Man en vrouw met telefoon

Ervaringen met Rabo eBusiness

Met Rabo eBusiness kun je op een veilige manier online zakendoen. Je klanten kunnen zich identificeren, inloggen, contracten tekenen en documenten archiveren. Rabo eBusiness wordt al gebruikt door bedrijven uit verschillende sectoren. Lees hier hoe het kan bijdragen in jouw sector en bekijk de ervaringen van andere bedrijven.

Meer over Rabo eBusiness
Test vrijblijvend de API
Verzekeraars

Verzekeraars bieden nieuw-verzekerden een gemakkelijke en veilige manier om zichzelf te identificeren bij het afsluiten van een verzekering. Daarnaast kun je met Rabo eBusiness een veilige toegang tot de “Mijn Omgeving” garanderen. Hier kunnen klanten hun digitale polissen en spaarproducten bekijken en online declareren. Dankzij Rabo eBusiness wordt het aantal brieven en fysieke handelingen verlaagd. Dit werkt kosten- en tijdbesparend. Dankzij de verbeterde klantreis, voltooien meer klanten hun aanmelding.

De ervaring van Aevitae

“We hebben in twee sprints iDIN kunnen integreren in onze huidige Mijn Omgeving.”

Aevitae is een specialist in collectieve verzekeringen. Hun klanten hoeven maar zelden in te loggen in de “Mijn Omgeving”. Dit maakt het onthouden van de inloggegevens lastig. Daarom was iDIN de ideale uitkomst. Het aantal telefoontjes over inloggen ging vrijwel onmiddellijk omlaag. Daar is Aevitae erg blij mee.

Lease

Het lease aanvraagproces kan sterk worden verkort door klanten zich online te laten identificeren en digitaal contracten te ondertekenen. Het proces wordt gemakkelijker en transparanter. Dat help leasebedrijven te voldoen aan de AVG en de Wwft. Doordat de klantgegevens al vooraf zijn geverifieerd door de bank, worden fouten voorkomen. Dit maakt het binnenhalen van nieuwe klanten efficiënter en goedkoper.

De ervaring van BEEQUIP

“We waren op zoek naar de meest betrouwbare partij en de partij met de beste technologie. Die combinatie hebben we gevonden in eBusiness.”

BEEQUIP is een equipment leasemaatschappij. Dit leasebedrijf leaset zwaar materieel voor de bouw aan ondernemers. Om een machine te leasen, moeten klanten zich identificeren en vervolgens een leasecontract tekenen. Voorheen kon dat enkele dagen duren, maar met Rabo eBusiness kan dat al binnen 4 uur. Een grote tijdsbesparing voor zowel BEEQUIP als voor hun klanten.

HR

Met Rabo eBusiness kunnen processen zoals het identificeren en registreren van nieuw personeel worden gedigitaliseerd en geoptimaliseerd. Rabo eBusiness creëert beveiligde toegang tot gevoelige informatie van je personeel. Verder kan Rabo eBusiness worden gebruikt voor het ondertekenen van arbeidscontracten en loonbelastingverklaringen.

Financiële dienstverleners/ hypotheekverstrekkers

De implementatie van Rabo eBusiness biedt een betere klantreis bij het verlenen van toegang tot de “Mijn Omgeving”. Ook wordt het aanmelden van nieuwe klanten vereenvoudigd doordat gebruikt wordt gemaakt van klantdata die vooraf al gevalideerd is door de bank. Klanten hoeven niet naar kantoor te komen om zich te identificeren en er hoeven geen brieven te worden verstuurd.

Serviceproviders/ softwareleveranciers

Als serviceprovider en/of softwareleverancier ondersteun je organisaties met de communicatie naar consumenten. Denk aan het aanbieden van “Mijn Omgevingen”, klantportalen en communicatieplatforms- en oplossingen. Dankzij een integratie van Rabo eBusiness in jouw service maak je de klantinteractie gemakkelijker voor de organisaties aan wie je deze levert.

De ervaring van ANVA

ANVA ontwikkelt software voor de verzekeringsindustrie en de financiële sector. Hun klanten hebben te maken met vertrouwelijke klantgegevens. ANVA zocht naar een manier om te voldoen aan de AVG-wetgeving en creëerde het beveiligde platform Safebay voor hun klanten. Dankzij de integratie van Rabo eBusiness in dit platform kunnen klanten zich identificeren met iDIN. Hierdoor is de tijd van een onboarding met 1,5 uur verkort en besparen de klanten van ANVA gemiddeld 20% per onboarding.

Telecom

Nieuwe klanten zijn gemakkelijk te registreren, doordat hun klantdata, zoals NAW-gegevens, al is gevalideerd bij het openen van een bankrekening. Hierdoor hoeft het telecombedrijf niet opnieuw de gegevens op te vragen bij de klant. Daarnaast is een controle op rekeningnummer belangrijk. Dit kan met de IBAN-naam-check via Rabo eBusiness. Verder kunnen klanten met Rabo eBusiness telefooncontracten digitaal ondertekenen.

Zorg

Rabo eBusiness houdt privacy in stand dankzij een veilige toegang tot online klantgegevens. Zowel medewerkers als patiënten kunnen zich online identificeren. Alleen gerechtigde personen kunnen de afgeschermde gegevens inzien. Klanten kunnen zorgverleners online toestemming geven hun gegevens in te zien en te delen. Daarnaast kunnen ze op ieder moment hun toestemming weer intrekken.

Energie

Met Rabo eBusiness zijn nieuwe klanten zijn gemakkelijk te registreren. NAW-gegevens zijn al gevalideerd bij het openen van een bankrekening. Hierdoor hoeft het energiebedrijf de gegevens niet opnieuw op te vragen bij de klant. Ook is een controle op rekeningnummer mogelijk met de IBAN-naam-check. Dankzij Rabo eBusiness kunnen klanten daarnaast energiecontracten digitaal ondertekenen.

Woningcorporaties

Het vinden van een huurder is een lang proces. De nieuwe huurder moet veel documenten aanleveren en deze moeten worden gecontroleerd door de verhuurder. Rabo eBusiness maakt dit proces gemakkelijker en sneller. De echtheid van de gegevens kan worden geverifieerd met iDIN. Zo ben je als verhuurder zeker van de identiteit van je huurder. Fouten in het overmaken van de borg en de huur worden voorkomen dankzij de IBAN-naam-check.

Rabo eBusiness voor jouw organisatie

Iedere organisatie is anders. Wil jij weten hoe Rabo eBusiness jouw organisatie kan helpen? Laat dan je gegevens achter en wij nemen contact met je op om je vragen te beantwoorden.

Vraag Rabo eBusiness aan
Meer over Rabo eBusiness

Zelf regelen & Contact