Ondernemers helpen groeien: DirectSale in Leiderdorp

Konrad van den Bosch

Konrad van den Bosch is de man achter DirectSale, Loyalty en Plaza. Zijn kantoor is gevestigd in Leiderdorp. Drie bedrijven groot geworden door digitalisering.

DirectSale

Geen eigen winkel en geen voorraad, maar toch 200 duizend producten en diensten van alle bekende merken binnen één werkdag bezorgd. Dat is het platform van DirectSale, het bedrijf van Konrad van den Bosch dat hij al in 2001 – als een van de eerste groothandels op internet - oprichtte. Hoe dat kan? Het is eigenlijk best simpel, zo legt Van den Bosch uit: “De bestelde producten worden rechtstreeks geleverd vanuit de producent of de officiële distributeur naar de klant. Dropshipment wordt dat genoemd. Dus zonder extra schakels en de daarbij komende extra kosten. Daardoor zijn onze prijzen laag, alle prijzen zijn stukprijzen.” Je vindt er van alles: televisies, beamers, speakers, headphones, laptops, tablets, e-readers, printers, scanners en telefoons. Maar ook gereedschap, speelgoed en zelfs producten op het gebied van lichaamsverzorging. Meer dan 1000 merken waaronder ook A-merken, zoals: Apple, Samsung, HP, LG, JBL. Van den Bosch: “Stel je koopt een Apple Macbook Air. Bij ons is hij te koop voor €989,00 in plaats van €1138,00 op andere websites. Hij wordt rechtstreeks vanuit de officiële Apple distributeur een dag later bij je thuisbezorgd. Zo makkelijk is het.”

Loyalty

Daarnaast bestaat Loyalty, een technologie waarmee leden van de sportscholen Sportcity en Fit For Free automatisch sparen voor punten. De sportscholen gebruiken het spaarsysteem, die van Sportcity is te vinden op www.sportcitystore.nl en die van Fit For Free op www.benefitstore.nl, om hun leden te belonen en zo te behouden. Met deze punten kunnen sporters kortingen krijgen op leuke producten. “Momenteel hebben we 400 duizend spaarders in het systeem staan. Door te sporten sparen ze zogeheten fitcoins. Voor elke keer dat je sport, krijg je vijftig punten. Als ze inloggen in het systeem, zien ze dat ze bijvoorbeeld nog acht keer moeten sporten om genoeg coins te hebben om een nieuwe televisie te kopen. Zo ben je gestimuleerd om meer te sporten. We bieden de leden écht voordeel en écht leuke producten. Andere spaarprogramma’s zijn saai, onze producten zijn echt leuk en uniek.” In het assortiment van de Benefitstore en de SportcityStore vind je bijvoorbeeld speakers van Sonos, sportwatches, OLED televisies, horloges van Guess, zonnebrillen van Sinner en nog heel veel meer.

PlazaSale

De derde pijler van Van den Bosch is PlazaSale. PlazaSale bestaat sinds dit jaar. Het is een platform dat is aangesloten bij nationale en internationale verkoop plaza’s zoals Bol.com, Fnac, Amazon, Rue de Commerce. Er wordt nu in vier landen verkocht, dat wordt dit jaar nog uitgebreid naar acht landen. Deze drie pijlers, DirectSale, PlazaSale en Loyalty worden gevoed door het zelfontwikkelde platform genaamd A.D.A.M., dat staat voor ‘automated dropship action marketplace’. Dit platform werkt samen met de distributeurs en importeurs, voldoet aan alle veiligheidseisen en regelt de sales en afterservice.

Toekomstplannen

In 2017 had DirectSale vier medewerkers in dienst, zo’n 100 duizend producten in het assortiment en 400 duizend spaarders. Voor de toekomst heeft Van den Bosch ambitieuze plannen. “De komende twee jaar willen we vooral groeien. We gaan voor een omzet van 50 miljoen, we willen naar de miljoen spaarders en streven naar 500.000 producten in ons platform. Daarbij willen we groeien naar twintig medewerkers en natuurlijk nog steeds zonder eigen winkel of eigen voorraad. Zoals het er nu voor staat, gaan we die stijgende lijn zeker redden.”   

Rabobank en ondernemers

Het is onze ambitie om ondernemers te stimuleren om gezond te groeien. Wij zien het mkb namelijk als de groeimotor van de Nederlandse economie. Als we het hebben over gezonde groei dan bedoelen we groei in omzet die toekomstbestendig is. Dus vanuit een gezonde financiële positie, vernieuwend, met respect voor omgeving en maatschappij en juiste balans tussen werk en privé. Ben je benieuwd hoe wij jou en je onderneming kunnen ondersteunen bij het realiseren van groeiplannen? Kijk dan op www.rabobank.nl/groei of maak een afspraak met een van onze accountmanagers.

29-6-2018

Deel via Twitter Deel op Facebook Deel op LinkedIn