Veilig betalen met je zakelijke creditcard

Een hotel reserveren of je nieuwe zakelijke laptop afrekenen. Makkelijk en snel met je zakelijke creditcard. Maar is het ook veilig? Dat zit wel goed. Want als creditcardgebruiker kun je op verschillende verzekeringen, rechten en technieken vertrouwen. We vertellen je meer.

Online betalen: zo werkt het

Een online creditcardbetaling begint vaak met het invullen van onderstaande gegevens:

    de naam op de kaart de maand en het jaar waarin de creditcard vervalt de 3-cijferige code op de achterkant van de creditcard het 16-cijferige creditcardnummer

Als deze gegevens bekend zijn bij de ontvangende partij, hoef je deze niet meer in te vullen.

De 3-cijferige CVC en CVV

De Card Verification Code (CVC) van Mastercard en de Card Verification Value (CVV) van Visa zijn 3-cijferige codes op de achterkant van de creditcard. Zij staan rechts van de handtekeningstrook en zijn een extra beveiliging bij online creditcardbetalingen. Check altijd of deze 3-cijferige code wordt gevraagd bij telefonische of online aankopen.

3D Secure digitale handtekening

Bij online betalingen is het belangrijk dat jij de houder van de creditcard bent. Daarom kan er om een extra bevestiging worden gevraagd in de vorm van een 3D Secure digitale handtekening.* Die zet je via online bankieren (met de Rabo App voor zakelijk gebruik) of met de Rabo Scanner. Welke methode je gebruikt, ligt aan je situatie:

    Heb je een volmacht, bijvoorbeeld als werknemer? Dan kun je de creditcardbetaling alleen bevestigen met de Rabo Scanner. Heb je geen volmacht en gebruik je de Rabo App ook niet zakelijk? Dan bevestig je een creditcardbetaling met de Rabo Scanner. Heb je geen volmacht en gebruik je de Rabo App wel zakelijk? Dan bevestig je je creditcardbetaling in de Rabo App.

*Mastercard noemt dit Mastercard ID Check; Visa noemt dit Visa Secure.

Aankoopverzekering

Bijna al je aankopen met je creditcard zijn 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. Wil je meer weten over de aankoopverzekering? Bekijk dan onze servicepagina over creditcardverzekeringen.

Meningsverschil over levering

Het is vervelend als je met je creditcard een artikel via internet koopt, dat daarna niet wordt geleverd. Neem altijd eerst contact op met het bedrijf waar je het product hebt gekocht en vraag na wat er niet goed is gegaan met de levering. Lukt het niet alsnog geleverd te krijgen, vraag dan of je geld terug kunt krijgen. Rabobank is geen partij bij een koopovereenkomst en geeft ook geen aflevergarantie.

Komen jullie er alsnog niet uit? Neem dan contact met ons op.

24/7 fraudepreventie

Net als bij andere betaalmiddelen komt ook bij creditcards helaas misbruik voor. Wij monitoren alle zakelijke creditcardtransacties op mogelijk misbruik. Zien wij iets verdachts? Dan kunnen we maatregelen treffen en nemen zo nodig contact met je op. Een van de mogelijke maatregelen is het blokkeren van de creditcard. Natuurlijk brengen we je hiervan op de hoogte als dit gebeurt.

Veelgestelde vragen

phone

Hulp nodig?