Op deze supportpagina lees je meer over hoe Rabo SmartStore werkt en vind je meer uitleg over de verschillende accessoires waarmee jij je eigen slimme kassa kan samenstellen.

Welke accessoires kan ik kiezen om mijn Rabo SmartPin uit te breiden tot slimme kassa?

Met Rabo SmartStore maak je in een handomdraai een slimme kassa van je mobiele pinapparaat. Je hoeft alleen nog maar de juiste accessoires te kiezen om van jouw Rabo SmartPin een slimme kassa te maken. Kies bijvoorbeeld voor een toonbankhouder die de SmartPin oplaadt, een bonnenprinter of een barcodescanner.

Bekijk alle accessoires

Zijn de accessoires alleen met de Rabo SmartPin te gebruiken?

Alleen de Rabo SmartPin houder is uitsluitend te gebruiken met Rabo SmartPin. Alle andere Rabo SmartStore artikelen kan je ook gebruiken met andere kassasoftware. Je hebt wel een zakelijke rekening bij Rabobank nodig en je moet Rabo OmniKassa geactiveerd hebben.

Rabo SmartStore Tablethouder

Wat moet ik weten over de tablethouder?

De Rabo SmartStore tablethouder is een stijlvolle en praktische toevoeging aan je toonbank. Plaats hem zo op de toonbank, op de kassalade of op de printerhouder zodat hij minimale ruimte inneemt op je toonbank.

  • Strak, minimalistisch design
  • Kantelbaar
  • Plaats de tablet tegen de houder met een micro-zuignap
  • Geschikt voor alle formaten tablets.
Hoe plaats ik de tablethouder of printerhouder op de toonbank?
  • Plaats de printerhouder direct op de toonbank op noppen, of zet hem vast met een micro-zuignap of schroeven
  • Plaats de tablet tegen de houder met een micro-zuignap
  • Zie Handleiding Tablethouder Printerhouder.
Handleiding Tablethouder Printerhouder (PDF)
Hoe plaats ik de tablethouder op de printerhouder?
  • Bepaal of je de printer naar de klant of naar jezelf wilt richten
  • Plaats de toonbankprinter in de houder
  • Schroef de tablethouder met de vier schroeven op de printerhouder.

Rabo SmartPin Houder

Wat moet ik weten over de Rabo SmartPin houder?
  • Je Rabo SmartPin is altijd opgeladen als deze in de houder ligt
  • De houder zorgt dat je SmartPin stevig op de toonbank staat en het scherm goed zichtbaar is voor je klanten
  • Zo sluit je de houder aan:
    1. Oplaadkabel in de onderkant van de houder steken
    2. Aansluiten op USB-poort (laptop, kassasysteem, (USB) stopcontact)
    3. SmartPin in de houder steken om op te laden
  • De SmartPin houder werkt alleen met het nieuwste type Rabo Smartpin, de SM-200L (model vanaf 2020). Je vindt het typenummer op de achterkant van het apparaat. Heb je een ouder type SmartPin en wil je toch graag de houder gebruiken? Neem contact op met het Support Team OmniKassa via 030-2131311.

Rabo Smartstore Toonbankprinter

Wat moet ik weten over de Rabo Smartstore Toonbankprinter?

De Rabo SmartStore Toonbankprinter is een zeer compacte printer voor op of onder de toonbank. De maten zijn 13,2 x 14 x 12,5 cm. Op je bon is ruimte voor een goed zichtbaar bedrijfslogo. De printer communiceert met de Rabo SmartPin via Bluetooth.

  • Voor smalle en brede bonnen (57mm en 80 mm)
  • Inclusief 20 bonrollen.

Tip: combineer met de bijpassende printerhouder.

Hoe installeer en gebruik ik de Rabo SmartStore Toonbankprinter?
  1. Sluit de stroomkabel aan op het apparaat
  2. Steek de stekker in het stopcontact
  3. Open de printerklep, leg er een bonrol in en sluit de printerklep.
  4. Zet de printer aan
  5. Ga op je telefoon naar Instellingen
  6. Ga op je telefoon naar Bluetooth
  7. Selecteer de printer mCP31B
  8. Open de Rabo SmartPin app op je telefoon en log in
  9. Ga naar Instellingen -> Bonnenprinter
  10. Selecteer de printer mCP31B
  11. Je kunt nu printen!
Hoe groot zijn de bonnen uit de printer?

