Periodieke overboeking instellen, wijzigen of stoppen

Als je druk bent op kantoor is het fijn als je geen omkijken hebt naar vaste lasten als de huur en je zakelijk internetabonnement. Stel een periodieke overboeking in zodat het bedrag automatisch naar de rekening van de ontvanger gaat. Hier lees je ook hoe je een periodieke betaling wijzigt of stopt.

Zakelijke periodieke overboeking instellen

Hoe stel je een zakelijke periodieke betaling in?

  • Log in in Rabo Internetbankieren (Professional) of de Rabo Bankieren App.
  • Ga naar ‘Overboeken’ en vul de gegevens in.
  • Kies bij ‘Periode’ voor de periode, bijvoorbeeld week, maand, kwartaal of jaar.
  • Moet de overboeking op een bepaald moment stoppen? Vul dan een einddatum in. Deze kun je ook openlaten. Vergeet dan niet om de periodieke overboeking later zelf te stoppen.

Zakelijke periodieke overboeking wijzigen of stoppen

Heb je een zakelijke periodieke betaling lopen, maar verandert er iets in je afspraak met de klant of leverancier? Wijzig of stop je overboeking online.

  • Log in in Rabo Internetbankieren (Professional) of de Rabo Bankieren App.
  • Kies de rekening waarvoor je de periodieke overboeking wilt wijzigen of stoppen.
  • Klik in het menu links op ‘Te verzenden opdrachten’.
  • Klik daar op de periodieke betaling en verwijder of wijzig de betaling.

Veelgestelde vragen

Ik ben vergeten de periodieke overboeking te stoppen. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Neem contact op met de persoon of het bedrijf achter het rekeningnummer en vraag om het geld terug te storten. Wij kunnen het bedrag niet voor je terughalen.

Lees meer over een verkeerde betaling terughalen