Veilig betalen met je zakelijke creditcard

Even een hotel reserveren, je nieuwe zakelijke laptop afrekenen... makkelijk en snel, lang leve je creditcard! Maar zou het ook veilig zijn? Gelukkig zit dat met je creditcard wel goed. Die veiligheid komt, doordat jij als creditcardgebruiker op verschillende verzekeringen, rechten en technieken kan vertrouwen. Zo kan jij met een gerust hart online winkelen of reserveren met je creditcard.

Geschil over levering

Het is altijd vervelend als je met je creditcard een artikel via internet hebt gekocht dat niet wordt geleverd. Neem altijd eerst contact op met het bedrijf waar je het product hebt gekocht en vraag na wat er niet goed is gegaan met de levering. Lukt het niet alsnog geleverd te krijgen, vraag dan of je geld terug kunt krijgen. De Rabobank is geen partij bij een koopovereenkomst en geeft ook geen aflevergarantie.

Komen jullie er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op via 088 722 67 77. Dit kan 24 uur per dag, zeven dagen per week. 

Aankoopverzekering

Bijna alle aankopen zijn 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging, na betaling met de creditcard. Wil je meer weten over de kenmerken van de aankoopverzekering. Bekijk dan onze servicepagina over creditcardverzekeringen.

Meer over creditcardverzekeringen

Visa Secure en Mastercard ID Check

Visa Secure en Mastercard ID Check zijn een extra beveiliging. Bij online betalingen is het belangrijk dat je bevestigt dat je de werkelijke houder van de creditcard bent. Om dit te verzekeren kan er gebruik worden gemaakt van een extra beveiliging via Visa Secure en Mastercard ID Check. Hiermee zet je een digitale handtekening onder online aankopen die worden betaald met de creditcard. Om de online betaling te bevestigen, vraagt de Rabobank je om een kleurcode te scannen met de Rabo Scanner. Hierna ontvang je een signeercode waarmee je de online betaling bevestigt. Dit proces verloopt in de beveiligde omgeving van de Rabobank.

Wat betekent de CVC-code en CVV-waarde?

De Card Verification Value (CVV) en Card Verification Code (CVC) zijn 3-cijferige codes op de achterkant van de creditcard. De codes dragen bij aan een extra beveiliging bij online creditcard betalingen.

24/7 fraudepreventie

Net als bij andere betaalmiddelen, komt ook bij creditcards helaas misbruik voor. Wij monitoren alle creditcard transacties op mogelijk misbruik. Zien wij iets verdachts? Dan kunnen we maatregelen treffen en nemen indien nodig contact met je op. Een van de mogelijke maatregelen is het blokkeren van de creditcard. Natuurlijk brengen we je hiervan op de hoogte als dit gebeurt.

Veelgestelde vragen

Ik heb het vermoeden dat er fraude is gepleegd met mijn creditcard. Wat kan ik doen?

Dat is vervelend. Blokkeer zelf meteen je creditcard in de Rabo App via ‘Zelf Regelen’ of online via onderstaande link. Bellen kan natuurlijk ook naar 088 722 67 77. Dan kijken we samen wat er aan de hand is.

Lees meer over vermoeden misbruik van je creditcard

Hoe wijzig ik de pincode van mijn creditcard?

De pincode van je creditcard kun je zelf wijzigen bij een geldautomaat van de Rabobank of Geldmaat. Daar voer je de huidige pincode in en kies je de menu-optie ‘Pincode wijzigen’.

Ik ben mijn creditcard verloren. Wat nu?

Als je je creditcard echt verloren bent, blokkeer deze dan meteen. Dit kan in de Rabo App via ‘Zelf Regelen’ of online via onderstaande link. Bellen kan natuurlijk ook naar 088 722 67 77. Nadat de creditcard definitief is geblokkeerd, ontvang je een nieuwe binnen vijf werkdagen.

Als je denkt de creditcard nog terug te vinden, blokkeer de creditcard dan tijdelijk. Zodra je je creditcard weer hebt gevonden deblokkeer deze weer net zo eenvoudig in de Rabo App.

 

Lees meer over creditcard verloren of gestolen

Service en Contact