In de toonbankprinter passen brede (80 mm) en smalle (57 mm) printerrollen. Bij aanschaf van een toonbankprinter worden standaard 10 brede printerrollen meegeleverd. In de mobiele printer passen alleen de smalle printerrollen. Bij aanschaf van een mobiele printer worden standaard 20 smalle rollen meegeleverd.

Kan ik losse printerrollen bestellen?

Nee, deze bieden wij momenteel niet los aan.

Rabo SmartStore Mobiele Printer

Wat moet ik weten over de Rabo SmartStore Mobiele Printer?

De Rabo SmartStore Mobiele Printer is ideaal voor jou als je thuisbezorgt, op locatie werkt of met jouw bedrijf op evenementen staat. Met 8,3 x 12,2 x 4,4 cm is hij nog compacter dan de Rabo SmartStore Toonbank Printer.

  • Voor smalle bonnen (57 mm)
  • Communiceert draadloos via Bluetooth
  • Inclusief oplader/ houder en 20 bonrollen.
Hoe installeer en gebruik ik de Rabo SmartStore Mobiele Printer?
  1. Doe de accu in het apparaat en klik dicht
  2. Maak de opening aan de zijkant open en leg er een printerrol in
  3. Sluit de oplader aan op de stroom en leg de printer hierin als deze niet gebruikt wordt
  4. Zet de printer aan met de aan/uit knop op de voorkant.

Koppelen Android

 

  1. Ga naar Instellingen
  2. Ga naar Bluetooth
  3. Selecteer de printer STAR-L200
  4. Open de Rabo SmartPin app
  5. Ga naar instellingen Bonnenprinter
  6. Selecteer de printer STAR-L200
  7. Je kunt nu printen!

    Koppelen IOS

    1. Open de Rabo SmartPin app
    2. Ga naar Instellingen Bonnenprinter
    3. Klik op Zoek nieuwe printers
    4. Selecteer de printer STAR-L200
    5. Je kunt nu printen!
    Hoelang moet het apparaat opladen?

    Na 4 à 5 uur is de printer volledig opgeladen.

    Rabo SmartStore Kassalade

    Wat moet ik weten over de kassalade?
    • De kassalade is 33 x 36 x 10 cm
    • De lade heeft plaats voor 5 soorten biljetten en 8 soorten munten
    • In combinatie met de SmartPin open je de kassalade handmatig met een sleutel.

    Rabo SmartStore Barcodescanner

    Wat moet ik weten over de Rabo SmartStore Barcodescanner?

    Met de Rabo SmartStore Barcodescanner kun je bestaande of zelf aangemaakte streepjescodes scannen, om zo sneller af te rekenen, producten toe te voegen of voorraad te tellen. De communicatie met de Rabo SmartPin app verloopt via Bluetooth. De scanner is slechts 13 cm groot en kan een hele werkdag zonder opladen gebruikt worden.

    Hoe installeer ik de scanner?

    1. Sluit de scanner of het oplaadstation aan op de stroom en laad op

    2. Schakel het apparaat aan met de aan-knop

    3. Wanneer je een Android telefoon/tablet gebruikt, scan de volgende code met de barcodescanner

    SmartStore header

    4. Wanneer je een Iphone of Ipad gebruikt, scan de volgende code met de barcodescanner

    SmartStore header

    5. Ga op je telefoon/tablet naar Instellingen

    6. Ga op je telefoon/tablet naar Bluetooth

    7. Selecteer de scanner Socket S700

    8. Je kunt nu barcodes scannen in de Rabo SmartPin app!

    Hoe gebruik ik de barcodescanner?

    De barcodescanner kun je gebruiken om sneller te kunnen afrekenen en efficiënter voorraad bij te houden.

    Hoe reken ik af met de Rabo SmartStore Barcodescanner?

    In plaats van de prijs van een artikel in te voeren of een artikel uit de productencatalogus te selecteren, scan je met een druk op de knop de streepjescode op het artikel dat je verkoopt.

    • Ga in de SmartPin app naar Kassa
    • Scan het product
    • Het product verschijnt en kan afgerekend worden.
    Hou houd ik mijn voorraad bij met behulp van de Rabo Smartstore Barcodescanner?

