Waarom kiest Youfone voor Rabo Identity Services?

Als challenger in de telecomwereld streeft Youfone naar een naadloze customer journey met optimale conversie. Voor haar zakelijke customer journey voor sim only koos Youfone voor Rabo Identity Services. CEO Valentijn Rensing legt uit waarom.

youfone logo

Gat in de markt

‘Youfone startte in 2008 en is sindsdien één van de snelst groeiende telecombedrijven van Nederland. We zagen een gat in de markt op het gebied van sim only – oftewel simkaarten zonder toestel. Daarmee was Youfone de eerste sim only-aanbieder in Nederland. Inmiddels bedienen we meer dan 300.000 klanten. Naast sim only biedt Youfone ook een thuisproduct: tv, internet en vast bellen. Tot slot bedienen we ook klanten op de zakelijke markt. Allemaal mede vanuit de gedachte: waarom zou je als consument of bedrijf teveel betalen voor een dienst of product dat niet duur hoeft te zijn?’

Customer journey

‘Youfone kijkt altijd naar kansen op de markt, dus ook op de zakelijke markt. Daarvoor is een goede online customer journey nodig, zodat direct online de aankoop kan worden geregeld. Maar voor het verstrekken van een zakelijke simkaart verloopt de identificatie van klanten nog deels handmatig. Dat kost tijd voor zowel onszelf als de klant.’

Zo min mogelijk uitval

‘Met Rabo Identity Services kunnen zakelijke klanten straks inloggen via iDIN. Op basis van het KVK-nummer van de onderneming kunnen we vervolgens automatisch controleren of degene die via iDIN is ingelogd ook tekenbevoegd is. Zo wordt de zakelijke verkoopflow verbeterd. Daarnaast zorgt Rabo Identity Services ervoor dat wij achteraf minder zaken handmatig hoeven af te handelen, mede doordat het ondertekenen automatisch verloopt. En tot slot is betaalzekerheid gegarandeerd dankzij rekeningverificatie zonder verplichte iDEAL-transactie.’

Zo hoog mogelijke conversie

‘In de loop van 2020 wordt Rabo Identity Services geïmplementeerd in onze zakelijke customer journey. Die moet heel strak in elkaar zitten – met als doel een zo hoog mogelijke conversie. Op dit moment zijn we nog niet tevreden, maar Rabo Identity Services gaat Youfone daarbij helpen.’

Bekijk Rabo Identity Services

Zelf regelen & Contact