Bankieren tijdens een storing

Wij proberen ervoor te zorgen dat je altijd en overal kunt bankieren. Is één van onze diensten niet beschikbaar door een storing? Hier vindt je alternatieve oplossingen zodat je in veel gevallen toch je bankzaken kunt regelen.

Saldo checken

Je kunt je saldo checken via:

Rabo Internetbankieren 
de Rabo Bankieren App uw Rabobank (alleen in spoedgevallen)
Status betaalopdracht nagaan

Je kunt als volgt nagaan wat de status van een betaalopdracht is:

Rabo Internetbankieren en de Rabo Bankieren App
Kijk of de opdracht in het overzicht van bij- en afschrijvingen staat. Staat de opdracht daar niet? Misschien is de opdracht afgekeurd, uitgesteld of nog in behandeling. Check de status van je opdracht in het scherm 'Te verwerken opdrachten'.

Meer over de status van je betaalopdracht

Bij spoed
Neem telefonisch contact op met je Rabobank.

Overboeking doen

Je kunt een overboeking doen via:

Rabo Internetbankierende Rabo Bankieren App

Bij spoed

via Rabo Internetbankierentelefonisch via uw Rabobank (om veiligheidsredenen is dit niet altijd mogelijk)

Goed om te weten: aan een spoedbetaling zijn kosten verbonden.

Meer over spoedbetaling binnen Europa

Betaling van bestelling in webshop controleren

Checken of je betaling bij een webshop gelukt is, doe je als volgt:

Rabo Internetbankieren, de Rabo Bankieren App
Kijk of de opdracht in het overzicht van bij- en afschrijvingen staat. Staat de opdracht daar niet? Controleer dan of de opdracht is afgekeurd of uitgesteld of nog in behandeling is. Je kunt dit zien in het scherm 'Te verwerken opdrachten'.

Meer over de status van je betaalopdracht

Contact met de webshop
Bel of mail met de webshop. Zij kunnen je vertellen of de betaling gelukt is.

Beleggingsorder verwerken

Neem contact op met het Service Centrum Beleggen. Als er een algemene storing is in Rabo Internetbankieren Beleggen kun je hier een beleggingsorder plaatsen. Het werkt als volgt:

Bel het Service Centrum Beleggen op 0900-0705, keuze 2.Hou je 8-cijferige effectenrekeningnummer bij de hand.Bij een gedeeltelijke storing in Rabo Internetbankieren Beleggen zie je een bericht onder 'Mededelingen' in het grijze kader boven je effectenportefeuille. Je kunt mogelijk wel gewoon orders plaatsen.Is er geen sprake van een (algemene) storing, maar kun je toch geen beleggingsorder plaatsen? Neem dan contact op met je beleggingsadviseur.Als je zelfstandig belegt via Rabo Zelf Beleggen, bel dan het Service Centrum Beleggen (0900-0705, keuze 3).
Incasso terugboeken

Een incasso terugboeken kan tot acht weken na de afschrijving. In de meeste gevallen kun je dus wachten met terugboeken tot de storing verholpen is.

Overboeking of incasso wijzigen of stopzetten

Is de termijn van acht weken bijna verstreken en is er een storing? Neem dan contact op met je Rabobank.

Pas, creditcard, pincode, vreemde valuta

Pas of creditcard blokkeren

Door een nieuwe pas of creditcard aan te vragen, blokkeer je automatisch je oude pas. Geef bij de aanvraag aan dat je pas gestolen of kwijt is. Blokkeer en vervang je pas of creditcard als volgt:

pas via internetbankierencreditcard via internetbankierenvia 'Service' in de Rabo Bankieren Apptelefonisch via uw Rabobankvia Interhelp (7 dagen per week, 24 uur per dag bereiken op +31 88 722 67 67)

Pas instellen buiten Europa

via Rabo Internetbankierenvia 'Service' in de Rabo Bankieren Apptelefonisch via uw Rabobankvia Interhelp (7 dagen per week, 24 uur per dag bereiken op +31 88 722 67 67)

Paslimiet verhogen

paslimiet voor één keer of voor altijd wijzigen via Rabo Internetbankierenvia 'Service' in de Rabo Bankieren Apptelefonisch via uw Rabobank

Pincode pas of creditcard opvragen

pas via internetbankieren (als je kunt inloggen met een andere bankpas)creditcard via internetbankieren (je logt in met je bankpas)via 'Service' in de Rabo Bankieren Applangsgaan bij je Rabobank

Vreemde valuta

bezoek een kantoor van GWK Travelex of kijk op Gwktravelex.nl

Meer over onze online bankdiensten

Rabo Internetbankieren Rabo Bankieren App