    De scanner maakt het bijwerken van je voorraad eenvoudiger en efficiënter. Zo werkt het:

    • Ga in de SmartPin app naar Producten
    • Kies Beheer voorraad (zie je dit niet, ga dan eerst naar het Instellingen icoon boven in het scherm en zet Gebruik voorraadbeheer aan)
    • Scan de producten die je wilt tellen
    • Scan de artikelen stuk voor stuk of voer direct een aantal in.
    Waar zie ik mijn actuele voorraad?
    • Ga in de SmartPin app naar Producten
    • Scan een product
    • Zie je geen voorraad? Zet dan het volgen van voorraad aan bij Beheer voorraad
    Hoe koppel ik een barcode aan een product?

    De barcodescanner werkt met bestaande barcodes van producten (EAN/UPC), maar je kunt ook zelf barcodes maken voor producten die deze nog niet hebben.


    1. Een bestaande barcode koppelen.

    • Ga in de SmartPin app naar Producten
    • Selecteer een product
    • Ga naar barcode
    • Scan een barcode of voer met de hand in
    • Kies Opslaan.


    2. Zelf een barcode maken.

    Heeft een product geen barcode, dan vind je op internet hulpmiddelen om deze zelf aan te maken. Zoek bijvoorbeeld op ‘free barcode generator’.

    Je gebruikt de ‘Code 128’ standaard. Ga je eigen barcodes gebruiken, dan is het handig om hiervoor een systeem te hebben. Begin bijvoorbeeld met 2 cijfers voor een productgroep, gevolgd door een code voor het product zelf. Je bepaalt dit verder helemaal zelf. 

    Hoe lang moet het apparaat opladen?

    Na 8 uur is de scanner volledig opgeladen.

    Hoe lang werkt het apparaat zonder stroom?

    25 uur op stand-by. Wanneer je de scanner actief gebruik (1 scan per 4 seconden) dan gaat hij 7 uur mee.

    Hoe zet ik standaard geluid (piep) aan of uit op de barcodescanner?

    Scan onderstaande code voor het aanzetten van het geluid:

    Rabo SmartStore Barcode

    Scan onderstaande code voor het uitzetten van het geluid:

    Rabo SmartStore Barcode

    Print eventueel de barcode als scannen vanaf het scherm niet lukt.

    Waar lees ik meer over de werking van de barcodescanner?

    Veelgestelde vragen

    Bekijk hieronder de antwoorden op de veelgestelde vragen over Rabo SmartStore.

    Bestellen

    Waar kan ik de Rabo SmartStore producten bestellen?

    Je kan alle verschillende producten bestellen in het Rabo OmniKassa dashboard. In het dashboard kies je voor het tabblad Beheer en vervolgens het tabblad SmartStore.

    Wie kan Rabo SmartStore apparaten bestellen?

    Staat het Rabo OmniKassa contract op jouw naam? Dan ben je contracteigenaar en kun je zelf de bestelling plaatsen. Werk je in het dashboard van iemand anders? Dan moet de contracteigenaar aan jou de rol van Beheerder Plus toekennen voordat je producten kunt bestellen.

    Kan ik artikelen in één bestelling naar meerdere verkooppunten laten verzenden?

    Ja, per artikel geef je aan naar welk verkooppunt het verstuurd moet worden.

    Kan ik ook apparaten bestellen als ik geen Rabo OmniKassa heb?

    Nee, om Rabo SmartStore producten te bestellen heb je een zakelijke rekening bij Rabobank nodig met Rabo OmniKassa. Heb je nog geen zakelijke rekening en ben je privé klant bij ons? Vraag dan eerst een zakelijke rekening aan. Dat kan makkelijk en snel hier. Wel een zakelijke rekening maar nog geen Rabo OmniKassa? Vraag hier het gratis dashboard aan.

    Hoe annuleer ik mijn bestelling?

    Annuleren is mogelijk tot 13.30 uur op werkdagen, daarna wordt de order verwerkt. Als je een order wilt annuleren, neem dan contact op met Support Team OmniKassa via 030-2131311.

    Betalen

    Hoe werkt de stapelkorting?

    Je ontvangt korting als je in één bestelling meerdere producten bestelt. De korting wordt hoger als je meer apparaten aanschaft. De korting wordt over de gehele bestelling berekend, ook als je voor meerdere verkooppunten bestelt.

    Hoe werkt de betaling?

    Het bedrag van de bestelling wordt bij de eerstvolgende kostennota automatisch van je zakelijke rekening afgeschreven.

