Problemen met inloggen zelf oplossen

Pas de instellingen op uw pc, tablet of toestel aan met behulp van onderstaande informatie.

Lukt het niet om in te loggen? Misschien is uw apparaat niet goed ingesteld. Een aantal zaken kunt u zelf oplossen. Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met de Helpdesk Internetbankieren. Let op: onderstaande instructies gelden voor een Windows-computer.

De inlogcode van de Rabo Scanner kan niet ingevuld worden

Dit kan de volgende oorzaken hebben:

  • U gebruikt de cijfertoetsen rechts van het toetsenbord terwijl de Num Lock-toets uitgeschakeld is. Druk op de Num Lock-toets om deze in te schakelen of gebruik de cijfers boven de letters.
  • De cursor staat niet in het invoerveld. Klik op het invoerveld voordat u de cijfers invoert.
  • Uw toetsenbord is niet aangesloten op de computer. Sluit het toetsenbord aan.
  • De batterijen van uw draadloze toetsenbord zijn leeg. Vervang de batterijen.

U gebruikt een link in uw favorieten

U probeert in te loggen, maar u ziet u een wazig (grijs) scherm met een bericht dat u niet weg kunt klikken. Dit komt soms voor als u gebruikmaakt van een link in uw favorieten of een icoontje van de Rabobank waarmee u direct op de website terecht komt. Log dan als volgt in:

  • Open uw browser.
  • Toets zelf www.rabobank.nl in de adresbalk browser in.
  • Kies voor 'Inloggen' (in het oranje vlak links of rechtsboven in het scherm).
  • U kunt nu inloggen.

Uw webbrowser is verouderd

Controleer en update uw browser:

  • Druk op de toets 'F1' op uw toetsenbord. U ziet hier welke browser u gebruikt.
  • Ga naar de pagina 'Besturingssystemen en browsers' op rabobank.nl.
  • Klik op het plusteken achter 'Dienstverlening via rabobank.nl' en kijk of de versie van uw browser in het rijtje staat.
  • Staat uw browserversie er niet bij? Download dan de nieuwste browserversie. Onder het kopje 'Download nieuwste browserversie' op bovengenoemde pagina vindt u diverse downloadlinks.

Uw webbrowser accepteert geen cookies

Accepteer cookies.

Dit werkt als volgt bij Internet Explorer:

  • Afhankelijk van welke versie van de browser u gebruikt, ziet u rechts bovenin uw scherm 'Extra' staan of een tandwiel. Klik hierop.
  • Kies voor 'Internetopties'.
  • Kies bovenin voor het tabblad 'Privacy'.
  • Klik op 'Websites'. Er opent zich een nieuw venster.
  • Ga naar de balk 'Adres van website' en typ daar www.rabobank.nl.
  • Klik op 'Toestaan' en daarna op 'OK'.
  • Klik op 'OK' om het venster te sluiten.
  • Sluit de browser (alle tabbladen moeten worden afgesloten).
  • Start de browser opnieuw op en ga naar www.rabobank.nl om in te loggen.

Dit werkt als volgt bij Google Chrome:

  • Klik op de drie horizontale streepjes rechts bovenin uw computerscherm.
  • Klik op 'Instellingen'.
  • Klik onderaan de pagina op 'Geavanceerde instellingen weergeven'.
  • Klik onder 'Privacy' op 'Instellingen voor inhoud…'.
  • Zorg dat de bovenste optie 'Toestaan …' onder 'Cookies' staat aangevinkt.
  • Klik onder 'Cookies' op 'Uitzonderingen beheren'.
  • Typ in de balk 'Hostnaampatroon' www.rabobank.nl en zorg dat bij 'Gedrag' 'Toestaan' staat.
  • Klik op 'Gereed' en nogmaals op 'Gereed'.
  • Sluit de browser (alle tabbladen moeten worden afgesloten).
  • Start de browser opnieuw op en ga naar www.rabobank.nl om in te loggen.

