
“Laagdrempelig voor klanten en toch professioneel”
Vlees- en visliefhebbers kunnen hun hart ophalen in de webshop van Meat Fish. Ribkarbonades, kalkoenfilet, lamsracks, zalm en oesters: het is slechts een kleine greep uit het brede assortiment. En zoeken klanten een bijzonder stukje vlees of vis dat níet in de webshop staat? Dan regelt oprichter Steven van Diermen dat graag voor ze. Afrekenen gaat in die gevallen snel een eenvoudig via een betaalverzoek.

Ondernemer in beeld
Wie: Steven van Diermen
Bedrijf: Meat Fish
Wat: Online slager én visboer
Iets speciaals
Vlees- en visspecialist Meat Fish levert al jaren aan de horeca. Met de webshop wil oprichter Steven van Diermen particuliere klanten tegemoetkomen. “Via de webshop maak ik topkwaliteit vlees en vis beschikbaar voor particuliere klanten”, vertelt Steven. “De meest gangbare soorten vlees en vis zitten standaard in het assortiment. Maar het komt regelmatig voor dat klanten op zoek zijn naar iets speciaals. Black angus borstlappen bijvoorbeeld, of kalfsspareribs. Ik regel dat dan graag voor ze. En omdat zo’n bestelling buiten de webshop om gaat, reken ik af met een betaalverzoek.”
Makkelijker voor klanten
“Mijn klanten zijn blij met deze manier van afrekenen. Sterker nog, ik ben Rabo Betaalverzoek zelfs gaan gebruiken op verzoek van een klant. Vroeger gaf ik klanten een factuur bij aflevering, maar vaak belandde die dan in een la. Soms kwamen ze de factuur na een tijdje tegen en betaalden ze alsnog, maar regelmatig moest ik erachteraan bellen. En dat was niet leuk voor mij want ik heb het veel te druk voor facturatie, maar ook niet leuk voor mijn klanten. Het niet betalen was namelijk geen opzet of onwil, maar het werd om wat voor reden dan ook steeds uitgesteld of gewoon vergeten.”
Minder tijd kwijt aan facturatie
“Toen een klant vroeg of hij kon afrekenen via een betaalverzoek ben ik in de app gaan kijken. Ik zag Rabo Betaalverzoek staan en dacht ‘laat ik het gewoon eens proberen’. En ik ben blij dat ik dat heb gedaan! Het is nu een standaard betaalwijze geworden voor alles wat buiten de webshop om wordt besteld. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook als ik bbq’s verhuur, of salades en stokbrood lever.”
“Natuurlijk blijft facturatie wel bestaan, maar zo kost het me veel minder tijd én ik krijg sneller betaald waardoor mijn cashflow groter is.”
“Voor mij werkt Rabo Betaalverzoek dus uitstekend. Ik verstuur er zo’n dertig à veertig per maand. Klanten betalen vrijwel altijd meteen. Het is een laagdrempelige manier van betalen, en toch professioneel.”
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.