Samen dementievriendelijk

Samen dementievriendelijk

Hoe kun je iemand met dementie herkennen? En hoe kun je deze mensen het beste benaderen? Dit zijn belangrijke vragen voor naaste familie en vrienden, maar ook voor bedrijven. Daarom hebben de Adviseurs Dagelijkse Bankzaken van Rabobank Hart van De Meierij een training ‘Samen dementievriendelijk’ gehad. Ook zo probeert Rabobank haar klanten de best denkbare service te geven.

De gevolgen van dementie

Veel mensen beseffen niet dat dementie gedrag en karakter kan veranderen. Zo kan een stemming zonder duidelijke aanwijzing omslaan en kan iemand verdrietig, angstig of achterdochtig worden. Het aantal mensen met dementie groeit en de Rabobank vindt het belangrijk om hen goed te kunnen helpen. Tijdens de training leerden de adviseurs hoe zij verantwoord kunnen omgaan met mensen met dementie. Door begrip te tonen kun je hen vertrouwen geven en helpen.

Wilt u weten wat u kunt doen om mensen met dementie te helpen?

Dementievriendelijk-logo

Vanaf 2 juli prijkt de 'vergeet-me-niet-sticker', hét dementievriendelijk-logo, op de kantoren van Rabobank Hart van De Meierij. Rabobank doet meer om mensen zo lang mogelijk mee te laten doen. Met informatie, hulpmiddelen en advies zorgen wij ervoor dat u zo lang mogelijk zelfstandig kunt bankieren. Kijk voor onze workshop Online Bankieren of de onze mobiele adviseurs op deze rabobank.nl/hvdm

Wilt u weten welke mogelijkheden Rabobank biedt om het u gemakkelijker te maken?

Bekijk dan ook het platform Samen Bankieren

Sint-Oedenrode, 27-6-2018

Deel via Twitter Deel op Facebook Deel op LinkedIn