Zakelijke creditcard in een nieuw jasje

Heb je een nieuwe businesscard gekregen? Dat klopt. Rabobank heeft de creditcard in een nieuw jasje gestoken. Dat betekent niet alleen een nieuw design, maar ook meer gebruiksmogelijkheden. Nu en in de toekomst.

Activeer je creditcard

Nieuw uiterlijk en nieuwe functies

Je ontvangt een nieuwe creditcard omdat wij onze systemen anders hebben ingericht. Daardoor kunnen we je meer activatie- en betaalmogelijkheden bieden.

In de toekomst voegen we hier meer mogelijkheden aan toe, zoals betalen in de app zonder Rabo Scanner. Ook hebben de creditcards een nieuw uiterlijk. Een design dat past bij onze huidige missie 'Growing a better world together': samenwerken aan een betere wereld.

Nieuw creditcardnummer en pincode

In verband met de veiligheid hebben we ervoor gekozen om de creditcard compleet te vervangen. Dit betekent dat je een nieuwe creditcard met een nieuw creditcardnummer ontvangt. Bij een nieuwe kaart met een nieuw nummer hoort ook een nieuwe pincode.

Let op: We zullen je nooit vragen om je pincode of om je oude creditcard op te sturen. Als je jouw nieuwe creditcard geactiveerd hebt kun je de chip van je oude card doorknippen.

Wanneer krijg ik mijn nieuwe creditcard?

Creditcards vervangen we in groepen. We kunnen niet zeggen wanneer je nieuwe creditcard precies op de mat ligt. Je ontvangt de pincode apart van de nieuwe creditcard per post rond dezelfde tijd als je nieuwe creditcard. Dit is maximaal 5 werkdagen nadat je je nieuwe creditcard hebt ontvangen.

Hoe activeer ik mijn nieuwe creditcard?

  1. Log in op Rabo Internetbankieren (Pro) met je zakelijke betaalpas en Rabo Scanner.
  2. Activeer je creditcard.
    Bij het activeren vul je het nieuwe creditcardnummer en de vervaldatum van je creditcard in. 
  3. Je kunt je pas direct gebruiken.
  4. Knip de chip van je oude creditcard door. Die card heb je niet meer nodig.
  5. Gebruik je jouw creditcard voor betaaldiensten zoals Paypal? Vul daar dan je nieuwe creditcardgegevens in. Dit geldt ook voor abonnementen die je met je creditcard betaalt, zoals Google.
Activeer je creditcard

Veelgestelde vragen

Waar kan ik zien welke online abonnementen ik betaal via mijn creditcard?

Je vindt deze informatie op je creditcard rekeningoverzicht. Deze ontvang je maandelijks in je Rabo Online Bankieren of per post. Wij adviseren je de overzichten van de afgelopen dertien maanden te bekijken om na te gaan welke abonnementen je hebt lopen. Zodat je bij deze partijen het nieuwe creditcardnummer kan doorgeven.

Kan ik een Mastercard omruilen voor een Visa?

Je hebt van ons een Mastercard creditcard gekregen, maar natuurlijk hebben we ook een Visa creditcard voor je beschikbaar. Neem contact met ons op via 088 - 72 26 666.

Is mijn bestedingslimiet gewijzigd?

Aan het bestedingslimiet is niets gewijzigd. Je houdt dezelfde permanente limiet als die van je oude creditcard. Tijdelijke wijzigingen zijn niet meer van toepassing. Wil je opnieuw je limiet (tijdelijk) wijzigen? Dit regel je in Rabo Online Bankieren.

Limiet creditcard aanpassen
Ik wil geen creditcard meer, wat moet ik doen?

Als je geen gebruik meer wilt maken van je creditcard kun je deze opzeggen of blokkeren. Of opzeggen mogelijk is hangt af van het betaalpakket dat je hebt gekozen. Bij sommige pakketten is de creditcard optioneel, bij andere pakketten zit de creditcard er standaard bij. Je kunt je card wel altijd blokkeren.

Ben je je creditcard kwijt? Dan kun je je card tijdelijk blokkeren. Heb je deze weer gevonden? Dan deblokkeer je de card weer net zo makkelijk. Handig, want dit kan snel via de Rabo Bankieren App. Maar het is ook handig als je je creditcard maar enkele keren per jaar gebruikt.

Creditcard opzeggen Creditcard blokkeren

De vervaldatum van de nieuwe card is niet over vijf jaar. Klopt dat?

De vervaldatum (valid thru) van de nieuwe creditcards verschilt per kaart en ligt tussen de drie en de vijf jaar, zodat het vervangingsproces in de toekomst soepel verloopt.

Waarom ziet de creditcard er anders uit?

Omdat we nieuwe creditcards uitgeven, hebben we meteen een nieuw design gekozen voor onze cards. Een design dat past bij onze huidige missie 'Growing a better world together'. Of te wel samenwerken aan een betere wereld.

Service en Contact