Kantoor Dronten weer open, adviescentrum Lelystad alleen open op afspraak

Kantoor Dronten

Steeds meer klanten regelen hun bankzaken via internet of de Rabo App. Eenvoudig, snel en wanneer het hen uitkomt. De coronacrisis heeft dit type dienstverlening versterkt, zowel in gewenning als ook bewustwording van deze mogelijkheden. Zo zag Rabobank het telefonisch contact de afgelopen maanden toenemen met 25 procent. Het chatcontact zelfs met 45 procent. “Rabobank beweegt mee met dienstverlening die past bij de vraag van vandaag”, vertelt Inge Ezinga-Roebroek, directeur coöperatieve Rabobank. ‘Klanten pakken gemakkelijk de telefoon, kiezen voor videochat of gebruiken de app om snel iets te regelen. De zelfredzaamheid van mensen is enorm toegenomen. En daar bewegen wij als bank in mee.’

Kantoor Lelystad Adviescentrum

‘Daarnaast maken de geldautomaten van de Rabobank, ING en ABN AMRO plaats voor de gele automaten van Geldmaat. Hierdoor zijn er geen automaten meer binnen in onze kantoren aanwezig. Dit alles leidt ertoe dat steeds minder klanten een bankkantoor bezoeken.‘ Ezinga vervolgt: ‘Door het afgenomen fysieke bezoek aan onze kantoren is het niet meer passend en rendabel om nog twee kantoren open te houden voor spontane inloop. Om die reden is ons Adviescentrum in Lelystad alleen nog op afspraak te bezoeken. Ons kantoor aan Kop van het Ruim in Dronten blijft van maandag tot en met vrijdag beschikbaar voor zowel inloop voor vragen en advies over de dagelijkse bankzaken, als ook afspraken voor (financieel) advies. Daarnaast zetten we extra collega’s in voor onze Mobiele Bankservice. Deze service is speciaal bedoeld voor die groep klanten die hulp nodig heeft om hun (online) bankzaken te regelen en hiervoor niet naar kantoor kunnen komen omdat ze (tijdelijk) minder mobiel zijn.’

Mobiele Bankservice

De Mobiele Bankservice is een team van mobiele medewerkers Dagelijkse Bankzaken. Zij bezoeken de klant in hun eigen vertrouwde omgeving en bieden praktische hulp. Ezinga: ‘De Mobiele Bankservice is er echt voor klanten die (tijdelijk) minder mobiel zijn door ziekte, ongeval, senioriteit of een lichamelijke beperking. Via de Mobiele Bankservice helpen we klanten bij het regelen van een volmacht, het wijzigen van een betaalpakket of geven we uitleg over het online regelen van bankzaken. Dit gebeurt telefonisch of bij hen thuis, tenzij een andere locatie beter past. Het is niet mogelijk om contant geld op te nemen of te storten. Zo helpen we elke klant op een manier die het beste bij hem of haar past.’ De Mobiele Bankservice op locatie is weer beschikbaar zodra de coronamaatregelen dit toelaten.

Meer weten of hulp nodig bij (online) bankzaken?

‘Wat veel mensen niet weten is dat vrijwel alle dagelijkse bankzaken 24 uur per dag, 7 dagen per week online kunnen worden geregeld. Veel antwoorden zijn te vinden op Rabobank.nl. Ook gespecialiseerd advies, bijvoorbeeld over de hypotheek of bedrijfsfinanciering, kan via een telefoon- of videogesprek. Maar desgewenst uiteraard ook (op afspraak) fysiek op kantoor. Zo kunnen klanten hun bankzaken blijven doen op de manier, tijdstip én locatie die het best bij hen past,’ aldus Ezinga.

Vragen over (online) bankzaken of een afspraak maken voor (financieel) advies? Neem telefonisch contact op met één van de adviseurs van Rabobank Flevoland via telefoonnummer (0320) 29 25 00 (Particulieren) of (0320) 29 26 00 (Bedrijven) of ga naar www.rabobank.nl/Flevoland. De locaties en openingstijden van de dichtstbijzijnde (sealbag) automaten van Geldmaat zijn te vinden op www.locatiewijzer.geldmaat.nl.

Lees meer

Lelystad, 29-4-2021

Deel via Twitter Deel op Facebook Deel op LinkedIn