Dementievriendelijk

Rabobank maakt zich sterk voor zelfredzaamheid en vindt het belangrijk dat iedereen zo lang mogelijk zelfstandig kan blijven bankieren. Mensen met dementie hebben echter in meer of mindere mate moeite met het doen van hun bankzaken. Rabobank Hart van De Meierij beschikt over het predikaat ‘dementievriendelijk’.

Wat is dementievriendelijk?

De medewerkers in de bankhal (Adviseurs Dagelijkse Bankzaken) zijn opgeleid om signalen van dementie te herkennen en om financieel misbruik te voorkomen. Om die reden prijkt de 'vergeet-me-niet-sticker', hét dementievriendelijk-logo, op de kantoren van de bank. Met informatie, hulpmiddelen en advies zorgt de bank ervoor dat klanten zo lang mogelijk zelfstandig kunnen bankieren. Zodat onze klanten er niet alleen voor staan. Dit noemen wij ‘Samen bankieren’.

Dementievriendelijk

Lees hier meer over Samen bankieren

Best passende oplossing

Bij (beginnende) dementie is bankieren met behulp van iemand anders vaak een prima oplossing. Wij helpen onze klanten om de bankzaken veilig (voor een deel) uit handen geven. In een gesprek zoeken we samen met de klant en/of zijn directe omgeving naar de best passende oplossing. Dementie is een maatschappelijke problematiek en raakt ons allen. Als coöperatieve bank werken wij samen met allerlei partijen uit onze kernen, organiseren we seniorenbijeenkomsten en nemen we deel aan een werkgroep ter bevordering van de bewustwording rondom dementie. Zo dragen wij graag ons steentje bij aan een dementievriendelijke samenleving.

Maak een afspraak

Uitleg (veilig) Online Bankieren

Om onze klanten vertrouwd te maken met (veilig) online bankieren geven we hierover graag meer uitleg. Dit kan bij je thuis of op een van onze kantoren.

Wil je meer weten, lees dan hier verder

Bankzaken thuis regelen

Voor het regelen van dagelijkse bankzaken of advies kun je er ook voor kiezen om dit in de eigen vertrouwde woonomgeving te doen. Daar heeft de bank Mobiele Adviseurs voor. Deze komen op afspraak bij je thuis.

Lees meer over de Mobiele Adviseur

Service & contact

Klantenservice

Heb je een vraag? Vind het antwoord op onze online klantenservice.

Geen antwoord gevonden? Chat onderaan de pagina met onze virtuele assistent.

Particulieren

Bedrijven

Ma-vr: 8.00-18.00 uur
Za: 9.00-17.30 uur


Service & contact

Klantenservice

Heb je een vraag? Vind het antwoord op onze online klantenservice.

Geen antwoord gevonden? Chat onderaan de pagina met onze virtuele assistent.

Bellen

Particulieren

Bedrijven

Ma-vr: 8.00-18.00 uur
Za: 9.00-17.30 uur