Persoonlijke aandacht maakt het verschil duurzaam met en in de zorg

3 februari 2021 16:00

Ze weten precies wat er bij hun cliënten speelt. Dat persoonlijke contact maakt het oudste zorgadviesbureau van Nederland uniek in de markt. Karin en Theo van Loon van Kroese Kits in Groot-Ammers zagen tijdens het overnameproces die persoonlijke aanpak ook terug bij Rabobank.

Persoonlijke aandacht maakt het verschil duurzaam met en in de zorg

“De jongeren voelden zich echt gezien door deze mensen”

Drie jaar geleden namen Karin en Theo van Loon Kroese Kits over. Het adviesbureau in Groot-Ammers bemiddelt sinds 1937 voor particuliere zorg in Nederland en België. Karin werkte zelf ook zes jaar lang als zelfstandig verpleegkundige via Kroese Kits. ‘Ik had nooit kunnen bedenken dat ik bedrijf over zou nemen. Maar toen de vorige eigenaren aangaven dat ze een opvolger zochten, wilde ik graag Kroese Kits en haar waarden voort te zetten.'

Vertrouwd gezicht ontzettend belangrijk

Kroese Kits werd in 1937 opgericht door Mevrouw Van Leeuwen. Zij pionierde daarmee in de particuliere zorg in Nederland. 'Er is door de jaren heen natuurlijk veel veranderd, maar toch is ook veel hetzelfde gebleven. Want zorg blijft zorg. En de waarden van toen - respect, persoonlijkheid en waardigheid – zijn bij ons nog steeds van kracht.' Kroese Kits biedt veelal 24-uurs- of nachtzorg aan cliënten die de zorg uit eigen middelen kunnen betalen. Ze delen daarvoor zelfstandige zorgverleners in kleine vaste teams in. 'Onze zorgverleners komen heel dicht bij het leven van onze cliënten te staan. Een vertrouwd gezicht is daarom ontzettend belangrijk. Bovendien moeten zorgverlener en cliënt bij elkaar passen. Daarom staan bij ons de behoeften en wensen van onze cliënt altijd voorop. Zelfs al maakt dit de planning soms uitdagend.'

Uniek

Sinds de overname is Karin verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en vormt ze met twee vaste medewerkers een hecht team. ‘We zijn alle drie volledig op de hoogte van wat er speelt bij onze cliënten. Dat persoonlijke contact maakt ons uniek en zorgt ervoor dat wij kunnen bieden wat cliënten en hun dierbaren echt nodig hebben. Zo verlenen we bij een aantal families al jarenlang de zorg, waardoor we een vertrouwde relatie op hebben kunnen bouwen.' Zelf koos Karin voor het overnameproces ook voor een vertrouwde partner. ‘Mijn man is met zijn bedrijf al jarenlang verbonden aan de Rabobank. Toen we Kroese Kits overnamen, was het fijn dat onze contactpersoon, Tristan Bakker, ons bedrijf en onze geschiedenis al kende. Ook bij Rabobank is die persoonlijke aandacht er nog altijd en dat vinden we gewoon erg prettig.'


Dit artikel verscheen eerder in Rabo &Co, een magazine dat een podium biedt voor uiteenlopende sociale en maatschappelijke initiatieven waar we via onze leden, klanten en/of medewerkers actief bij betrokken zijn.