
"Dit past bij perfecte klantbediening"
In coronatijd blijkt de webshop van De Kaaswinkel een uitkomst. Klanten krijgen noten en kazen desgewenst thuisbezorgd. Afrekenen gaat snel via Rabo Betaalverzoek. Eigenaar Twan Soetekouw legt uit.

Zien, ruiken en proeven
Wie:Twan Soetekouw
Bedrijf: De Kaaswinkel en DeKaaswinkel.nl
Wat: Verkoop kaas en noten
Zien, ruiken en proeven
‘In onze fysieke winkel in Boxmeer verkopen we kaas, noten en geschenkverpakkingen. Toen tien jaar geleden de url www.dekaaswinkel.nl beschikbaar kwam, startten we ook een webwinkel. Die is voor ons een aanvulling op de fysieke winkel. In onze branche is zien, ruiken en proeven nou eenmaal belangrijk. Bovendien speelt het geven van advies een grote rol. Dat is online lastiger. Daardoor verkopen we online vooral specialistische producten, zoals een bepaalde merk kaas. Uiteindelijk behalen we vijf procent van onze omzet uit de webshop.’
Hoger bedrag
‘De webshop bleek een uitkomst tijdens de coronoperiode. We boden klanten aan dat we hun bestelling kwamen langsbrengen als ze niet naar de winkel konden of wilden komen. Het afrekenen deden we via Rabo Betaalverzoek Plus. Dat werkte goed – sommige dagen stuurden we wel 25 betaalverzoeken. En de meeste mensen bestelden voor een hoger bedrag dan ze normaliter in de winkel doen.’
Makkelijk maken
‘Rabo Betaalverzoek pas perfect in ons streven om het onze klanten zo makkelijk mogelijk te maken. Dankzij onze webshop hoeven ze niet naar de winkel om hun producten te kopen, maar krijgen ze die thuisbezorgd. Daarbij hoort ook betaalgemak.’
“En de meeste klanten die een betaalverzoek ontvingen, betaalden deze binnen een uur!”
‘Ik denk dat het mede komt doordat mensen ons vertrouwen en het ons gunnen.’
Nieuwe webshop
‘De laatste tijd zien we een flinke toename van het aantal webshops in onze branche. Ook bij ons stijgt het aantal online aankopen. We willen onze omzet via de webshop verder gaan verhogen. Daarom werken we nu aan een nieuwe webshop, die rond de feestdagen probleemloos moet draaien. We hebben een kleine winkel, waar vanwege corona slechts drie klanten tegelijk in kunnen. Maar in de twee dagen voor Kerst krijgen we vaak wel zo’n 450 mensen over de vloer. Met de allerbeste wil van de wereld gaat dat niet lukken. Dus gaan we iets verzinnen waardoor mensen van tevoren online kunnen bestellen. En het betalen na de bezorging doen we uiteraard weer via Rabo Betaalverzoek.’
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.