Nieuwe betaaloptie in Rabo SmartPin: iDEAL QR

Is je klant zijn portemonnee vergeten? Of werkt z'n bankpas niet meer? Geen probleem! Met de nieuwe betaaloptie iDEAL QR in Rabo SmartPin kan je klant eenvoudig betalen met zijn smartphone. Klant blij, jij blij!

Smartphone met QR-code voor betaling van 1 euro in beeld

Hoe werkt iDEAL QR op je Rabo SmartPin?

Stap 1: Kies 'iDEAL QR' als betaalmethode in de Rabo SmartPin app.
Stap 2: De SmartPin toont een QR code op het scherm.
Stap 3: De klant scant de QR code en betaalt via de bankieren app op zijn eigen telefoon.
Stap 4: De SmartPin app toont direct de betaalbevestiging.

Wat zijn de kosten per transactie?

Een bijschrijving van een iDEAL QR betaling kost € 0,25.

Activeer iDEAL QR op je Rabo SmartPin

Wil je iDEAL QR activeren in Rabo SmartPin? Neem dan contact op met het Support Team Rabo Omnikassa via +31 (030) 213 13 11.
De nieuwe betaaloptie verschijnt daarna binnen 5 werkdagen in je SmartPin.

Veelgestelde vragen

Moet de klant een bankieren app op zijn telefoon hebben om iDEAL QR te gebruiken?

Ja, anders kan diegene niet met iDEAL QR betalen.

Hoe scant een klant de QR code?

De klant kan de QR code scannen met de camera van zijn telefoon of met het scansymbool in de bankieren app.

Werkt iDEAL voor al mijn verkooppunten?

Ja. iDEAL QR wordt automatisch op alle verkooppunten geactiveerd. Dit kan niet voor een bepaald verkooppunt uitgezet worden. Bij aanmelden wordt één verkooppunt gevraagd omdat de iDEAL transacties worden afgerekend op de rekening die aan dat verkooppunt gekoppeld.

Moet ik iets installeren om het te kunnen gebruiken?

Nee, na aanmelding zie je de betaaloptie vanzelf in je SmartPin app verschijnen.

Hoe lang duurt het voordat ik iDEAL QR kan gebruiken?

U kunt verwachten dat het uiterlijk binnen 5 werkdagen actief is, maar dit zal vaak sneller zijn.

Staat je vraag er niet bij?

Neem dan contact op met het Support Team Rabo Omnikassa via contact@omnikassa.rabobank.nl of bel 030 – 213 13 11.

Service & Contact

Staat je vraag niet op deze pagina? Neem dan contact met ons op.

Telefoonnummer: +31 (030) 213 13 11. Bereikbaar op werkdagen van: 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur. E-mail: contact@omnikassa.rabobank.nl.