Klant rekent af bij boulanger

MplusKASSA: passie plus partners leidt tot groei

MplusKASSA heeft een grote passie voor alles dat te maken heeft met kassasystemen. Door die te delen met bedrijven in met name de horeca en retail kunnen zij nóg beter ondernemen. En al helemaal dankzij een samenwerking met Rabobank.

Kassaspecialist

MplusKASSA startte ooit als klein ICT-bedrijf, vertelt eigenaar Jeschurun Bolt. ‘Maar in de loop der tijd zijn we uitgegroeid tot een toonaangevende kassaspecialist met ruim dertig mensen in dienst. Onze naam zegt eigenlijk heel goed wat we doen. We bieden onze klanten meerwaarde via een speciale kassa-applicatie. Dat is een uniek systeem, waarmee we bedrijven in horeca en retail en alles daaromheen op diverse terreinen kunnen bedienen. Klanten kunnen daarbij zelf kiezen welke functionaliteiten zij wel of niet van ons afnemen.’

150 koppelingen

MplusKASSA werkt dus modulair. Klanten kiezen allereerst het kassasysteem dat ze willen gebruiken, inclusief de gewenste interface. Daarna bepalen ze welke API-koppeling ze willen inzetten. Bolt: ‘We bieden klanten de keuze uit meer dan 150 online koppelingen. Van boekhoudpakketten tot webshops, reserveringsystemen, personeelsplanners tot voorraadbeheer.’

Klein tot groot

MplusKASSA heeft inmiddels ruim vierduizend klanten, vertelt Bolt. ‘Van klein tot groot. Denk aan de FEBO, diverse voetbalstadions, het ministerie van Defensie en verschillende poppodia zoals de Ziggo Dome. We zijn zo de laatste jaren hard bezig om onze ambitie te vervullen: behoren tot vijf beste kassaspecialisten van Nederland. Klanten profiteren van onze passie om kassafunctionaliteiten zo mooi en functioneel mogelijk te maken. Daarnaast is ons systeem flexibel, eenvoudig in het gebruik en handig door de ruime mogelijkheid van koppelingen.’

Bestellingen met eigen device

De laatste tijd investeerde MplusKASSA vooral in applicaties op het gebied van zelfbediening. Bolt: ‘Corona was voor ons wat dat betreft een eyeopener. We zagen dat heel veel bedrijven in de retail en horeca extra behoefte hadden aan deze applicaties. En we verwachten eigenlijk dat zelfbediening ook in de toekomst niet meer weg te denken is in de markt. Daarbij is de trend dat consumenten met hun eigen device bestellingen kunnen plaatsen.’

Goede beheerportal

MplusKASSA verwacht klanten nog beter te kunnen helpen ondernemen dankzij een samenwerking met Rabobank. ‘We profileren Rabobank actief naar onze klanten voor alle pinbetalingen. En in de toekomst doen we dat ook voor de online betalingen.

“De bank heeft met Rabo OmniKassa een hele goede portal waar klanten hun pinautomaten kunnen beheren en transacties kunnen volgen.”

Wij kunnen bedrijven binnen één dag onboarden naar Rabo OmniKassa. Op haar beurt speelt Rabobank ons interessante leads door. Ik ben erg onder de indruk hoe we elkaar versterken en zo klanten nog beter laten ondernemen.’