MyOrder Sidekick

Uw eigen mobiele klantenkaart

  • een mobiel loyaliteitsprogramma om uw trouwe klanten te belonen
  • uw aanbiedingen zichtbaar op de mobiele telefoon van uw klanten
  • versterk uw winkelgebied met een gezamenlijk spaarsysteem
  • als zakelijke klant van de Rabobank betaalt u de eerste drie maanden geen abonnementskosten

* U vraagt dit product aan op de website van MyOrder B.V., een dochteronderneming van de Rabobank.

Persoonlijke benadering

Met de MyOrder Sidekick-app leert u uw klanten en hun voorkeuren beter kennen. Zo kunt u ze beter helpen en persoonlijker benaderen. Ook kunt u trouwe klanten belonen via uw eigen mobiele spaarkaart en hen verrassen met aanbiedingen op hun mobiel.

Uw klanten ontvangen uw aanbieding in de Rabo Wallet en in de MyPoints-app van MyOrder. Op de tablet naast uw kassa ziet u in de Sidekick-app welke klanten in uw winkel zijn en ziet u 'realtime' statistieken.

Maak samen uw winkelgebied aantrekkelijker

Versterk uw winkelgebied door MyOrder Sidekick samen met winkeliers in de buurt in te zetten en te promoten. U kunt bijvoorbeeld gezamenlijk een spaarkaart aanmaken. Uw klanten kunnen zo bij meerdere winkels punten sparen en hun spaarkaart verzilveren. Uw klanten én u profiteren van een gezamenlijk spaarsysteem voor het hele winkelgebied.

Uw accountmanager bij de Rabobank kan u helpen om MyOrder Sidekick onder de aandacht te brengen bij mede-ondernemers in uw omgeving. Neem daarvoor contact met hem op.

Wanneer is MyOrder Sidekick interessant voor u?

De app is voor u interessant als één of meerdere van onderstaande uitgangspunten op u van toepassing zijn.

  • Ik heb een winkel in de detailhandel food/non-food.
  • Ik heb al een papieren of plastic spaarkaart die ik wil vervangen door een mobiele spaarkaart.
  • Ik wil terugkerende klanten graag belonen voor hun loyaliteit.
  • Ik heb interesse om mijn klanten aanbiedingen te sturen via de mobiele telefoon.
  • Ik heb de mogelijkheid om een tablet en een beacon – een klein apparaat dat werkt op bluetoothtechnologie – naast de kassa te plaatsen. De beacon werkt als oplaad- en inwisselpunt voor de spaarkaart. Klanten maken er bovendien verbinding mee om in te checken in de winkel.
  • Ik wil graag weten wie er in mijn winkel zijn, zodat ik mijn klanten persoonlijker kan bedienen.
  • Ik zet MyOrder Sidekick graag samen met andere winkeliers binnen mijn winkelgebied in, zodat onze klanten het gemak van een gezamenlijk spaarsysteem ervaren.

Hoe werkt de Sidekick-app?

  • U downloadt de MyOrder Sidekick-app op uw tablet. Daarnaast schaft u het startpakket met de beveiligde beacon aan. Nu kunt u uw eigen mobiele spaarkaart aanmaken en aanbiedingen invoeren.
  • De tablet plaatst u naast uw kassa als een tweede scherm. Zo kunt u MyOrder Sidekick direct raadplegen en inzetten.
  • U legt de beveiligde beacon op uw toonbank neer. Dat apparaatje werkt met bluetoothtechnologie. Met de beacon kunt u signalen opvangen en verzenden naar de mobiele telefoon van klanten in uw winkel. Zij dienen hiervoor wel toestemming te hebben gegeven in de Rabo Wallet of in de MyPoints-app. Daarnaast dient deze beacon als oplaad- en inwisselpunt voor de spaarkaarten.
  • Zodra een klant uw winkel binnenloopt, checkt hij in via de beveiligde beacon. De gegevens van deze klant zijn dan tijdelijk voor u zichtbaar in de MyOrder Sidekick-app op uw tablet. Dit systeem werkt in een straal van vijf meter rond de beacon. U ziet direct de foto en voornaam van de bezoeker en u ziet of deze klant al vaker bij u in de winkel is geweest. Wanneer de klant uw winkel verlaat, verdwijnt hij van het scherm.
  • In de MyOrder Sidekick-app maakt u uw eigen mobiele spaarkaart aan. U verspreidt uw spaarkaart eenvoudig via e-mail en social media. Na een aankoop geeft u uw klant punten door zijn telefoon op de beveiligde beacon te leggen. Een volle spaarkaart wordt ingewisseld door de telefoon weer op de beacon te leggen.
  • Met de campagnetool in Sidekick bereikt u via e-mail al uw klanten die uw mobiele spaarkaart hebben. U kunt hun een nieuwsbrief sturen of hen op de hoogte stellen van acties.
  • Via realtime statistieken in de Sidekick-app krijgt u meer inzicht in de status van uw spaarprogramma en uw klantenbestand.

Van aanvraag naar gebruik

infographic

1. Aanvragen

U vraagt MyOrder Sidekick online aan. Als u een zakelijke rekening heeft bij de Rabobank, bieden wij u daarbij een extra voordeel. U betaalt dan de eerste drie maanden geen abonnementskosten. Vraag een aanmeldcode aan door het webformulier in te vullen.

Als u bij uw aanvraag inlogt met de Raboscanner, worden uw gegevens automatisch ingevuld. De Rabobank toetst hierbij of u voldoet aan de gebruikersrichtlijnen van MyOrder Sidekick B.V. U ontvangt de aanmeldcode binnen enkele minuten per e-mail.

