Incassocontract wijzigen

In het incassocontract van je bedrijf staan de afgesproken bedragen voor incasso’s. Wil je toch andere bedragen incasseren? Bijvoorbeeld omdat het aantal klanten is gegroeid waarvan je geld ontvangt? In veel gevallen wijzig je het incassocontract zelf in Rabo Internetbankieren (Professional).

Contract Euro-incasso wijzigen

Als je bij zowel particulieren als bedrijven incasseert, dan gebruik je de Euro-incasso. Stel dat je andere bedragen wilt incasseren, dan wijzig je dit in het Euro-incassocontract. Hebben meerdere personen het contract ondertekend? Vergeet dan niet dat alle wettelijke vertegenwoordigers het contract weer moeten ondertekenen.

Je wijzigt het bedrag per incasso of per periode. De volgende werkdag voeren we de aanpassing door.

Aanpassen maximaal bedrag per incasso

Je kunt het maximale bedrag per incasso met maximaal 50% verhogen. Dit doe je via onderstaande oranje knop.

Wil je het bedrag met meer dan 50% verhogen? Neem dan contact met ons op.

Neem contact met ons op

Aanpassen maximaal bedrag per periode

Wil je meer incasseren dan je per periode hebt ingesteld? Pas dit ook aan in Rabo Internetbankieren (Professional). Dat kan tot maximaal 25% met een limiet van € 50.000. Verhogingen onder de € 15.000 mogen onbeperkt. Een verhoging daarboven kan maar één keer in de zes maanden.

Moment van incasseren

Stel je incasseert één keer per maand bij de klant, maar wilt nu eens per week incasseren. Dit is een aanpassing van het incassocontract. Dit kun je helaas nog niet online doen, maar wij helpen je daar graag bij. Neem hiervoor contact met ons op.

Neem contact met ons op

Contract Bedrijven Euro-incasso wijzigen

Als je alleen bij bedrijven incasseert gebruik je waarschijnlijk de Bedrijven Euro-incasso. Wil je andere limieten van je Bedrijven Euro-incasso’s? Neem dan contact met ons op. Je kunt dit incassocontract niet online wijzigen.

Neem contact met ons op

Veelgestelde vragen

Wanneer zijn de gewijzigde limieten doorgevoerd?

Als je de wijziging online doet, duurt het één werkdag voordat de limieten zijn doorgevoerd. Als je meer wilt wijzigen dan online kan, beoordelen wij de aanvraag. Onderteken het incassocontract na onze goedkeuring. De wijzigingen zijn dan na één werkdag actief.

Waarom zijn niet alle incassocontracten zichtbaar in Rabo Internetbankieren (Professional)?

In Rabo Internetbankieren (Professional) zie je alleen de actieve Euro-incassocontracten. Vervallen contracten of Bedrijven Euro-incassocontracten kun je niet online bekijken.

Bekijk een overzicht van je incassocontracten

Kan ik voor meerdere contracten een wijziging doorgeven?

Je kunt meerdere contracten wijzigen. Dit kan alleen niet in één handeling. Je moet per contract de wijzigingen aangeven en ondertekenen. Per contract kun je wel meerdere wijzigingen in één handeling doorgeven.

Wat gebeurt er als ik meer wil incasseren dan het maximale bedrag per periode?

Dan beoordelen wij de aangevraagde wijziging. Dit kan zorgen voor een vertraging of zelfs afkeuring van de incasso’s.

Hoe bepaal ik het maximum bedrag per periode?

Als je altijd rond hetzelfde bedrag incasseert, maak dan de volgende berekening:

maximumbedrag per incasso x aantal rekeningen waarvan je incasseert

Voorbeeld

Je incasseert maandelijks € 10 van 100 klanten. Het maximumbedrag per incasso stel je in op € 12,50. Bereken bedrag per periode: 100 klanten x € 12,50 = € 1250 + 25% marge = € 1562,50. Rond het maximum bedrag per periode naar boven af op € 1600.

Als er periodes zijn waarin je veel meer incasseert dan anders, bepaal dan het hoogste totaalbedrag dat je in een periode wilt incasseren.