Nieuwe storting melden

Je kunt een sealbagstorting doen in één van de sealbagautomaten van de Rabobank. Een voorgemelde storting wordt uiterlijk de volgende dag bijgeschreven.

Melden nieuwe storting schermuitleg
  1. Storten op rekeningnummer: selecteer het rekeningnummer waarop je gaat storten. 

    NB: Voor Rabo Internetbankieren Professional geldt dat alleen rekeningen die gekoppeld zijn aan de gebruiker getoond worden. De Eigenaar of Beheerder kan de rekeningen koppelen aan gebruikers via Instellingen – Autorisatie – Producten/gebruikers. 
  2. Omschrijving storting: je kunt, indien gewenst, een korte omschrijving vermelden.
  3. Sealbag ID: vul hier het ID in dat op de sealbag staat: 3 letters gevolgd door cijfers. Gebruik alleen sealbags die de uiterste gebruiksdatum nog niet hebben bereikt.
  4. Heb je al een ingevuld stortingsformulier? 

    a. Je vinkt 'Nee' aan. Na verzenden verschijnt een pop-upscherm met de mededeling dat de melding goed is ontvangen. Je kunt vervolgens het stortingsformulier uitprinten en het formulier toevoegen aan de sealbag. Nadat je in de pop-up op 'OK' hebt geklikt, verschijnt er automatisch een printdialoog. Wanneer deze niet verschijnt, wordt er aangegeven hoe je deze kunt opstarten. 

    b. Je vinkt 'Ja' aan wanneer je de sealbag al gestort hebt. Je vult vervolgens het stortingsnummer in dat op het stortingsformulier staat. Na verzenden verschijnt er een scherm met de mededeling dat de melding goed is ontvangen. Na het klikken op 'OK' ga je terug naar het overzichtsscherm. 

    Melding ontvangen

  5. Berekend bedrag: controleer of het berekend bedrag gelijk is aan de inhoud van de sealbag. Als het berekend bedrag hoger is dan het met jou afgesproken voorboekbedrag, dan krijg je hierover een waarschuwing. Je kunt de stortingsmelding verzenden, maar de storting wordt dan niet voorgeboekt (status: niet voorgeboekt). Ook als door de storting het met jou afgesproken voorboeksaldo wordt overschreden, wordt de storting niet voorgeboekt.

Vraag & antwoord stortingen