Bankieren tijdens een storing

Uw bankzaken regelen als er een storing is

Wij proberen ervoor te zorgen dat u altijd en overal kunt bankieren. Is een van onze diensten niet beschikbaar door een storing? U vindt hier alternatieve oplossingen zodat u in veel gevallen toch uw bankzaken kunt regelen.

Saldo checken

U kunt uw saldo checken via:

  • Rabo Internetbankieren
  • de Rabo Bankieren App
  • de Rabofoon
  • uw Rabobank (alleen in spoedgevallen)

Status betaalopdracht nagaan

U kunt als volgt nagaan wat de status van een betaalopdracht is:



Rabo Internetbankieren en de Rabo Bankieren App

Kijk of de opdracht in het overzicht van bij- en afschrijvingen staat. Staat de opdracht daar niet? Misschien is de opdracht afgekeurd, uitgesteld of nog in behandeling. Check de status van uw opdracht in het scherm 'Te verwerken opdrachten'.

Meer over de status van uw betaalopdracht

Rabofoon

Bel de Rabofoon en beluister uw bij- en afschrijvingen.



Bij spoed

Neem telefonisch contact op met uw Rabobank.

Overboeking doen

U kunt een overboeking doen via:

  • Rabo Internetbankieren
  • de Rabo Bankieren App
  • de Rabofoon

Bij spoed

  • via Rabo Internetbankieren
  • telefonisch via uw Rabobank (om veiligheidsredenen is dit niet altijd mogelijk)

Goed om te weten: aan een spoedbetaling zijn kosten verbonden.

Meer over spoedbetaling binnen Nederland

Meer over spoedbetaling binnen en buiten Europa

Betaling van bestelling in webshop controleren

Checken of uw betaling bij een webshop gelukt is, doet u als volgt:



Rabo Internetbankieren, de Rabo Bankieren App

Kijk of de opdracht in het overzicht van bij- en afschrijvingen staat. Staat de opdracht daar niet? Controleer dan of de opdracht is afgekeurd of uitgesteld of nog in behandeling is. U kunt dit zien in het scherm 'Te verwerken opdrachten'.

Meer over de status van uw betaalopdracht

Rabofoon

Bel de Rabofoon en beluister uw bij- en afschrijvingen.



Contact met de webshop

Bel of mail met de webshop. Zij kunnen u vertellen of de betaling gelukt is.

Beleggingsorder verwerken

Neem contact op met het Servicecentrum Beleggen. Als er een algemene storing is in Rabo Internetbankieren Beleggen kunt u hier een beleggingsorder plaatsen. Het werkt als volgt:

  • Bel het Servicecentrum Beleggen op 0900-0705, keuze 2.
  • Houd uw 8-cijferige effectenrekeningnummer bij de hand.
  • Bij een gedeeltelijke storing in Rabo Internetbankieren Beleggen ziet u een bericht onder 'Mededelingen' in het grijze kader boven uw effectenportefeuille. U kunt mogelijk wel gewoon orders plaatsen.
  • Is er geen sprake van een (algemene) storing, maar kunt u toch geen beleggingsorder plaatsen? Neem dan contact op met uw beleggingsadviseur.
  • Als u zelfstandig belegt via Rabo Direct Beleggen, bel dan het Servicecentrum Beleggen (0900-0705, keuze 3).

Incasso terugboeken

Een incasso terugboeken kan tot acht weken na de afschrijving. In de meeste gevallen kunt u dus wachten met terugboeken tot de storing verholpen is.

Meer over incasso terugboeken

Is de termijn van acht weken bijna verstreken en is er een storing? Neem dan contact op met uw Rabobank.

Pas, creditcard, pincode, vreemde valuta

Pas of creditcard blokkeren



Door een nieuwe pas of creditcard aan te vragen, blokkeert u automatisch uw oude pas. Geef bij de aanvraag aan dat uw pas gestolen of kwijt is. Blokkeer en vervang uw pas of creditcard als volgt:

Pas instellen buiten Europa

Paslimiet verhogen

Pincode pas of creditcard opvragen

Vreemde valuta

Meer over onze online bankdiensten

Rabo Internetbankieren

Rabo Bankieren App

Rabofoon

Contact

Rabobank