Blogs van onze collega's

Oei, ik groei!

Iedereen die mij kent weet dat ik niet de kleinste ben, 1,87 + high heels! Gelukkig groei ik niet meer. Tenminste… niet in de lengte en niet al te veel in de breedte, hoop ik. Nee… ík groei als mens! Het is een ervaring die ik met je wil delen.

Amber Bakker

Lees het blog van Amber Bakker op LinkedIn

Proud to celebrate Pride

Deze week vier ik dat ik mezelf kan en mag zijn in dit land en bij mijn werkgever. Vrijheid om te zijn wie ik ben. Het maakt niet uit wat je seksuele voorkeur is, liefde is alles en alles is liefde. Maar ik sta ook stil bij de persoonlijke strijd die vele anderen nog steeds dagelijks leveren om zich vrij te voelen en trots te zijn op wie ze zijn.

Judith Bredewold

Lees het blog van Judith Bredewold op LinkedIn

Dingen doen waar je blij van wordt!

Heb je ook wel eens dat gevoel dat je te vaak ‘Ja, leuk!’ hebt gezegd. Ik heb dat gevoel regelmatig. Niet dat dat erg is hoor, integendeel. Doordat ik altijd (bijna) overal voor in ben, leer ik ook allerlei nieuwe dingen.

Annette Hof-Bouw

Lees het blog van Annette Hof-Bouw op LinkedIn

Alleen een goed gevoel is niet genoeg

Het was het jaar 2000, de tijd dat je nog een fax van je makelaar kreeg met de huizen van je gading. Hier moest je ook nog eens snel op reageren, anders was de woning de volgende dag al verkocht.

Heleen Otte

Lees het blog van Heleen Otte op LinkedIn

Sponsoring = samenwerking

De definitie van sponsoring is volgens de Van Dale geld beschikbaar stellen voor een vereniging, evenement of ander initiatief in ruil voor promotie. In mijn ogen is sponsoring veel meer dan alleen een zak met geld geven.

Cyril Kraak

Lees het blog van Cyril Kraak op LinkedIn

Brand? Maak je geen zorgen.

Veel mensen vinden mijn werk niet leuk. Saai en veel gezeur met regeltjes. Niets is minder waar. Verzekeren is een echte people-business. Want de relatie die ik met mijn klanten heb is er een voor het leven. De band is waardevol en gaat veel verder dan alleen het adviseren over risicomanagement en zakelijk verzekeren, want verzekeren gaat over wat je lief is in dit leven. Maar pas als je echt schade hebt gehad, dan pas weet je wat mijn vak inhoudt en wat ik voor mijn klanten beteken.

Jan Venema

Lees het blog van Jan Vemana op LinkedIn

Waarde toevoegen

De balans tussen wat de klant betaalt en wat hij hiervoor terugkrijgt bepaalt voor hem of je waarde levert. Dus als de klant voor zijn gevoel meer krijgt dan waarvoor hij betaalt dan ervaart hij toegevoegde waarde. Dit hoeven geen grootse dingen te zijn, maar kan ook in hele kleine dingen zitten.

Bram Broersen

Lees het blog van Bram Broersen op LinkedIn

Elk goed plan verdient een financiering

Ik ben Nieuwedieper in hart en nieren én een Helderse bankier pur sang. Ik vind het gaaf om te zien hoe Den Helder de laatste jaren is opgebloeid. Er zijn mooie plannen gerealiseerd en er liggen nog steeds veel kansen.

Elk goed plan verdient een financiering

Lees het blog van Anton de Gruyter op LinkedIn

Mentale veerkracht

Ruim 25 jaar geleden begon ik als adviseur in de polder van Anna Paulowna. Ik kwam toen vaak bij akkerbouwbedrijven over de vloer. Door diverse fusies is het werkgebied van onze lokale bank steeds groter geworden. Daardoor werd ook mijn aandachtsgebied breder. 

Mentale veerkracht

Lees het blog van Peter Koopman op LinkedIn

Vitale verblijfsrecreatie

Horeca en verblijfsrecreatie is één van mijn aandachtsgebieden als accountmanager in de Grootzakelijke markt. Deze markt groeit vooral door het stijgend aantal buitenlandse toeristen dat Nederland aandoet. De Nederlandse consument blijft echter kritisch op uitgaven aan vakanties en is gevoelig voor kortingsacties en de nieuwste trends: steeds meer B&B’s op het platteland, boerderijen met kampeeraanbod, pretparken met logies en aanbieders van goedkope zonvakanties. 

