Zakelijke rekening toevoegen of verwijderen

Een nieuw geopende zakelijke rekening voeg je zelf toe aan 'Mijn overzicht' in Rabo Internetbankieren (Professional). Een rekening uit het overzicht verwijderen kan ook. We leggen uit hoe je dat doet.

Let op

Het toevoegen of verwijderen van een rekening aan je overzicht is niet hetzelfde als een rekening openen of opzeggen.

Online een zakelijke rekening toevoegen

Een nieuwe rekening zie je direct in het overzicht van Rabo Internetbankieren (Professional) en de Rabo App. Wil je ook een andere gebruiker voor deze rekening autoriseren? Volg dan de volgende stappen:

  1. Log in in Rabo Internetbankieren (Professional)
  2. Ga naar 'Betalen & Sparen', en dan naar 'Zelf regelen'.
  3. Klik op 'Autorisaties'.
  4. Selecteer 'Gebruikers en autorisaties'.
  5. Klik op de naam van de gebruiker aan wie je de toegevoegde rekening wilt koppelen.
  6. Open het tabblad 'Rekeningautorisaties en klik op 'Rekening toevoegen'.
  7. Klik op de toegevoegde rekening en kies voor 'Toevoegen'.
  8. De rekening is nu gekoppeld aan de gebruiker. Je kunt de juiste autorisaties instellen.

 

 

Online een zakelijke rekening verwijderen

Om een rekening te verwijderen uit het overzicht in Rabo Internetbankieren (Professional) en de Rabo App volg je deze stappen:

  1. Log in in Rabo Internetbankieren (Professional)
  2. Ga naar 'Betalen & Sparen', en dan naar 'Zelf regelen'.
  3. Klik op 'Autorisaties'.
  4. Selecteer 'Gebruikers en autorisaties'.
  5. Selecteer de gebruiker van wie de rekening uit het overzicht verwijderd moet worden.
  6. Ga naar het tabblad 'Rekeningautorisaties' en gebruik het prullenbak-icoon om de rekening te ontkoppelen.
  7. Klik op 'Opslaan'.

Veelgestelde vragen over zakelijke rekening toevoegen of verwijderen

Ik heb een rekening verwijderd. Is mijn rekening nu opgezegd?

Nee, je ziet de rekening alleen niet meer in je overzicht in Rabo Internetbankieren (Professional) en de Rabo App.

Lees meer over zakelijke betaalrekening opzeggen

Service en Contact