#1

Adviseur bij de Rabobank in tijden van de coronacrisis

Bijna iedereen heeft op de één of andere manier last van de coronacrisis. Of je nu ondernemer bent of in loondienst werkt. Op zoek bent naar een huis of studeert. Ook bij Rabobank Land van Cuijk & Maasduinen hebben de coronamaatregelen impact op de manier van werken. Veel collega's werken thuis. In deze column vertelt Grietje Termeer-Gerlofs, accountmanager MKB, vanuit huis hoe zij haar werkzaamheden nu uitvoert.

Als accountmanager bedrijven ben ik dagelijks met ondernemers uit de regio in gesprek over hun bedrijf en de toekomst hiervan. Normaliter ga ik bij hen langs en zie ik de onderneming en de bijbehorende passie. Nu spreek ik de ondernemers alleen nog telefonisch.

Juist in deze onzekere tijd hebben ondernemers behoefte aan goed advies. Nadat het bericht kwam van de ‘intelligente lockdown’ heeft ons team contact opgenomen met ondernemers die hierdoor direct werden geraakt. Je merkt dat ondernemers met veel onzekerheden zitten. Hoe lang duurt het nog? Hoe ziet de wereld er over een half jaar of jaar uit? Wat kan straks wel weer en wat nog niet? Helaas hebben wij ook niet op alle vragen een passend antwoord. Wat wij vooral doen is met de ondernemer kijken welk effect deze crisis heeft op hun bedrijfsvoering en welke handvaten wij hen kunnen geven om hier zo goed mogelijk uit te komen. Ik kijk wat wij als bank voor de klant kunnen betekenen, maar we kijken ook naar andere partijen zoals de overheid en collega ondernemers.

Je ziet dat de ondernemers uit Land van Cuijk en Maasduinen de handen ineen slaan en elkaar helpen waar mogelijk. Er ontstaan nieuwe creatieve ideeën en ook de verruiming van de huidige maatregelen biedt weer nieuwe kansen. De ondernemers die ik spreek zijn niet afwachtend, maar denken juist in mogelijkheden. Iets wat ik bewonderenswaardig vind. Ook zie je dat veel inwoners uit de regio proberen onze lokale ondernemers te steunen, door juist nu eten af te halen of een cadeaubon aan te schaffen.

We zitten samen in een periode waarop niemand zich had kunnen voorbereiden. In deze hectische tijden veranderen situaties snel binnen ondernemingen maar ook binnen de Rabobank. Juist in deze tijd proberen we onze dienstverlening te verbeteren, zo kunnen tegenwoordig steeds meer zaken online geregeld worden. Waarbij altijd het persoonlijke contact blijft, want juist daarmee maken we het verschil.

26-5-2020

Deel via Twitter Deel op Facebook Deel op LinkedIn