Dashboard

In het Rabo OmniKassa Dashboard heb je een totaaloverzicht van al jouw online- en pinoplossingen.

Inloggen

Als de Rabo OmniKassa Overeenkomst voor jouw Rabo OmniKassa is ondertekend, kun je inloggen met je bankpas en Rabo Scanner. Je kunt nu ook via Rabo Internetbankieren in het dashboard inloggen. Je vindt deze link links in het menu onder ‘Betalen & Sparen’ > ‘OmniKassa’.

Ga naar het Dashboard

Zo werkt het dashboard

Binnen jouw Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard kun je zelf je onderneming (bedrijf) inrichten. Je kunt één of meerdere winkels aanmaken. Onder elke winkel maak je vervolgens een of meerdere verkooppunten aan. Een winkel kun je zien als de verzamelnaam voor jouw winkel(s). Het verkooppunt kun je zien als een plek waar je jouw product(en) of dienst(en) verkoopt aan je klant. Dit kunnen fysieke locaties zijn, maar ook webwinkels.

Service en support

Op deze pagina krijg je uitleg over de meest voorkomende processen. Wil je meer uitgebreide informatie over je Rabo OmniKassa Dashboard? Zie dan onze uitgebreide Rabo OmniKassa 2.0 handleiding:

Bedrijf: Freek Holding B.V.

Winkel 1: De BandenvakmanWinkel 2 (optioneel): Autobedrijf Amsterdam
* Verkooppunt 1: Bandenvakman Amsterdam (fysieke winkel)* Verkooppunt 1: Autobedrijf Amsterdam(fysieke winkel)
* Verkooppunt 2: Bandenvakman.nl (webshop)* Verkooppunt 2: Autobedrijf.nl (webshop)
Visual Dashboard Support

Per verkooppunt kun je producten aanvragen en beheren. Denk aan Rabo PinBox, Rabo SmartPin en Rabo OnlineKassa. Als je gebruikmaakt van een van onze pinoplossingen, sluit je ook makkelijk een Pinbundel af om kosten te besparen op je transacties. De Pinbundel kies je niet per verkooppunt, maar per winkel. Ook kies je zelf op welk niveau de omzet wordt uitbetaald: op contractniveau (alle winkels bij elkaar), op winkelniveau (alle verkooppunten bij elkaar per winkel), of op verkooppuntniveau (elk verkooppunt apart). Houd hier dus rekening mee bij het inrichten van jouw bedrijf in het Dashboard.

Ga naar het Dashboard

Uitbetalingsreferenties inzien

Afhankelijk van je uitbetalingsniveau ontvang je meerdere boekingen per dag. In het dashboard van Rabo OmniKassa 2.0 kun je in één overzicht raadplegen welke uitbetalingsreferenties op ieder niveau van toepassing zijn. Je kunt dit vervolgens gebruiken in jouw eigen reconciliatie software. Om de uitbetalingsreferenties in te zien, ga je naar ‘Beheer’ > ‘Contract’ > ‘Uitbetalingsreferenties’ > ‘Inzien’. Je kunt de uitbetalingsreferentie tevens in je omzetbijschrijving terugvinden in Rabo Internetbankieren (Pro) en gebruiken om de boeking te koppelen aan je eigen administratie.

Winkels beheren

Winkel toevoegen

Onder 'Beheer' kun je een winkel toevoegen. Ga naar 'Winkels en verkooppunten' en klik rechts op het plusje 'Winkel toevoegen'.

Winkel wijzigen of verwijderen

Ga naar 'Beheer', 'Winkels en verkooppunten'. Klik op de naam van de winkel. Klik rechts op 'Bewerken' als je de gegevens wilt wijzigen, of onderaan in het scherm op 'Winkel beëindigen'.

De naam van je winkel

Je bepaalt zelf hoe je jouw winkel wilt noemen in je Rabo OmniKassa. Deze naam wordt niet getoond aan je klanten.

Verkooppunten beheren

Online of fysiek verkooppunt toevoegen

Onder 'Beheer' kun je een verkooppunt toevoegen aan je winkel. Dat kan een webwinkel zijn, of een fysiek verkooppunt. Ga naar 'Winkels en verkooppunten', klik op de naam van de winkel waaraan je een verkooppunt wil toevoegen en klik rechts op het plusje 'Verkooppunt toevoegen'. Vul vervolgens de gevraagde gegevens in.

