Identificatie zonder inspanning bij Urban Gym Group

Identificatie zonder inspanning bij Urban Gym Group

Wie zich aanmeldt bij een fitnesclub wil z’n energie niet vooraf al kwijtraken aan het onboardingtraject. Door een soepele identificatie via iDIN kunnen nieuwe klanten van de Urban Gym Group zich sneller in het zweet werken.

Wie denkt dat alle fitnessclubss in Nederland hetzelfde zijn, moet nodig eens een kijkje nemen bij één van de 21 aangesloten bedrijven van de Urban Gym Group. Deze bestaat uit drie verschillende labels. ClubSportive, een high end-club op de Amsterdamse Zuidas. De High Studio’s, een boutiquestudio die grotendeels draait om beleving. En TrainMore, urban gyms in de grote studentensteden waar leden voor elke work-out één euro korting krijgen.

Keuze als kracht

Oprichtster en mede-eigenaar Marjolijn Meijer: ‘Onze gym’s en activiteiten richten zich vooral op de jongere doelgroep. Daar ligt onze kracht: we durven te kiezen voor jongvolwassenen en vormen zo een niche. We zitten op unieke locaties in de grote steden, hebben onze clubs heel vet ingericht en werken met jonge enthousiaste medewerkers die zorgen voor een goede sfeer. De komende tijd willen we vanuit deze kracht verder doorgroeien.’

Teveel stappen

Rob van Duifhuizen van de Urban Gym Group: ‘Nieuwe leden kunnen zich bij ons inschrijven via de website of via een iPad op de sportschool zelf. We zagen dat er bij die iPads te lange rijen ontstonden, doordat mensen teveel stappen moesten doorlopen. Ze moeten dan hun naw-gegevens invullen, hun bankrekeningnummer, het type abonnement dat ze willen afnemen en ook nog een handtekening op papier zetten. Dat moet sneller, vonden we.’

Digitale work-outs

Rabo Identity Services bleek de oplossing. ‘Daarmee kunnen we in het najaar nieuwe leden identificeren via iDIN. Daardoor verloopt het gehele onboardingtraject digitaal, net als de accordering van het contract en het afgeven van de incassomachtiging. Geen rijen meer bij de iPads, dus. Dat levert ons niet direct veel meer nieuwe klanten op, want deze mensen waren toch al van plan om zich in te schrijven. Maar het is een stuk klantvriendelijker én we kunnen makkelijker aan upsell doen. Een aanbieding doen voor een gezond drankje bijvoorbeeld, of een app promoten met digitale work-outs. Doordat we stappen uit het inschrijfproces halen, kunnen we hieraan meer tijd besteden. We verwachten zo uiteindelijk dat wij minder handmatige handelingen hebben en wij de data honderd procent nauwkeurig in onze administratie hebben staan. Dit alles dankzij Rabo Identity services.’

Bekijk Rabo Identity Services

Zelf regelen & Contact