Rabo SmartPin

Rabo SmartPin – Maak van je smartphone een pinapparaat

Zeven van de tien Nederlanders betaalt liever met de pinpas dan contant. Als jij je klanten niet kunt laten pinnen, loop je dus omzet mis. Met Rabo SmartPin kun je je klanten eenvoudig laten afrekenen via de kaartlezer en de Rabo SmartPin App op je telefoon of tablet.

  • Maak van je smartphone een pinapparaat.
  • Met Maestro, V PAY, MasterCard of VISA.
  • Lage huur- of servicekosten per maand.

Je klanten laten betalen met de kaartlezer en de App

Met Rabo SmartPin kun je je klanten eenvoudig laten afrekenen via de kaartlezer en de Rabo SmartPin App op je telefoon of tablet. Handig als je op locatie werkt, of als je niet zo veel transacties hebt. Voor €11 per maand en transactiekosten vanaf €0,055 per transactie ben je helemaal klaar en kun je je klanten laten pinnen, waar en wanneer je maar wilt. Liever een eigen Rabo SmartPin? Dan kun je De Rabo SmartPin kaartlezer ook kopen.” 

SmartPin is onderdeel van Rabo OmniKassa

Als je Rabo SmartPin aanvraagt, ga je gebruikmaken van Rabo OmniKassa 2.0. Daarmee krijg je toegang tot een overzichtelijk dashboard van al je pinbetalingen, gratis. Je kunt Rabo OmniKassa eventueel uitbreiden met andere betaaloplossingen, bijvoorbeeld voor je webshop. Start je aanvraag voor de Rabo SmartPin en wij helpen je meteen een Rabo OmniKassa aan te vragen. Maak je al gebruik van Rabo OmniKassa 2.0? Dan kun je in het dashboard zelf een Rabo SmartPin aanvragen.

Lees meer over Rabo OmniKassa 2.0.

Jouw klanten makkelijk laten betalen

Productdetails Rabo SmartPin

Wat kun je ermee en hoe werkt het?

Met Rabo SmartPin kun je onder andere:

  • Maestro, V PAY, MasterCard en VISA betalingen accepteren.
  • Overal in Europa betalingen ontvangen in euro’s.
  • Je klanten contactloos laten betalen.
  • Je kassabon mailen, printen of delen op de door jouw gewenste manier.
  • Je contante betalingen registreren en wisselgeld berekenen.
  • In de app je dagomzet berekenen en downloaden.
  • Geslaagde betalingen de volgende dag op je rekening.
  • Verschillende gebruikers laten inloggen binnen hetzelfde contract.
  • Productregister in de app beschikbaar om makkelijk veelgebruikte producten toe te voegen.
Goed om te weten
  • Om Rabo SmartPin aan te vragen heb je een zakelijke rekening bij de Rabobank nodig.
  • Je sluit een jaarcontract af als je je Rabo SmartPin bij ons huurt. Als je je Rabo SmartPin bij ons koopt, dan heb je geen minimum contractduur. 
  • Rabo SmartPin is onderdeel van Rabo OmniKassa 2.0.
  • Voordat je een overeenkomst afsluit, is het verstandig om jezelf goed te informeren.
  • Ook geschikt voor retourpinnen.
  • Rabo SmartPin ondersteunt geen gebruik van Rabo PinTegoed.
Hoe werkt Rabo SmartPin?

Dit heb je nodig:

  • Rabo SmartPin kaartlezer.
  • De Rabo SmartPin App, download in de Play Store of de App Store.
  • Een telefoon of tablet met minimal iOS 10.0 of Android 5.0.
  • Bluetooth en een internetverbinding via WIFI of mobiele data.

Stap 1: Invoeren

Voer het bedrag in op de Rabo SmartPin App op je eigen telefoon of selecteer een product uit het product register.

Stap 2: Je klant voert pinbetaling uit

Vraag je klant de pinbetaling op de kaartlezer uit te voeren.

Stap 3: Succesvol

De betaling is succesvol uitgevoerd.

Stap 4: E-mailadres invoeren (optioneel)

Wil je klant een kassabon? Je kunt de bon delen via o.a. e-mail, WhatsApp, of de bon versturen naar een mobiele printer.

Op de supportpagina van Rabo SmartPin lees je meer over hoe Rabo SmartPin werkt en vind je meer uitleg over het activeren van de kaartlezer en de bluetoothkoppeling.

Supportpagina Rabo SmartPin

Wat kost het?

Je betaalt per kaartlezer maandelijks kosten, afhankelijk van of je deze hebt gekocht of gehuurd. Daarnaast betaal je per transactie en per bijschrijving van een batch transacties op je rekening. De bijschrijving kost per batch € 0,25. Je kunt in de Rabo OmniKassa 2.0. kiezen uit een bijschrijving per overeenkomst, per winkel, per verkooppunt of per betaalpunt.

