Ondersteuning voor installatie en gebruik van jouw Rabo OmniKassa.

Welkom op deze testpagina. Deze informatie is alleen voor jou bedoeld als je hiervoor een uitnodiging hebt gehad.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Je kunt je e-mailadres zelf veranderen via ‘Beheer’ in het dashboard van Rabo OmniKassa.

Hoe weet ik welke klant een online transactie heeft gedaan?

Vanwege wet- en regelgeving zie je in je dashboard niet automatisch persoonlijke gegevens van jouw klanten. Deze kun je bekijken in je eigen administratie en koppelen aan jouw webwinkelsysteem.

Als je klant betaalt, stuurt je webwinkelsysteem een betaalverzoek naar Rabo OmniKassa.In dit betaalverzoek voeg je een ordernummer toe.Optioneel: naam klant e/o orderlines (= de bestelde items) meegeven.Zorg ervoor dat dit nummer hetzelfde is als het nummer in je webwinkelsysteem.Zo koppel je jouw klantgegevens van de webwinkel aan een transactie. Lees meer over Rabo OmniKassa in de handleiding (PDF)
Hoe kan ik een klant terugbetalen?

Via je dashboard kun je jouw klant terugbetalen. Dit kan tot en met 60 dagen na de transactie bij betalingen met creditcard, Maestro, V PAY en iDEAL. Je kunt Bancontact-transacties niet terugbetalen via het dashboard. Dat kan alleen via Rabo Internetbankieren (Professional).

Je leest meer over het terugbetalen van transacties in de handleiding van Rabo OmniKassa.

Lees de handleiding van Rabo OmniKassa (PDF)
Wanneer ontvangt de klant mijn terugbetaling?

Gemiddeld ontvangt je klant het geld binnen twee dagen terug. Dit hangt echter af van de betreffende bank. Voor vreemde valuta is het gemiddelde vier werkdagen. De terugbetaling wordt verrekend met je dagomzet. Als je dagomzet onvoldoende is om de terugbetaling te kunnen verrekenen, dan wordt het resterende bedrag automatisch afgeschreven van je betaalrekening.

Belangrijke links

Kies direct voor inloggen in je dashboard of support bij installatie, gebruik en wijzigingen

Dashboard
Support

Zelf regelen & Contact