Rabobank publiceert maatschappelijk jaarverslag 2017

Samen groeien

Rabobank publiceert vandaag haar geïntegreerd jaarverslag van 2017. De bank legt hierin haar maatschappelijke en financiële verantwoording af. Ook illustreert het uitgebreide verslag de betekenis van Rabobank voor mens, milieu en maatschappij en welke groei er in 2017 heeft plaatsgevonden.

Rabobank wil als betekenisvolle coöperatieve bank en leidende Food & Agri bank een belangrijke bijdrage leveren aan de welvaart en het welzijn in Nederland en aan het duurzaam voeden van de wereld. De bank gaf hieraan het afgelopen jaar concreet vorm met de missie ‘Growing a better world together’. Dit met als resultaat verschillende pakkende initiatieven in Nederland en daarbuiten, meer tevreden klanten, baanbrekende innovaties en betere financiële resultaten. Op 15 februari werden de jaarcijfers al bekend gemaakt.

Geïntegreerde verslaglegging

Het geïntegreerde jaarverslag 2017 bevat ook de jaarrekening 2017. Naast het jaarverslag 2017 publiceren alle 102 lokale Rabobanken tevens een compacte infographic met hun maatschappelijke impact in de regio. Ook geeft onderstaande link een totaaloverzicht met infographics, animaties en de jaarcijfers van 2017.

Jaaroverzicht 2017

Maatschappelijke bijdrage in regio Emmen-Coevorden

Ook lokaal wil Rabobank het verschil maken. De speerpunten daarbij zijn klanten verder helpen op het gebied van zelfredzaamheid en ondernemerschap. Ook het versterken van de lokale leefomgeving en bijdragen aan een duurzame voedselproductie zijn belangrijk. Directievoorzitter Chéry Wortelboer aan het woord over de maatschappelijke rol en bijdrage van Rabobank Emmen-Coevorden in de regio: ‘Als lokale bank dragen wij ook bij en zetten wij ons maximaal in voor het verbeteren en in stand houden van de lokale leefomgeving. Op het gebied van zelfredzaamheid helpen onze Mobiele Adviseurs klanten thuis die dat nodig hebben. Op deze manier kunnen onze klanten zo lang mogelijk zelfstandig hun bankzaken regelen. Ook steunen wij vele verenigingen en stichtingen met donaties en sponsorbijdragen zodat zij hun wensen kunnen realiseren. Ook willen we graag de economische ontwikkeling van de regio en haar bedrijven stimuleren.’

Infographic maatschappelijke impact in onze regio