Zakelijk betaalverzoek aanmaken in de Rabo App
Hoe maak je een zakelijk betaalverzoek aan in de Rabo App?
- Controleer of je klant een rekening heeft bij een Nederlandse bank.
- Open de app en log in. Je komt nu in 'Mijn overzicht'.
- Klik rechtsboven op ‘Betaalverzoek’.
- Vul het bedrag in dat je van je klant wilt ontvangen (maximaal € 5.000).
- Vul een omschrijving of betalingskenmerk in (bijvoorbeeld het factuurnummer).
- Verstuur je betaalverzoek via e-mail, sms, WhatsApp of andere social media.
Geldigheid betaalverzoek
Tijdens het maken van je betaalverzoek geef je aan of je deze eenmalig of meerdere keren wil gebruiken. Dit bepaalt ook de geldigheid van je betaallink.
- Eenmalig betaalverzoek
Een Rabo Betaalverzoek link die één keer gebruikt kan worden, blijft na aanmaken maximaal 100 dagen geldig. Dit gebruik je bijvoorbeeld om een bestelling of factuur van één klant betaald te krijgen. - Betaalverzoek voor meerdere keren
Een Rabo Betaalverzoek link die meerdere keren gebruikt kan worden, blijft na aanmaken maximaal 2 jaar geldig. Dit is mogelijk handig wanneer je een ongelimiteerd aantal klanten wil laten betalen.
Klant betaalt via betaallink
Betaalverzoek verstuurd? Dan krijgt je klant een bericht met een betaallink. Hij betaalt het bedrag via die link met iDEAL. Het geld staat direct op je zakelijke rekening.