Rabo SmartPin kosten 
KoopHuur
Aanschafkosten (eenmalig)€50,00€0,00
Plug & Play kosten (eenmalig)€49,00€0,00
Abonnementskosten betaalautomaat + servicecontract automaat (maandelijks)€6,60€11,00
(optioneel) Retourpinnen abonnement (maandelijks)€3,60€3,60
Rabo SmartPin App:KosteloosKosteloos


* Deze kosten zijn exclusief btw.


TransactiekostenKosten per transactie
0-100 transacties p/m (Maestro/V PAY)€0,15
101-200 transacties p/m (Maestro/V PAY)€0,10
201> transacties p/m (Maestro/V PAY)€0,055
Creditcard transacties (MasterCard/VISA)1,7%
(optioneel) Retourpinnen transactie€0,06
Kosten bijschrijving€0,25 per omzet bijschrijving


* Deze kosten zijn inclusief btw.

** Indien de Rabo SmartPin na afloop van de huurtermijn niet wordt geretourneerd, wordt een vergoeding in rekening worden gebracht. Deze vergoeding is € 75,00 (inclusief btw).

Net gestart? Dan krijg je korting

In je eerste jaar bij Rabobank krijg je Rabo Startersvoordeel. Hiermee krijg je korting op veel zakelijke producten, waaronder Rabo SmartPin. Zo start je nóg sterker.

Meer over Rabo Startersvoordeel

Mogelijkheden Rabo SmartPin

Doe meer met de Rabo SmartPin API

Je gebruikt Rabo SmartPin waarschijnlijk vaak onderweg of op locatie, handig en compact. Maar je kunt van Rabo SmartPin ook een volledige kassa-oplossing maken, door een productcatalogus aan te maken in de app en deze op uw tablet te gebruiken. Of koppel uw eigen systemen met de SmartPin API.

Bekijk meer

Veelgestelde vragen

Waarom zou ik kiezen voor Rabo SmartPin?

“Ik zag ooit op een braderie in Den Bosch een mobiel pinapparaat en was direct geïnteresseerd. Bij deze oplossing bleek je echter een percentage van 2,5% per transactie te moeten afdragen. Dat doet pijn als wij een luxe BBQ of eigen vervaardigd meubel verkopen. Mijn zus heeft haar eigen administratiekantoor en wees me op de Rabo SmartPin. De €0,15 per transactie die we moeten afdragen is voor ons natuurlijk veel interessanter”.

Wat is het voordeel van pinnen boven facturen of cash?

“De professionaliteit die je uitstraalt met Rabo SmartPin, dat vind ik het grootste voordeel van deze pinoplossing. Niet alleen in snelheid van de transactie, maar ook door de kassabon in de e-mail van de klant en de bevestigingsmail in je eigen inbox”

”Het betekende het einde van jarenlang gedoe rondom facturen en achter klanten aan moeten lopen voor betalingen. Op factuur krijgen mensen 2 weken de tijd te betalen. Na een week of 3 gingen wij eens bellen als we geen betaling hadden ontvangen. Je geld na drie weken of direct op je rekening, dat is nogal een verschil!”

Willen mijn klanten wel pinnen met Rabo SmartPin?

“De gemiddelde leeftijd van onze klanten ligt tussen de 70 en 80 jaar oud.”

“Onze ervaring: Tegenwoordig zijn ook de wat oudere mensen goed op de hoogte van betalen via pin, omdat ze hier in winkels en op andere plaatsen ook veel mee te maken krijgen. Ze zijn zich er van bewust dat de techniek sneller gaat dan zij altijd kunnen volgen en ze vinden het vaak mooi dat ze op deze wijze gemakkelijk kunnen betalen.”

Is het lastig om SmartPin onder de knie te krijgen?

Net voor de winterperiode in 2015 besloten zij dan ook Rabo SmartPin aan te schaffen.

“Dan is het wat rustiger op de markt en zouden we wat meer tijd hebben om het mobiele pinnen onder de knie te krijgen en te wennen aan dit nieuwe systeem. Het bleek echter zo simpel, dat we het direct konden gebruiken. Nu raad ik Rabo SmartPin zelf aan, aan alle klanten die nieuwsgierig zijn naar mobiel pinnen!”

Werkt het allemaal zonder storingen?

Michel Richèl was één van de eerste ondernemers in IJsselstein die de Rabo SmartPin in gebruik nam en heeft nooit problemen ondervonden in werking of techniek.

“Soms valt mijn wifi even weg, maar dat ligt vooral aan mijn netwerkverbinding en zeker niet aan Rabo SmartPin. Of er is een update nodig, maar die wordt netjes aangegeven en is altijd zo geïnstalleerd”.

Hoe lang gaat de batterij mee?

“De batterij gaat gemiddeld een dag mee, dus het is handig als je hem opgeladen meeneemt en aan het einde van de dag weer aan de oplader legt”.

Is mijn SmartPin anders wanneer ik hem koop of huur?

Nee, je krijgt toegang tot dezelfde Rabo SmartPin app en je krijgt dezelfde kaartlezer. Alleen de kosten zijn anders ingericht.

Service en contact

Vraag, klacht of een compliment over Rabo SmartPin? Neem contact met ons op.

Inloggen Dashboard

Zelf regelen & Contact