Winkel wijzigen of verwijderen

Ga naar 'Beheer', 'Winkels en verkooppunten'. Klik op de naam van het verkooppunt. Klik rechts op 'Bewerken' als je de gegevens wilt wijzigen, of onderaan in het scherm op 'Verkooppunt beëindigen'. Je kunt zelf aangeven wanneer je het verkooppunt wilt beëindigen. Deze datum kun je tot uiterlijk de dag voor de beëindiging wijzigen.

De naam van je verkooppunt

Je bepaalt zelf hoe je jouw verkooppunt(en) wilt noemen in je Rabo OmniKassa. Dit is de naam die je klanten zien op hun rekeningafschrift.

Transacties inzien en omzet ontvangen

Onder 'Transacties' vind je het transactieoverzicht. Gebruik 'Exporteren' om het hele overzicht te exporteren naar Excel. Exporteer de dagomzet door gebruik te maken van de zoekfunctie en de juiste dag te selecteren. Met de zoekfunctie kun je ook specifieke transacties opzoeken en exporteren.

Omzetbijschrijving: per contract, winkel of verkooppunt

Je transacties met de Rabo OmniKassa worden de volgende dag uitbetaald, ook in het weekend en op feestdagen. Je kunt zelf instellen hoe je wilt dat dat gebeurt. Ga naar 'Beheer' en 'Instellingen'. Klik rechts op 'Uw omzetbijschrijving'.

  • Contract: de gehele omzet van al je winkels van een dag eerder wordt dagelijks in één boeking naar je overgeboekt.
  • Per winkel: de omzet per winkel wordt dagelijks naar je overgeboekt.
  • Per verkooppunt: de omzet per verkooppunt wordt dagelijks naar je overgeboekt.
  • Per betaalpunt: de omzet per betaalpunt (pinautomaat en/of webwinkel) wordt dagelijks naar je overgeboekt.

Rekeningnummer voor uitbetaling wijzigen

Je kunt ook kiezen op welk rekeningnummer je de omzetbijschrijving wilt ontvangen. Als de gewenste rekening er niet bij staat, kun je deze toevoegen bij 'Instellingen' en dan 'Uw rekeningen'. Als de rekening ook hier niet tussen staat, kun je contact opnemen met je Rabobank.

Flexibele dagafsluiting

Standaard dagafsluiting (0:00 uur)Afwijkende dagafsluiting (02:00 uur)
TransactiedagMaandagMaandag
Uitbetaling opDinsdagWoensdag
BevatTransacties maandag 0:00 t/m maandag 23:59Transacties maandag 02:00 t/m dinsdag 01:59

Je kunt het afsluitmoment wijzigen in het Dashboard bij ‘Instellingen’ onder het tabblad ‘Beheer’. Ga naar ‘Uw omzetbijschrijving’ en klik rechts in je scherm op ‘Bewerken’. Hier kun je het afsluitmoment wijzigen voor jouw contract, per winkel, per verkooppunt of per betaalpunt, afhankelijk van je gekozen wijze van omzetbijschrijving.

Je gegevens

Rekeningnummer voor kostenafrekening wijzigen

Als de Rabo OmniKassa Overeenkomst voor jouw Rabo OmniKassa is ondertekend, kun je inloggen met je bankpas en Rabo Scanner.

E-mailadres wettelijk vertegenwoordiger

De wettelijk vertegenwoordiger ontvangt per e-mail bevestiging van wijzigingen zoals het toevoegen van producten of betaalmethoden. Je kunt het e-mailadres van de wettelijk vertegenwoordiger zelf wijzigen. Ga naar 'Beheer', 'Instellingen' en kies dan voor 'Wettelijke vertegenwoordiging'. Bevestig de wijzigingen met je Rabo Scanner.

Aandachtspunten

Rabo OmniKassa 2.0 toont niet automatisch klantgegevens in het dashboard. Alleen als je zelf de gegevens doorgeeft in de transactie, worden deze in je dashboard getoond. Het opslaan van klantgegevens die je niet zelf hebt verkregen, is namelijk aan strikte regels van de overheid gebonden. Je kunt de transacties volgen op basis van datum en je order-ID (bestelnummer).

Zelf regelen & Contact