Zakelijke creditcard geweigerd of betaling mislukt

Zakelijke betaling mislukt. Businesscard geweigerd. Mededelingen die je liever niet in je scherm ziet. Vooral niet bij een dringende zakelijke aankoop. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom de betaling met je zakelijke creditcard niet lukt. Misschien is hij niet geactiveerd of is hij geblokkeerd. Of misschien heb je de maximale uitgaven bereikt. We vertellen je de oplossingen.

Creditcard nog niet geactiveerd

De belangrijkste reden waarom een zakelijke creditcard niet werkt, is omdat hij nog niet is geactiveerd. Elke nieuwe businesscard activeer je voor gebruik. Dit kan in online, in de app of bij jouw Rabobank.

Verkeerde pincode

Was je in de war met je particuliere creditcard en heb je een paar keer de verkeerde code ingetoetst? Met al die pasjes van tegenwoordig, begrijpen we dat helemaal. Wij blokkeren je businesscard als je drie keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst.

Lees hoe je de creditcard deblokkeert

Bestedingsruimte te laag

Veel grote uitgaven voor de zaak gedaan? Het kan zijn dat je de limiet van je zakelijke creditcard hebt bereikt. Pas je creditcardlimiet aan in Rabo Online Bankieren of in de Rabo Bankieren App.

Creditcard beschadigd

Je creditcard kan tegen een stootje, maar die ene kras kan net de genadeklap zijn. Hij is beschadigd of kapot. Vraag een nieuwe businesscard aan, dan ben je in drie werkdagen de eigenaar van een nieuwe zakelijke creditcard.

Creditcard niet geaccepteerd

Betaal je in de winkel, controleer dan of de betaalautomaat wel het logo van Visa heeft. Zie je geen logo, dan is de kans groot dat je in deze winkel niet met creditcard kunt betalen.

Je kunt het probleem niet vinden

Nog geen idee waarom de businesscard wordt geweigerd? Wij helpen je graag verder. Neem contact op met onze klantenservice. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Neem contact met ons op

Veelgestelde vragen

Waarom kun je bij sommige (web)winkels niet betalen met Visa?

Dit is een keuze van de (web)winkel zelf, omdat deze mogelijkheid extra geld kost voor de organisatie.

Wat als mijn zakelijke creditcard in het buitenland wordt geweigerd?

De Rabo Service Desk kan je verder helpen met betalingen of andere problemen met de creditcard. Je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week bij hen terecht via +31 88 722 67 77.