Verwijderen van cookies en geschiedenis

Het verwijderen van cookies en geschiedenis is de oplossing voor diverse problemen. Het werkt als volgt bij Internet Explorer:

  • Druk tegelijkertijd op de toetsen CTRL+SHIFT+DEL (delete).
  • Er opent een nieuw venster 'Browsegeschiedenis verwijderen'.
  • Zorg dat de bovenste vier opties aangevinkt zijn en klik op 'Verwijderen'.
  • Wacht tot de browser de gegevens verwijderd heeft.
  • Sluit de browser (alle tabbladen moeten worden afgesloten).
  • Start de browser opnieuw op en ga naar www.rabobank.nl om in te loggen.

Het werkt als volgt bij Google Chrome:

  • Druk tegelijkertijd op de toetsen CTRL+SHIFT+DEL (delete).
  • Er opent een nieuw venster 'Browsegegevens wissen'.
  • Kies achter de zin 'De volgende items verwijderen van: ' voor 'het eerste gebruik'.
  • Zorg dat de bovenste vier opties aangevinkt zijn en klik op 'Browsegegevens wissen'.
  • Wacht tot de browser de gegevens verwijderd heeft. U komt nu weer terug in het tabblad 'Instellingen'.
  • Sluit de browser (alle tabbladen moeten worden afgesloten).
  • Start de browser opnieuw op en ga naar www.rabobank.nl om in te loggen.

De registratie van uw smartphone is verlopen of verwijderd

De registratie kan om diverse redenen verlopen of verwijderd zijn:

  • Door updates van de Rabo Bankieren App.
  • Door updates van het besturingssysteem van uw smartphone of tablet.
  • Doordat uw toestel bij het afsluiten steeds de cookies wist. De gegevens worden dan niet opgeslagen.

Volg de stappen op het scherm van uw smartphone of tablet om uw toestel opnieuw te registreren.

De firewall of pop-up killer staat de site van de Rabobank niet toe

Zorg ervoor dat de firewall of pop-up killer de site van de Rabobank toestaat.

Dit werkt als volgt bij Internet Explorer:

  • Afhankelijk van welke versie van de browser u gebruikt, ziet u rechts bovenin uw scherm 'Extra' staan of een tandwiel. Klik hierop.
  • Kies voor 'Internetopties'.
  • Kies bovenin voor het tabblad 'Beveiliging'.
  • Klik op 'Vertrouwde websites' en vervolgens op 'Websites'. Er opent zich een nieuw venster.
  • Ga naar de balk 'Deze website aan de zone toevoegen' en typ daar www.rabobank.nl.
  • Klik op 'Toevoegen' en daarna op 'Sluiten'.
  • Klik op 'OK' om het venster te sluiten.
  • Sluit de browser (alle tabbladen moeten worden afgesloten).
  • Start de browser opnieuw op en ga naar www.rabobank.nl om in te loggen.

Dit werkt als volgt bij Google Chrome:

  • Klik op de drie horizontale streepjes rechts bovenin uw computerscherm.
  • Klik op 'Instellingen'.
  • Klik onderaan de pagina op 'Geavanceerde instellingen weergeven'.
  • Klik onder 'Privacy' op 'Instellingen voor inhoud…'.
  • Klik bij het kopje 'Pop-ups' op 'Uitzonderingen beheren…
  • Typ in de balk 'Hostnaampatroon' www.rabobank.nl en zorg dat bij 'Gedrag' 'Toestaan' staat.
  • Klik op 'Gereed' en nogmaals op 'Gereed'.
  • Sluit de browser (alle tabbladen moeten worden afgesloten).
  • Start de browser opnieuw op en ga naar www.rabobank.nl om in te loggen.

De systeemdatum en –tijd op de computer zijn niet goed ingesteld

Controleer de datum en tijd van uw computer. U vindt deze rechts onderin uw computerscherm. Klopt er iets niet? Pas de datum of tijd dan als volgt aan:

  • Klik op de datum.
  • Klik op 'Instellingen voor datum en tijd wijzigen'.
  • Klik op 'Datum en tijd wijzigen' rechts naast de klok en vervolgens op 'Toepassen'.

Contact

Rabobank