Kantoortuin met diverse medewerkers achter hun pc

RGTN biedt telecomsector totaaloplossing via partners

Dankzij de totaaloplossing van RGTN kunnen bedrijven onder eigen label telecomdiensten in de markt zetten. Eenvoudige koppelingen met de producten van partners maakt dit extra efficiënt en aantrekkelijk. Zoals online identificatie via Rabo Identity Services.

Lagere kosten

RGTN Wholesale Netherlands B.V. (RGTN) biedt een totaaloplossing voor bedrijven die internet- en telecomdiensten onder hun eigen naam in de markt willen zetten – ook bekend onder whitelabel reselling VoIP. ‘Ons product is uniek omdat we verschillende belangrijke systemen en processen aan elkaar koppelen. Daardoor kunnen onze afnemers efficiënter werken, met minder personeel. Dat betekent dus ook lagere kosten’, aldus RGTN-ceo Leslie Herps. ‘We ontwikkelden dit product in eerste instantie voor onze zusteronderneming Redworks B.V. dat deze diensten al sinds 2007 aanbiedt en gebruiken het zelf al jaren. Daardoor weten we dat het werkt.’

Bewezen businesslogica

Dankzij de totaaloplossing van RGTN zijn voor zogenoemde resellers alle benodigde diensten volledig geautomatiseerd, benadrukt Herps. ‘Van de betalingen, boekhouding en administratie tot en met de online identificatie en registratie van nieuwe klanten. Allemaal essentiële onderdelen voor telecompartijen. Dankzij online koppelingen met samenwerkingspartners zorgen we ervoor dat het voor onze klanten allemaal geregeld is. Kortom: klanten profiteren bij ons van alle benodigde diensten en infrastructuren met een jarenlange bewezen en uitgedachte businesslogica.’

Plug-ins beschikbaar

Eén van de samenwerkingspartners van RGTN is Rabobank. ‘We hebben verschillende Rabobank-producten aan onze systemen gekoppeld’, vertelt Herps. ‘Zoals Rabo OnmiKassa, waardoor klanten van de bedrijven eenvoudig kunnen betalen via bijvoorbeeld iDEAL, PayPal of Visa.

“Wij stellen de plug-in naar Rabo OmniKassa ter beschikking aan onze afnemers.”

Daarnaast maken we gebruik van Rabo eMandate voor online incassomachtigingen, Rabo Direct Connect voor real time transactieverwerking en Rabo Identity Services voor identificatie van klanten. Onze afnemers hoeven zich geen zorgen te maken om de implementatie en de bijkomende kosten ervan, want dat hebben wij allemaal al voor ze geregeld. Zo kunnen we die bedrijven van begin tot eind bedienen.'

Online identificeren

Vooral bij de voordelen van Rabo Identity Services wil Herps extra stilstaan. ‘We werkten zelf met een soort ordertool. Mensen konden online bestellingen aanklikken. Ze ontvingen vervolgens een pdf die ze moesten ondertekenen en samen met een uittreksel van de KVK en een kopie van een ID-bewijs moesten terugsturen. Zo konden wij zien of iemand tekenbevoegd was. Maar dat ging vaak mis en dat kostte ons veel extra handmatig werk. Toen ontdekten we Rabo Identity Services, waarbij iemand zich in een paar klikken kan registreren en legitimeren - zonder menselijke tussenkomst. Dat scheelt niet alleen extra werk, maar biedt ook extra commerciële kansen. Het is belangrijk om alle drempels voor een online aankoop weg te nemen. Wanneer zo weinig mogelijk mensen afhaken in het aankooptraject, levert dat geld op.’