoek

Uw klanten krijgen een pagina met het betaalverzoek te zien. Hier kunnen zij ook kiezen voor de gewenste betaalmethode. Dit kan onderdeel zijn van uw eigen webwinkel of het standaard betaalscherm van de Rabo OmniKassa, afhankelijk van de wijze waarop u de Rabo OmniKassa hebt geïntegreerd.

Betaalverzoek

3. Betaalmethodekeuze

Uw klanten krijgen een vervolgscherm te zien dat past bij de betaalmethode die zij hebben gekozen. Hier ziet u een voorbeeld van het betaalscherm na het kiezen voor betalen met iDEAL.

Rabo Omnikassa iPhone

4. Betaald

Na een betaling wordt uw klant teruggeleid naar uw webwinkel. De Rabo OmniKassa verzendt een signaal naar uw webwinkel(pakket) met de status van de betaling. U kunt de status ook online bijhouden in het Rabo OmniKassa Dashboard.

Rabo Omnikassa iPhone

5. Uitbetaling omzet

Twee dagen nadat betalingen aan uw webwinkel zijn verricht, krijgt u het geld op uw rekening. Wij betalen de dagomzet in één keer uit. Het uitbetalen van vreemde valuta kan langer duren.

6. Rapportages

U krijgt dagelijks een specificatie van de uitbetaling per e-mail (e-statement). In het Rabo OmniKassa Dashboard vindt u een totaaloverzicht met volledige transactiegegevens. Deze gegevens kunt u exporteren naar onder meer Excel. Uw klant ziet op zijn afschrift ‘Rabo OmniKassa’ en uw webwinkelnaam staan bij de betaling.

Rabo Omnikassa iPhone

Van aanvragen naar gebruiken

In vier stappen van aanvragen naar gebruiken

van aanvraag tot gebruik

1. Online aanvragen

U kunt de Rabo OmniKassa online aanvragen. Wij beoordelen binnen enkele dagen uw aanvraag. Daarbij kijken we onder meer of uw bedrijfsactiviteiten en situatie aansluiten bij de Rabo OmniKassa. Vervolgens krijgt u de overeenkomst per post thuisgestuurd. Deze kunt u retour sturen, inclusief een kopie van uw legitimatiebewijs.

2. Integreren

Wij stellen handleidingen en standaard plug-ins beschikbaar zodat u de Rabo OmniKassa kunt integreren in uw webwinkel. U kunt in een testomgeving controleren of u de integratie juist heeft uitgevoerd. Testen mag, maar is niet verplicht. Meer informatie over het testen kunt u vinden in hoofdstuk 7 van de integratiehandleiding. De handleiding(en) en plug-ins vindt u op de Rabo OmniKassa supportpagina.

Ga naar de Rabo OmniKassa supportpagina

3. Activeren

Na de verwerking van uw overeenkomst krijgt u een e-mail met uw webwinkel ID en de contractnummers. Deze gegevens heeft u nodig bij de activatie van uw Rabo OmniKassa. Verder ontvangt u een e-mail met gebruikersnaam en een aparte e-mail met het wachtwoord. Dit zijn de inloggegevens van de downloadsite. Op de downloadsite vindt u uw geheime sleutel. Daarmee is uw Rabo OmniKassa beveiligd.

4. Gebruiken

U kunt de Rabo OmniKassa nu gebruiken. Uw dagomzet van de Rabo OmniKassa ziet u in internetbankieren in het transactieoverzicht. U krijgt dagelijks een e-mail met specificaties van de betalingen in uw webwinkel. U kunt de transacties ook online volgen in het Rabo OmniKassa dashboard. De hoofdgebruiker krijgt een e-mail met inloggegevens voor het dashboard. U kunt hier later ook andere gebruikers toegang toe verlenen.