    Van welke rekening wordt de betaling afgeschreven?

    De betaling wordt afgeschreven van de rekening die gekoppeld is aan de winkel waarvoor je het artikel hebt besteld. Het kan dus zijn dat één bestelling gesplitst wordt afgeschreven van rekeningen die horen bij meerdere winkels. Je kunt er ook voor kiezen om alles van je hoofdrekening te laten afschrijven. Dit is afhankelijk van hoe je de afrekening in Rabo OmniKassa hebt ingesteld. Je kunt deze instellingen checken in het tabblad.

    Bezorging

    Hoe snel krijg ik mijn bestelling?

    Bestellingen van Rabo SmartStore artikelen die voor 14 uur zijn ontvangen, worden doorgaans dezelfde dag verwerkt. Je bestelling ontvang je normaal gesproken binnen drie werkdagen. Heb je ook een Rabo SmartPin besteld? Deze wordt binnen 5 werkdagen in een apart pakketje verstuurd. Je ontvangt dan dus twee pakketjes.

    Kan ik de verzendstatus volgen?

    Als je order in verwerking is, ontvang je een track&trace code via e-mail van UPS, zodat je de verzendstatus kunt volgen.

    Waarom heb ik maar een deel van mijn bestelling ontvangen?

    Heb je gelijktijdig een Rabo SmartPin en Rabo SmartStore artikelen besteld? Dan krijg je mogelijk meerdere pakketjes. De producten worden vanuit verschillende locaties verzonden, waardoor het voor kan komen dat deze niet op hetzelfde moment bezorgd worden.

    Wat moet ik doen als mijn bestelling transportschade heeft?

    Neem dan binnen 24 uur contact op via 030-2131311 of contact@rabobank.omnikassa.nl.

    Hoe meld ik een defect aan?

    Neem contact op met het Support Team OmniKassa via 030-2131311.

    Hoe snel krijg ik een vervangend apparaat?

    We streven ernaar je binnen 2 werkdagen een vervangend apparaat te sturen.

    Hoe moet ik mijn defecte Rabo SmartStore apparaat terugsturen?

    Als je bij ons hebt gemeld dat je product defect is, krijg je een vervangend apparaat. Je defecte apparaat kan je verpakken in de doos van het nieuwe apparaat. Stuur het defecte apparaat binnen 3 weken terug om dubbele kosten te voorkomen.

    Retouren

    Kan ik een apparaat retour sturen?

    Heb jij je Rabo SmartStore product net ontvangen maar is het beschadigd? Neem dan binnen 24 uur na levering contact op via 030-2131311. We zorgen dan dat je een nieuw product krijgt.

    Garantie

    Hoe lang is de garantieperiode?

    Is je Rabo SmartStore apparaat kapot gegaan? Dan heb je bij zorgvuldig gebruik recht op vervanging als dit binnen 2 jaar na je aankoop gebeurt (alleen printers) of 1 jaar voor de overige apparaten. Je krijgt dan een vervangend apparaat.

    Ik heb zelf schade aan het apparaat veroorzaakt, wat nu?

    Binnen de garantietermijn zijn de kosten van een vervangend apparaat alleen voor rekening van Rabobank, als het aannemelijk is dat het defect niet is ontstaan door je eigen toedoen. Heb je hem wel per ongeluk laten vallen of is hij beschadigd bij een verhuizing? Dan kun je zelf een nieuw apparaat bestellen via Rabo OmniKassa en bij je verzekering checken of die de kosten vergoedt.

    Handleidingen

    Op deze pagina krijg je uitleg over de basis installaties en kun je de meest gestelde vragen zien. Heb je een vraag over hoe je een bepaald proces stap voor stap moet doen? Dan vind je hieronder de handleidingen van de Rabo SmartStore producten:

    Handleiding Rabo SmartStore Tablethouder en Printerhouder (PDF) English User guide Socketscan s700 (PDF) English Product overview Cash Drawer (PDF) English Product overview mC Print series (PDF) English Product overview SM-L200 Portable Printer (PDF)

    Service & Contact

    Staat je vraag niet op onze supportpagina? Neem dan contact met ons op.

    • Telefoonnummer: +31 (030) 213 13 11. Bereikbaar op werkdagen van: 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.
    • E-mail: contact@omnikassa.rabobank.nl.

    Zelf regelen & Contact