Help onze dienstverlening te verbeteren

Heeft u als zakelijke klant een klacht, compliment of tip? Laat het ons weten. U kunt ook een vraag stellen.

Tip

Via 'Chat' kunt u uw vraag aan een van onze medewerkers stellen. U kunt uw vraag ook op andere manieren stellen. Kies de manier die het beste bij u en uw vraag past.

Online formulier

Facebook

Twitter

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Laat ons weten wat uw klacht is, dan zoeken we samen een oplossing.

Zo kunt u een klacht indienen

Voor klachten over rentederivaten geldt een andere procedure.

Lees meer over klachten over rentederivaten

Heeft u een compliment? Dat horen wij graag!

Uw tip is voor ons erg waardevol. Laat ons weten hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Meedenken met de Rabobank

Heeft u een goed idee waarmee wij onze dienstverlening kunnen verbeteren? Meld u dan aan voor 'Denk mee met je bank'. In deze online community verbeteren wij samen met onze klanten de producten en dienstverlening van de Rabobank. U oefent zo direct invloed uit op onze keuzes. Daarnaast kunt u met ons en andere klanten in gesprek gaan op ons forum. Geef uw mening, deel ervaringen en draag verbeterpunten aan. Wij reageren op het forum op uw reacties. Ook leest u hoe onderwerpen zijn opgepakt in de praktijk.

Zo werkt het
  • U meldt zich aan via www.rabobank.nl/denkmee
  • Zodra u bent aangemeld, kunt u reageren op onderwerpen in de community. 
  • Als u zichzelf aanmeldt voor de nieuwsbrief, ontvangt u eens per twee weken een e-mail met informatie over nieuwe onderwerpen.

Aanmelden voor 'Denk mee met je bank'

Dit doen wij met uw feedback

Uw feedback is voor ons het signaal dat onze dienstverlening beter kan. Kijk welke aanpassingen we gedaan hebben aan de hand van vragen, klachten of tips van onze klanten.

24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar

Ondernemers willen graag geholpen worden wanneer het hen uitkomt. Ze willen namelijk ook buiten de reguliere openingstijden antwoord krijgen op hun vragen.

Onze oplossing

U kunt nu 24 uur per dag, 7 dagen per week contact opnemen met uw Rabobank. Onze medewerkers zijn  bereikbaar wanneer het u uitkomt, via chat, telefoon of via de Rabo Bankieren App.

Meer over de Rabo Bankieren App

Zet een tweede handtekening

Ondernemers willen graag overa lhun bankzaken en administratie  kunnen regelen. Ook als zij onderweg zijn.

Onze oplossing

Betaalopdrachten die zijn klaargezet door uw administratie kunnen in de Rabo Bankieren App worden goedgekeurd. Zo kunt u uw bankzaken ook op afstand regelen.

Meer over de Rabo Bankieren App

Geld overmaken zonder Rabo Scanner

Ondernemers willen graag snel geld kunnen overmaken zonder de Rabo Scanner te moeten gebruiken.

Onze oplossing

De standaard limieten om geld over te maken zonder Rabo Scanner zijn verhoogd. U betaalt dan met uw code in plaats van met uw scanner. Zo kunt u  sneller en gemakkelijker geld overmaken.

Meer over de Rabo Bankieren App

Betalingen over langere periode terugzoeken

Klanten willen altijd inzicht hebben in hun historische af- en bijschrijvingen.

Nu kunt u uw online bij- en afschrijvingen van uw zakelijke rekening terugzoeken tot 1 september 2010. Al uw betalingen vanaf 1 september 2010 staan dan in Rabo Internetbankieren (Professional). Tot nu toe kon u maar 15 maanden terugkijken. Als u uw zakelijke rekening(en) heeft geopend na 1 september 2010, dan kunt u terugkijken tot het moment waarop u de rekening opende.

Meer informatie over deze wijziging in uw transactieoverzicht

Meer over de Rabo Bankieren App

De Rabo Bankieren App wordt steeds verbeterd

Na de introductie van de nieuwe Rabo Bankieren App in september 2015 kregen we veel reacties. Mede naar aanleiding daarvan hebben we de app flink verbeterd.

Steeds meer nieuwe mogelijkheden

De Rabo Bankieren App is steeds in ontwikkeling. Lees wat u op dit moment met de app kunt doen en welke mogelijkheden in de toekomst worden toegevoegd. Kijk ook hoe u uw mening aan ons kunt doorgeven, zodat we samen kunnen werken aan de ontwikkeling van online bankieren.

Meer over de Rabo Bankieren App

Pinbetalingen en sealbagstortingen eerder op uw rekening

Ondernemers wilden graag hun omzet binnen 24 uur bijgeschreven hebben, ook in het weekend of op een feestdag.

Onze oplossing

Voortaan ontvangt u pinbetalingen en sealbagstortingen al de volgende kalenderdag op uw rekening.

Andere pinbundel voordeliger

Klanten horen het graag van ons als ze geld kunnen besparen door een beter passend product te kiezen.

Onze oplossing

Ondernemers die gebruikmaken van een pinbundel van Rabo PinTegoed om pinbetalingen van hun klanten te ontvangen, krijgen een e-mail als hun pinbundel niet (meer) past. Als ze een te grote pinbundel hebben voor het aantal transacties dat ze ontvangen, krijgen ze de tip om een kleinere bundel of een andere oplossing te kiezen.

Eerste indicatie financiering en maandlasten

Een financieringsaanvraag kan best wat tijd in beslag nemen en vergt behoorlijk wat voorbereiding. Ondernemers ontvangen daarom graag vooraf een indicatie van de haalbaarheid van uw financieringsvraagstuk.

Onze oplossing

We ontwikkelden de Rabo Financieringsindicator. Die geeft op basis van een aantal vragen een eerste indicatie. Als het ernaar uitziet dat een lening een passende financieringsoplossing zou kunnen zijn, worden ook al indicatieve maandlasten getoond.

Ga direct naar de Financieringsindicator

Zoekresultaten verbeterd

Onze website heeft een deel voor particuliere klanten en een deel voor bedrijven. Ondernemers die op het particuliere deel gebruik maakten van de zoekfunctie, vonden vaak geen passend antwoord op hun vraag.

Onze oplossing

Voor de meest gebruikte zoektermen door ondernemers is een aparte antwoordenpagina binnen het particuliere deel van de website opgenomen.

Contact

Rabobank