Frank Snijder

Lees het blog van Frank Snijder op LinkedIn

Perceptie

Om maar even met de deur in huis te vallen: de perceptie van de klant is de waarheid. Ook al is dat daadwerkelijk niet zo en weet je dat het anders is. Door het van deze kant te benaderen is beter te begrijpen waar de emotie van de klant vandaan komt en daar dan op te acteren. Voor een klant is het niet relevant wat er intern allemaal moet gebeuren voor een handeling, hij wil het gewoon gedaan krijgen.

Bram Broersen

Lees het blog van Bram Broersen op LinkedIn

Als een vis in het water

Dat de visserij een dynamische sector is weten we allemaal. Ik maak het zelf van dichtbij mee. Als accountmanager Agri ben ik hier nauw bij betrokken. Opgelegde regelgeving, de druk van gesloten gebieden en innovaties maken ondernemen in de visserijsector een behoorlijke uitdaging. Waarbij vooral de discardban (aanlandingsplicht) echt een issue is dat de komende jaren blijft spelen. 

Investeren

Ondanks  innovaties in vistechnieken, zoals pulskoren, is voor de visserij geen onbezorgde toekomst weggelegd. Want ook dit soort innovaties worden met wet- en regelgeving aan banden gelegd. En investeer je daar dan wel of niet in? Loop je voor of volg je? Wat doet je concurrent? En soms heb je niet eens een keuze en wordt je verplicht om te investeren door afkeuringen van de Scheepvaart Inspectie.

Samenwerking

Je hebt een goede dosis ondernemerschap nodig als visserman. Juist doordat er veel factoren van buitenaf invloed hebben op je onderneming.  Dit kan behoorlijk frustrerend zijn. En daarin zit de kracht van de samenwerking met mijn klanten: die complexiteit. We kennen allebei de sector goed en brengen onze vakkennis mee. Dat vind ik echt het mooie aan mijn vak: advies geven en sparren met mijn klanten over hun onderneming. Het geeft een goed gevoel, samen bouwen  aan de toekomst van een bedrijf. Gelukkig zie ik dat het de laatste twee, drie jaar weer beter gaat in de sector. De gasolieprijs is gedaald en er zijn relatief goede visprijzen voor garnalen, langoustines, tong en schol. 

Al met al veel uitdagingen de aankomende jaren, maar die gaan we met een gezonde dosis optimisme tegemoet!

Johan Boersen, accountmanager Agri

Een beter huwelijk door KPI's

We leven tegenwoordig in een cultuur van Key Performance Indicators, oftewel KPI’s. Dat zijn, in het Nederlands, kritische prestatie indicatoren, waarmee je de prestaties van een organisatie of van medewerkers meet. Onder het motto: ‘Meten is weten’ gebruiken veel managers deze indicatoren als basis voor hun beslissingen. Je vergelijkt de gemeten waarde met een van te voren vastgesteld doel (target) en je weet meteen of je het goed doet. Hoe moeilijk kan het zijn?

Harry Nieuwenhuizen

Lees het blog van Harry Nieuwenhuizen op LinkedIn

Ons 'hart' maken voor de Kop van Noord-Holland

Mijn doel is de Kop van Noord-Holland op de kaart zetten. De regio heeft onwijs veel potentie, je moet het alleen wel willen zien én er wat mee doen. Samenwerken, elkaar wat gunnen en een duidelijk doel hebben zijn hierbij belangrijke uitgangspunten.

Michiel Kraak

Lees het blog van Michiel Kraak op LinkedIn

Terug naar onze 'roots'

De rol van accountmanager verschuift naar die van relatiemanager en regisseur. Dat is natuurlijk al een aanzienlijk onderdeel in het takenpakket, maar dit wordt steeds belangrijker. Klanten komen met ons in gesprek via verschillende (online) kanalen. Het fysieke contact wordt misschien iets minder, maar op ieder moment en wanneer het de klant uitkomt kan er met elkaar gecommuniceerd worden. Het is aan ons om de trend bij te houden. Om in de belevingswereld van de klant een wezenlijke rol te blijven vervullen. De klant is tenslotte de spil in onze dienstverlening.

Bas Apeldoorn

Lees het blog van Bas Apeldoorn op LinkedIn

Risicomanagement. Een boeiend thema toch?

Het leuke van mijn vak is de enorme diversiteit. Als verzekeringsspecialist zit ik met zoveel verschillende klanten om tafel. Wat ik dan precies doe? Ik maak de ondernemersrisico's inzichtelijk en beheersbaar, waarbij risicomanagement een belangrijk onderwerp is. Het is een boeiend thema waarbij ik bedrijven advies geef over passende preventiemaatregelen en beheersmatige oplossingen. Want bij het optimaliseren van een bedrijf, hoort ook het kritisch bekijken van de risico’s. 

Petra Orij

Lees het blog van Petra Orij op LinkedIn

Contact

24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.


Particulieren


Bedrijven