Man achter laptop

Gezond ondernemen begint bij webshop met betaaloplossing

Voor Helios Holland zijn online bestellingen erg belangrijk voor de omzet. Vandaar dat de groothandel koos voor een goede webshop plus geïntegreerde betaaloplossing. Snel en eenvoudig via de krachtenbundeling tussen CCV Shop en Rabobank.

Helios is een groothandel op het gebied van medisch verpakkingsmateriaal. Eigenaar Wouter Geraedts: ‘Wij kopen dat materiaal in massa in en leveren het vervolgens per stuk of in kleine aantallen aan onze klanten. Dat zijn bijvoorbeeld therapeuten, drogisterijen en apothekers die vaak niet in staat zijn verpakkingsmaterialen als flessen in bulk in te kopen.’

Flinke groei

Geraedts en zijn compagnon namen Helios Holland in Roermond in 2011 over. ‘In de afgelopen tien jaar zijn we vervolgens enorm hard gegroeid.’ De grootste uitdaging in deze roerige tijd is volgens Geraedts het op tijd geleverd krijgen van de benodigde producten. ‘De levertijden bij fabrikanten zijn momenteel langer dan voorheen – mede door het wereldwijde grondstoffentekort.'

Webshop voor de verkoop

Minder zorgen maken de ondernemers zich over de marketing van hun bedrijf. ‘Vooral door mond-tot-mondreclame van tevreden afnemers doen we het erg goed. Dat is ook waarin wij geloven: een goed en betrouwbaar bedrijf neerzetten. Dan komt de rest vanzelf. Toch kunnen we natuurlijk ook niet zonder online marketing en vooral online verkoop. Daarom hebben we sinds enkele jaren een goedlopende webshop.

Slimme software

Voor de software achter deze webshop zocht Helios Holland contact met CCV Shop. Geraedts: ‘CCV Shop biedt standaard software waarmee we eigenlijk vrij eenvoudig onze webshop konden opzetten en vullen met onze producten. Dat laatste kost nog wel wat tijd, maar dat doen we natuurlijk graag. Een goede en actuele webshop is namelijk essentieel voor onze omzet.’

Koppeling is ideaal

Om hun klanten vervolgens te laten betalen voor de producten die ze in de webshop van Helios Holland bestellen, koos het bedrijf voor Rabo OnlineKassa. ‘Er is een applicatie beschikbaar in de appstore van CCV Shop waardoor we heel eenvoudig van dit online bestaalsysteem van Rabobank gebruik kunnen malen’, aldus Geraedts. ‘We hebben al ons betalingsverkeer bij Rabobank lopen en wilde dit niet overzetten naar een andere partij. Dus die koppeling was voor ons ideaal.’

Betrouwbare partij

CCV Shop biedt een software-as-a-service (SaaS) oplossing, waarmee ondernemers zelf een webshop kunnen bouwen en beheren voor een vast bedrag per maand. Key accountmanager Stan Hofhuis: ‘Wij nemen ondernemers daardoor veel werk uit handen. Ze hebben geen technische kennis nodig om de webshop te bouwen en kunnen binnen een anderhalf uur online zijn. Inmiddels profteren zo’n 17.000 klanten van onze dienst. Om klanten in de webshop te laten betalen bieden we apps naar verschillende payment service providers. Rabobank is er daar één van. We zien dat mkb’ers vaak kiezen voor Rabo OmniKassa omdat ze de bank een betrouwbare partner vinden of er al klant zijn. Om Rabo OmniKassa te kunnen gebruiken hoeven ze alleen de app te installeren en de klantgegevens vanuit de Rabobank in te geven, omdat wij de API al klaar hebben staan voor gebruik.’

Goed overzicht in betalingen

De integratie van Rabo OmniKassa kostte inderdaad niet veel moeite volgens Geraedts. ‘De samenwerking met CCV Shop verliep op dit gebied ook goed. Het is fijn dat zij een koppeling met Rabo OmniKassa hebben ingebouwd. Het dashboard hiervan werkt fijn en gebruiken wij veel om een goed overzicht te houden over de verschillende betaalstromen. We hebben ruim 28 duizend klanten en gemiddeld zo’n vijftig tot honderd orders per dag. Dan is het hebben van overzicht belangrijk. Gelukkig kan dat dankzij deze koppeling tussen CCV Shop en Rabo Omnikassa.’