Daan Laseur runt samen met zijn vrouw Lisette Pronto Holding BV, een bedrijf dat scooters en e-bikes verkoopt en repareert. Zij zetten Rabo Betaalverzoek in voor aanbetalingen en om on the spot af te rekenen bij de bezorging.

Ondernemers over Rabo Betaalverzoek
de Spijsbereiders - Roland van Balen

Wie: Daan Laseur
Bedrijf: Pronto Holding BV
Wat: Verkoop van scooters en e-bikes
Jaaromzet: Tussen 1,3 en 1,5 miljoen

Pronto Holding BV over Rabo Betaalverzoek

Groeimarkt voor e-bikes

“Vroeger hielden we ons vooral bezig met de verkoop en reparatie van scooters, maar de afgelopen jaren zijn er steeds meer e-bikes bij gekomen. Het is een enorme groeimarkt. We verkopen er nu zo’n 500 per jaar, maar ik verwacht dat dit aantal flink gaat stijgen. We hadden al een vestiging in Amersfoort, en in 2019 openden we onze tweede vestiging in Utrecht Leidsche Rijn. Op dit moment onderzoeken we de mogelijkheden voor een derde vestiging in Amsterdam, want ook daar zit enorm veel potentie.”

“Vroeger gingen onze bezorgers met een mobiel pinapparaat op pad, maar dat hoeft nu niet meer”

Tevreden klanten

“We zetten Rabo Betaalverzoek vooral in voor aanbetalingen en om on the spot af te rekenen bij de bezorging. Vroeger gingen onze bezorgers met een mobiel pinapparaat op pad, maar dat hoeft dus niet meer. We sturen nu een betaalverzoek via Message of WhatsApp en de klant kan het geld direct overmaken. En wij zien het bedrag meteen op onze rekening staan. Hierdoor kunnen we onze e-bikes en scooters sneller uitleveren. Dit zorgt voor tevreden klanten, want zij hoeven niet lang op hun mooie nieuwe fiets of scooter te wachten!”

Meer betalingszekerheid, minder administratie

“Door betaalverzoeken te gebruiken, hebben we meer zekerheid van betaling. Ook scheelt het ons veel administratieve handelingen, omdat we nu direct de factuur aan een betaling koppelen en we geen pintotalen meer hoeven na te gaan. En wat ook fijn is, als ouders de scooter of e-bike voor hun kind betalen, kunnen de kinderen het betaalverzoekje doorsturen naar hun ouders. We hebben nu eigenlijk geen factuurbeheer meer nodig. Dit werkt veel directer en overzichtelijker. We zijn dus erg blij dat Rabobank nu zelf zo’n betaalsysteem heeft.”

Zelf regelen & Contact