Belangrijk
Trade Service Desk (030) – 216 36 00 of trade.servicedesk@rabobank.nl
Ga direct naar:
Wil je zekerheid over verplichtingen, levering en betalingen? Vraag hieronder online jouw bankgarantie, Letter of Credit of documentair incasso aan’
Trade Service Desk (030) – 216 36 00 of trade.servicedesk@rabobank.nl
Een internationale bankgarantie biedt meer zekerheid als je zakendoet met buitenlandse handelspartners. Met een bankgarantie krijg je een financiële vergoeding als jouw leverancier of afnemer zijn verplichtingen niet nakomt.
Bankgarantie zonder Rabo Internetbankieren aanvragen
Heb je geen toegang tot Rabo Internetbankieren (Professional) of kun je niet via de standaard onlinemodule een bankgarantie aanvragen? Dien dan jouw aanvraag of wijziging in via onderstaande buttons. Heb je een eigen tekst voor een bankgarantie, dan kun je ook gebruikmaken van dit formulier. Je levert de tekst aan en stemt deze met ons af.
Een aanpassing van een bestaande bankgarantie regel je via het wijzigingsformulier
Standaard Bankgarantie via Rabo Internetbankieren aanvragen
Heb je toegang tot Rabo Internetbankieren (Professional) en heb je een standaard bankgarantie in euro’s in het Nederlands of Engels nodig? De onderstaande bankgaranties vraag je eenvoudig online aan.
Met een export incasso houd je grip op de goederen wanneer je zakendoet met een buitenlandse afnemer. De importeur krijgt de handelsdocumenten pas in handen als hij heeft voldaan aan de incassovoorwaarden. Met een import incasso krijg je via de bank inzicht in de leveringsdocumenten van jouw leverancier.
Documentair incasso aanvragen
Een export incasso vraag je eenvoudig online aan. Vul het wijzigingsformulier in als je een lopende export incasso wilt aanpassen.
Een Letter of Credit (L/C) geeft je als exporteur meer betalingszekerheid en als importeur meer zekerheid over levering. De Rabobank of de bank van jouw buitenlandse afnemer staat garant voor de betaling.
Letter of Credit aanvragen
Vraag online een nieuwe Letter of Credit aan. Een aanpassing van een lopende Letter of Credit geef je door met het onderstaande wijzigingsformulier.
Gebruik de aanvraagformulieren op de productpagina’s om jouw opdracht in vier stappen bij ons aan te leveren.
Je kunt jouw opdrachtformulieren aanleveren bij ons via e-mail: ts.verwerking@rabobank.nl of je kunt ze via de post opsturen naar:
Rabobank, afdeling Trade Services
Winthontlaan 1 (UW 5)
3526 KV Utrecht
Binnenlandse koerierszendingen worden meestal de volgende werkdag vóór 10.00 uur bij jou afgeleverd.
De status van jouw zendingen kun je volgen via de website van Parcel International op basis van het referentienummer van je product. Dit nummer vind je op de correspondentie van de Rabobank. De referentienummers voor Bankgaranties beginnen met GU of GB, voor Letter of Credit met LM of LX en voor documentaire incasso’s met CM of CX.
Sommige leveranciers adresseren de goederen niet zoals aangegeven wordt in het Letter of Credit of Documentair Incasso, maar aan de Rabobank. Dit wordt gedaan omdat er gedacht wordt dat dit extra zekerheid met zich meebrengt of omdat het een wettelijke verplichting is in het land van de exporteur. Als je over de goederen wilt beschikken, zal de Rabobank deze vrij moeten geven. Dit kun je aanvragen via de verklaring goederenvrijgave. Je kunt de verklaringen hieronder downloaden. Je kunt deze invullen en per e-mail versturen naar Rabobank Trade Services via: ts.verwerking@rabobank.nl.
Hieronder vind je een voorbeeld van een wissel. Met behulp van dit bestand kun je de wissel zelf invullen.
Voor inhoudelijke vragen over onze producten kun je contact opnemen met de Trade Service Desk via telefoon: +31 (0) 30 216 36 00 (op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur) of per e-mail. Wil je meer weten over het managen van handelsrisico’s bij jouw internationale transacties? Neem dan contact op met je accountmanager.
Uitgebreide informatie over het gebruik van Rabo Trade Access vind je op de pagina van Rabo Trade Acces Support. Voor technische vragen bel je met Rabo Corporate Support op 030-71 21 777. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 17.30 uur. Of stuur een e-mail. Voor inhoudelijke en functionele vragen bel je met de Trade Service Desk op 030-21 63 600. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 17:30 uur. Je kunt ook een e-mail sturen.
Op het opdrachtformulier wordt bij de handtekening gevraagd om een sleutelgetal. Dit hoef je alleen in te vullen als je dit met de bank bent overeengekomen. Anders kun je dit veld blanco laten.