Via de website van MyOrder vraagt u vervolgens het startpakket aan. Op het aanvraagformulier vult u de ontvangen aanmeldcode in. In het startpakket zit uw beveiligde beacon. Die kunt u koppelen aan de Sidekick-app.

Vraag het startpakket aan op de website van MyOrder

2. Downloaden

Download de MyOrder Sidekick-app op de tablet die u wilt gebruiken in uw winkel. U vindt de app in de App Store of Google Play Store. Het downloaden van de app is gratis.

3. Registreren

Registreer uw winkel in de MyOrder Sidekick-app. Hierbij vult u uw gegevens in en accepteert u de Algemene Voorwaarden van MyOrder Sidekick B.V.

4. Activeren

Voordat Sidekick wordt geactiveerd, toetst MyOrder of uw onderneming voldoet aan de vastgestelde gebruikersrichtlijnen die vermeld staan in de Algemene Voorwaarden. MyOrder kijkt bijvoorbeeld naar uw bedrijfsactiviteiten en uw product of dienst. Deze controle vindt plaats bij het aanbieden van uw mobiele spaarkaart of uw eerste aanbieding.

5. Gebruik

Mobiele spaarkaart aanmaken

U maakt uw eigen mobiele spaarkaart aan door een ontwerp te kiezen en de spelregels in te vullen die van toepassing zijn op uw spaarprogramma. U kiest bijvoorbeeld bij welk aankoopbedrag uw klant een spaarpunt ontvangt.

U betaalt geen kosten voor het maken of verspreiden van uw mobiele spaarkaart. Pas als een klant een volle spaarkaart bij u inlevert, worden er kosten in rekening gebracht.

Aanbiedingen aanmaken

U kunt ook direct uw eerste aanbieding aanmaken in de Sidekick-app. De opmaak en de inhoud van de aanbieding bepaalt u helemaal zelf.

Uw aanbiedingen worden vóór plaatsing in de Rabo Wallet en de MyPoints-app door MyOrder beoordeeld op juistheid en volledigheid. Na goedkeuring is uw aanbieding zichtbaar voor de gebruikers van de apps. Keurt MyOrder Sidekick B.V. uw aanbieding af, dan krijgt u hierover bericht met een toelichting.

Aandachtspunten

  • MyOrder Sidekick wordt aangeboden door MyOrder Sidekick B.V., een dochteronderneming van de Rabobank.
  • U kunt de MyOrder Sidekick-app gebruiken op een tablet met een iOS- of Android-besturingssysteem. De tablet gebruikt u samen met de beveiligde MyOrder-beacon. Deze zit in het startpakket dat u via de website van MyOrder kunt bestellen.
  • Uw aanbiedingen zijn uitsluitend zichtbaar voor klanten die toegang hebben tot de Rabo Wallet en de MyPoints-app. Deze apps zijn gratis te downloaden op een smartphone vanuit de App Store of Google Play Store. U kunt uw klanten actief wijzen op de apps, zodat meer van hen hiervan gebruik gaan maken. Bij aanschaf van het startpakket van MyOrder ontvangt u hiervoor promotiemateriaal.
  • U kunt klanten alleen via de Sidekick-app herkennen als zij de MyPoints-app gebruiken, bluetooth aan hebben staan en hierin de beacon-check-in hebben geactiveerd. Ook moeten zij gebruikmaken van een smartphone die deze beacontechnologie ondersteunt. Dit is bijvoorbeeld een iPhone 4S of hoger of een Android toestel met versie 4.3 of hoger. Door beacon-check-in te activeren geeft de gebruiker toestemming om bepaalde informatie tijdelijk te delen met ondernemers die MyOrder Sidekick gebruiken. Voor uw klanten is dit interessant, omdat zij zo kortingen en speciale aanbiedingen kunnen ontvangen.
  • De gegevens van de klanten in uw winkel zijn alleen voor u zichtbaar wanneer de klant zich in uw winkel bevindt. De klantgegevens staan in de database van MyOrder Sidekick B.V. Er worden geen klantgegevens opgeslagen in de Sidekick-app en de klantgegevens worden niet aan u overgedragen. In Sidekick heeft u wel de mogelijkheid om via de campagnetool alle klanten met uw mobiele spaarkaart een e-mail te sturen.

Kosten

Downloaden van de Sidekick-app gratis
Eenmalige aanschaf van het startpakket € 99
Abonnement € 15 per maand
Aanbieding plaatsen € 1 per aanbieding
Inwisselen volle spaarkaart gratis (introductieaanbieding)
Versturen e-mailcampagne € 1 per campagne

Let op: dit product wordt uitgesloten van Rabo Startersvoordeel. Startende ondernemers betalen voor MyOrder Sidekick de reguliere maandelijkse kosten.

Voorwaarden

Toetsing door de Rabobank

De Rabobank toetst bij uw aanvraag van de aanmeldcode een aantal gegevens. Zo weten we of uw bedrijfsactiviteiten en situatie aansluiten bij de gebruikersrichtlijnen van MyOrder Sidekick B.V. Wij informeren u per e-mail over de uitkomst hiervan. Als u voldoet aan de voorwaarden, ontvangt u de aanmeldcode per e-mail.

Voorwaarden

MyOrder Sidekick wordt aangeboden door MyOrder Sidekick B.V. Bij het downloaden van de MyOrder Sidekick-app gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden en de gebruikersrichtlijnen van MyOrder Sidekick B.V. Deze Algemene Voorwaarden en gebruikersrichtlijnen vindt u in de Sidekick-app.

Contact

Rabobank