Rabo Bankieren App Support

De Rabo Bankieren App is voortdurend in ontwikkeling. Steeds meer functionaliteiten van Rabo Internetbankieren (Professional) zijn ook beschikbaar in de app.

Een sealbagstorting voormelden, zodat jouw geld binnen 24 uur op jouw rekening staat. Zet een 2e handtekening, zo kun je betaalopdrachten die zijn klaargezet goedkeuren. Inloggen en ondertekenen met jouw vingerafdruk, nu ook voor Android.

Rabo Bankieren App

Lees hieronder meer over de Rabo Bankieren App.

Helpdesk Rabo Internet-en Mobielbankieren

Heb je vragen over de app? Of wil je een storing melden? Neem dan contact op met jouw Rabobank.

Registreer jouw toestel

Nadat je de Rabo Bankieren App hebt gedownload kun je jezelf in een paar stappen aanmelden en registeren. Je hebt hiervoor eenmalig je Rabo Scanner nodig. 

  1. Open de app en houd jouw Rabo Scanner bij de hand
  2. Voor jouw rekening- en pasnummer in 
  3. Scan de kleurcode, signeer en registreer 
  4. Kies jouw persoonlijk toegangscode 

Let op: Als je vier maanden niet inlogt, wordt de registratie automatisch opgeheven. Wanneer je de cookies op jouw telefoon of tablet verwijdert, moet je het toestel ook opnieuw registeren.

Jouw persoonlijke toegangscode

Je logt in met een persoonlijke toegangscode. Je maakt deze code aan tijdens de registratie van jouw toestel. Bent je jouw toegangscode vergeten? Dan kun je opnieuw inloggen met de Rabo Scanner. Jouw toegangscode is altijd te wijzigen via de app.

Meerdere gebruikers

Heb je Rabo Internetbankieren Professional? En hebben jouw medewerkers ook toegang? Dan gelden voor jouw medewerkers in de Rabo Bankieren App dezelfde autorisaties als binnen Rabo Internetbankieren Professional.

Toegang uitzetten

Wil je niet dat jouw medewerkers toegang hebben tot Mobiel Bankieren? Dan regel je dit binnen internetbankieren. Kijk bij ‘autorisaties’ onder ‘instellingen’. Hier kun je voor één of meerdere medewerkers de optie Mobiel Bankieren uitzetten.

Meerdere gebruikers op één toestel

Je kunt meerdere gebruikers registreren op één telefoon of tablet. Deze optie vind je in het inlogscherm van de app, linksboven in het menu. Volg de instructies om dit in te stellen. 

Let op: iedere gebruiker heeft een eigen toegangscode.

Smartphone of tablet verloren/gestolen

Ben je jouw telefoon verloren, of is jouw tablet gestolen? Neem dan telefonisch contact op met jouw Rabobank om de toestelregistratie op te heffen. 

Wil je de Rabo Bankieren App weer installeren op jouw nieuwe toestel? Dan moet je de app opnieuw downloaden en registreren.

Zelf regelen & Contact