Rabo Internetbankieren (Professional) opzeggen

Wil je Rabo Internetbankieren (Professional) tijdelijk of helemaal stopzetten of afmelden op één toestel? Lees hier wat er mogelijk is en hoe dit werkt.

Naar je Rabobank

Rabo Internetbankieren helemaal stopzetten

Wil je stoppen met Rabo Internetbankieren, en alleen nog gebruikmaken van papieren rekeningafschriften, overschrijvingsformulieren of acceptgirokaarten? 

Bel hiervoor je lokale Rabobank. Of kom langs en neem een geldig legitimatiebewijs mee (bijvoorbeeld je paspoort). Wij zetten Rabo Internetbankieren voor je stop, zodat je niet meer online of via de app kunt bankieren. 

Als je online bankieren stopzet, wijzig je je betaalrekening. Je krijgt hiervoor een nieuw contract. De medewerkers van je lokale bank vertellen je er graag meer over.

Neem contact op met je Rabobank

Rabo Internetbankieren Professional helemaal stopzetten

Wil je Rabo Internetbankieren Professional opzeggen? Bel hiervoor je Rabobank. Of kom langs en neem een geldig legitimatiebewijs (bijvoorbeeld je paspoort) mee. Voor het opzeggen geldt een opzegtermijn van één maand. De opzegtermijn gaat in vanaf het moment dat wij je opzegging hebben ontvangen.

Neem contact op met je Rabobank

Tijdelijk stoppen met Rabo Internetbankieren

Wil je tijdelijk stoppen met Rabo Internetbankieren? Verwijder dan de toestelregistratie voor al je toestellen. Wil je later weer gebruikmaken van Rabo Internetbankieren? Registreer je toestellen dan opnieuw.

Toestelregistratie verwijderen

  1. Log in in Rabo Online Bankieren.
  2. Je komt op de pagina 'Mijn Overzicht'.
  3. Ga in het menu 'Zelf regelen' naar 'Meer zelf regelen'.
  4. Kies 'Toegang'.
  5. Kies 'Toestelregistraties', je ziet nu een pop-up scherm.
  6. Selecteer het toestel dat je wilt verwijderen.
  7. Kies 'Registratie verwijderen'.
Verwijder registratie

Stoppen met Rabo Internetbankieren op één toestel

Wil je een toestel (bijvoorbeeld een laptop of telefoon) afmelden voor Rabo Internetbankieren, bijvoorbeeld omdat je het toestel niet meer gebruikt? Verwijder de toestelregistratie voor dit toestel.

Wil je je mobiele telefoon afmelden voor bankieren met de Rabo Bankieren App? Verwijder dan de app van je telefoon.

Toestelregistratie verwijderen

  1. Log in in Rabo Online Bankieren.
  2. Je komt op de pagina 'Mijn Overzicht'.
  3. Ga in het menu 'Zelf regelen' naar 'Meer zelf regelen'.
  4. Kies 'Toegang'.
  5. Kies 'Toestelregistraties', je ziet nu een pop-up scherm.
  6. Selecteer het toestel dat je wilt verwijderen.
  7. Kies 'Registratie verwijderen'.
Verwijder je registratie

Belangrijk als je opzegt

Heb je bepaalde informatie uit Rabo Internetbankieren nog nodig? Bijvoorbeeld je jaaroverzichten of rekeningafschriften? Log in in Rabo Internetbankieren om deze informatie te bekijken of te downloaden. Doe dit voordat je Rabo Internetbankieren helemaal opzegt. Je vindt je jaaroverzicht en rekeningafschriften in je ‘Berichten’.

Log in in Rabo Internetbankieren

Ontevreden over Rabo Internetbankieren (Professional)?

Ben je ontevreden over Rabo Internetbankieren (Professional), of heb je een klacht? Laat het ons weten. We helpen je graag om het op te lossen.

Neem contact met ons op

Service en Contact