Lees de uitgebreide beschrijving over het aanvragen en gebruiken (PDF)

Aandachtspunten

  • U heeft voor de Rabo OmniKassa een zakelijke rekening nodig van de Rabobank.
  • Creditcards toevoegen als betaalmethode duurt ongeveer vijf dagen langer dan de gebruikelijke aanvraagperiode van twee weken. De reden is dat de creditcardmaatschappij uw webwinkel eerst beoordelen. Uw webwinkel dient daarvoor online te zijn. Is uw website nog niet online, dan kunt u de Rabo OmniKassa nu aanvragen met alleen iDEAL en pas later creditcards toevoegen.
  • Voor de installatie van de Rabo OmniKassa is enige technische kennis vereist. Wij leveren standaard plug-ins en een uitgebreide handleiding om u op weg te helpen. Lukt het niet om zelf de Rabo OmniKassa te koppelen met uw webwinkel, dan kan een webbouwer u daarbij ondersteunen.
  • Rabo OmniKassa toont geen klantgegevens in het dashboard. U kunt de transacties volgen op basis van datum en order ID. Het opslaan van klantgegevens die u niet zelf heeft verkregen, is aan strikte regels van de overheid gebonden. Aan deze regelgeving hoeft u zo niet te voldoen.
  • Om de status van betalingen in uw webwinkel te kunnen volgen dient u de Rabo OmniKassa met uw webwinkel te koppelen. Dit kunt u regelen met plug-ins die wij aanbieden op de support pagina.
  • U ontvangt uw dagomzet in één uitbetaling op uw rekening. Zo heeft u in Rabo Internetbankieren in een oogopslag zicht op uw dagomzet. Betalingen van uw klanten op deze dag, kunt u zo in één keer wegboeken.
  • U ontvangt een e-mail met de specificatie van uw dagelijkse uitbetaling. Deze kunt u gebruiken als u iedere individuele transactie wilt matchen in uw financiële administratie.
  • Wilt u alleen de iDEAL betaalmethode zonder kassa? Kies dan voor Rabo iDEAL Professional.

Kosten

Uw maandelijkse kosten

De kosten van de Rabo OmniKassa zijn opgebouwd uit vaste kosten en variabele kosten:

  • abonnementskosten
  • betaalmethodetarief
  • kassakosten

Abonnementskosten*
Inclusief kassakosten voor de eerste 50 transacties.

€ 10,00 per maand
Betaalmethodetarief**
Per transactie of als percentage over het bedrag.
iDEAL€ 0,35
MiniTix€ 0,10
MasterCard2,25%
Visa2,25%
Maestro/VPAY1,50%
Bancontact/Mister Cash1,50%
Terugbetaling door webwinkel€ 0,00 (exclusief kassakosten)
Chargeback door consument€ 25,00
Kassakosten*
Per transactie.
0 - 50€ 0,00 (inbegrepen bij de abonnementskosten)
51 - 500€ 0,25
501 – 1000€ 0,15
>1000€ 0,10

Rekenvoorbeeld

Hieronder ziet u een indicatie van de maandelijkse kosten. In dit voorbeeld zijn 25 iDEAL transacties opgenomen en een aantal creditcard transacties met een waarde van € 252,00. iDEAL wordt gerekend als een vast bedrag per transactie. De creditcard transacties zijn een percentage van het bedrag. De kassakosten staan op € 0,00 omdat deze tot 50 transacties al inbegrepen zijn bij het abonnement.

Abonnementskosten€ 10,00
Transactiekosten

- iDEAL transacties25 x € 0,35€ 8,75
- creditcard transacties2,25% van € 252,00 (totaalbedrag creditcard transacties)€ 5,67
KassakostenInbegrepen tot 50 transacties per maand€ 0,00
Totaal€ 24,42

Rekenvoorbeeld 1 (PDF)

Rekenvoorbeeld 2 (PDF)

Tarieven zakelijk betalingsverkeer 2015 (PDF)

Voorwaarden

Toetsing door de Rabobank

Wij toetsen bij uw aanvraag een aantal gegevens. Zo weten we of uw bedrijfsactiviteiten en situatie aansluiten bij de Rabo OmniKassa en de betaalmethoden. Wij informeren u per e-mail over het verloop hiervan. Is alles in orde, dan zorgen wij ervoor dat de aanvraagprocedure wordt voortgezet. U krijgt dan de overeenkomst thuisgestuurd.

Contact

Rabobank