Rabo Bankieren App support

Installatie en gebruik Rabo Bankieren App voor zakelijke klanten

De Rabo Bankieren App is voortdurend in ontwikkeling. Steeds meer functionaliteiten van Rabo Internetbankieren (Professional) zijn ook beschikbaar in de app. U ontvangt een bericht in de Bankieren App zodra er een update is.

Nieuwste functionaliteiten

  • Een sealbagstorting voormelden, zodat uw geld binnen 24 uur op uw rekening staat.
  • Zet een tweede handtekening, zo kunt u betaalopdrachten die zijn klaargezet goedkeuren.
  • Inloggen en ondertekenen met uw vingerafdruk, nu ook voor Android.

Helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren

Heeft u vragen over de app? Of wilt u een storing melden? Neem dan contact op met uw Rabobank.

Registreer uw toestel

Nadat u de Rabo Bankieren App heeft gedownload kunt u zich in een paar stappen aanmelden en registeren. U heeft hiervoor eenmalig uw Rabo Scanner nodig.

  1. open de app en houd uw Rabo Scanner bij de hand
  2. voor uw rekening- en pasnummer in
  3. scan de kleurcode, signeer en registreer
  4. kies uw persoonlijk toegangscode

Let op: Als u vier maanden niet inlogt, wordt de registratie automatisch opgeheven. Wanneer u de cookies op uw telefoon of tablet verwijdert, moet u het toestel ook opnieuw registeren.

Uw persoonlijke toegangscode

U logt in met een persoonlijke toegangscode. U maakt deze code aan tijdens de registratie van uw toestel. Bent u uw toegangscode vergeten? Dan kunt u opnieuw inloggen met de Rabo Scanner. Uw toegangscode is altijd te wijzigen via de app.

Meerdere gebruikers

Heeft u Rabo Internetbankieren Professional? En hebben uw medewerkers ook toegang tot Rabo Internetbankieren? Dan gelden voor uw medewerkers in de Rabo Bankieren App dezelfde autorisaties als binnen Rabo Internetbankieren Professional.

Toegang uitzetten

Wilt u niet dat uw medewerkers toegang hebben tot Mobiel Bankieren? Dan regelt u dit binnen internetbankieren. Kijk bij ‘autorisaties’ onder ‘instellingen’. Hier kunt u voor één of meerdere medewerkers de optie Mobiel Bankieren uitzetten.

Meerdere gebruikers op één toestel

U kunt meerdere gebruikers registreren op één telefoon of tablet. Deze optie vindt u in het inlogscherm van de app, linksboven in het menu. Volg de instructies om dit in te stellen.

Let op: iedere gebruiker heeft een eigen toegangscode.

Smartphone of tablet verloren/gestolen

Bent u uw telefoon verloren, of is uw tablet gestolen? Neem dan telefonisch contact op met uw Rabobank om de toestelregistratie op te heffen.

Wilt u de Rabo Bankieren App weer installeren op uw nieuwe toestel? Dan moet u de app opnieuw downloaden en registreren.

Contact

Rabobank