Pincode vergeten, kwijt of wijzigen

Sta je op het punt om op zakenreis te gaan, weet je de pincode van je zakelijke creditcard niet meer. Niet handig. Gelukkig vraag je eenvoudig een nieuwe aan. Ook als je liever een nieuwe pincode hebt, omdat je bijvoorbeeld de oude lastig onthoudt.

Pincode opvragen van je zakelijke creditcard

Als je de pincode van je zakelijke creditcard bent vergeten, kun je deze opvragen. Dit kan op twee verschillende manieren:

  • Online via Rabo Online Bankieren of de Rabo Bankieren App. Log in met je Rabo Scanner. Ga vervolgens naar het gedeelte ‘Zelf regelen’, ‘Creditcard’, ‘Pincode creditcard opvragen’. 
  • Ga je liever langs bij je Rabobankvestiging? Dat kan natuurlijk ook. Het enige dat je dan nodig hebt is een geldig legitimatiebewijs en je creditcard. Wij zorgen er vervolgens voor dat je de nieuwe pincode zo snel mogelijk en uiterlijk op de derde werkdag op de mat hebt liggen.

Direct een betaling doen

We snappen dat je meteen een nieuwe pincode wilt als je net op het punt staat te betalen. We raden je aan om dan te kiezen voor een andere betaalmethode, bijvoorbeeld met je bankpas.

Pincode wijzigen

Weet je wel een makkelijker te onthouden pincode of wil je om een andere reden een nieuwe code? Dat kan je gelukkig zelf doen en kosteloos. Gewoon bij een geldautomaat van de Rabobank. Daar voer je de huidige pincode in en kies je de menu-optie ‘pincode wijzigen’.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn creditcard ook gebruiken zonder pincode?

In sommige gevallen kun je inderdaad ook zonder pincode betalen met je creditcard. Dit heet contactloos betalen en dat is aan een aantal voorwaarden verbonden. Je leest er alles over op de pagina Contactloos betalen

Kan ik mijn eigen pincode kiezen of wijzigen?

Vergeet je de huidige pincode van je creditcard steeds of wil je om een andere reden een nieuwe code? Dat kan heel makkelijk en kosteloos bij een geldautomaat van de Rabobank. Daar voer je de huidige pincode in en kiest de menu-optie ‘pincode wijzigen’.

Kan ik mijn pincode opvragen?

Je kunt je huidige pincode niet opvragen. Wel kun je een heel nieuwe pincode van ons krijgen. Dat kan op een van deze manieren:

  • Online via Rabo Online Bankieren of de Rabo Bankieren App. Log dan in met de Rabo Scanner. Ga naar het gedeelte ‘Zelf regelen’ ...
  • Ga je liever langs bij je Rabobankvestiging? Dat kan natuurlijk ook. Het enige dat je dan nodig hebt is een geldig legitimatiebewijs en je creditcard.
  • Weet je je huidige pincode nog? Dan kun je de pincode zelf wijzigen bij een Rabobank geldautomaat.