Sluit je aan bij de ledenraad & Doe mee

Weet jij wat er speelt in de maatschappij; op lokaal en/of landelijk niveau? Wil jij impact hebben? Kun jij je voorstellen hoe de coöperatieve Rabobank van meerwaarde kan zijn voor jouw leefgebied en netwerken – en andersom? Lijkt het jou interessant om hierover mee te denken en te praten met andere lokale ledenraadsleden, de directie en medewerkers van de bank en de raad van commissarissen?
Dan is een rol als ledenraadslid bij Rabobank Lek en Merwede waarschijnlijk wel iets voor jou!

Wat doe je als ledenraadslid?

Als één van de ongeveer 30 lokale ledenraadsleden vertegenwoordig je de ruim 25.000 leden van Rabobank Lek en Merwede maar ook Kring Zuid Holland bestaande uit de volgende banken: Lek en Merwede, IJsselmonde Drechtsteden, Hollandse IJssel, Zuid Hollandse Eilanden en Rotterdam. En eigenlijk denk je zelfs mee namens alle 1,9 miljoen leden van de Rabobank. De Rabobank staat minden in de samenleving en wil hier van toegevoegde waarde zijn. Daar hebben we elkaar voor nodig! Als ledenraadslid signaleer je ontwikkelingen in jouw leefomgeving en zet deze op de agenda. Vanuit jouw kennis en brede netwerk lever je een waardevolle bijdrage aan één of meer maatschappelijke thema’s: financieel gezonder leven, duurzamer wonen, duurzamer groeien, duurzamere voeding, energietransitie en versterken van de leefomgeving. Dit doe je door initiatieven te ondersteunen op lokaal- of kringniveau, partijen met elkaar te verbinden en een positief-kritische sparringpartner te zijn.
Jouw mening telt. De input van de ledenraadsleden wordt meegenomen als input voor de landelijke Algemene Leden Raad. Dit is het hoogste besluitvormingsorgaan van de Rabobank. Jij maakt het verschil door als ledenraadslid een beweging op gang te krijgen, als individu maar ook als collectief. Met als doel om van betekenis te zijn voor leden en klanten met een sterke basis dienstverlening welke ook maatschappelijke relevantie biedt.

Wat bieden we je als ledenraadslid?

  • Een mooie kans om ervaring op te doen, input te kunnen leveren op onderwerpen die jou en je omgeving aan het hart gaan en het ledenbelang te vertegenwoordigen.
  • Een verrijking van jouw netwerk zowel buiten als binnen de Rabobank.
  • Kennis maken met een coöperatie waar jij van waarde bent.
  • Leerzame bijeenkomsten en commissies van de ledenraad, met circa vijf keer per jaar een formele vergadering.
  • Een jaarlijkse vergoeding voor je inzet.

Wat maakt jou een goed redenraadslid?

  • Je vertegenwoordigt leden: je weet wat leden en klanten belangrijk vinden en bent actief in één of meer lokale netwerken.
  • Je bent gemakkelijk aanspreekbaar voor leden, klanten en inwoners van jouw leefomgeving.
  • Je zet je in voor relevante thema’s: je gebruikt jouw specialisme van een sector of thema en zet deze gericht in.
  • Je voert continu dialoog en durft een kritische sparringpartner te zijn.
  • Je geeft richting aan de bank met jouw input over de bancaire dienstverlening en de maatschappelijke en economische rol van de bank.
  • Je hebt een belangrijke zeggenschapsrol waarmee je onder andere de lokale raad van commissarissen inclusief de voorzitter benoemd en het functioneren van de directievoorzitter en de lokale raad van commissarissen evalueert.

Laten we kennismaken!

Heb jij de coöperatieve mentaliteit waar we naar op zoek zijn? Stuur dan een korte motivatie en je cv naar Roelf.Polman@rabobank.nl (directeur coöperatieve Rabobank). Heb je vooraf nog vragen dan kun je deze ook stellen per mail. Roelf kan je ook in contact brengen met iemand van de ledenraad.

  • Natuurlijk ben je klant en lid bij de Rabobank en woonachtig in Lek en Merwede.
  • In de profielschets lees je meer over de rollen van een ledenraadslid.
  • Ken je iemand in jouw netwerk die deze rol past? Deel dan de link van deze pagina.

Service & contact

Klantenservice

Heb je een vraag? Vind het antwoord op onze online klantenservice.

Geen antwoord gevonden? Chat onderaan de pagina met onze virtuele assistent.

Particulieren

Bedrijven

Ma-vr: 8.00-18.00 uur
Za: 9.00-17.30 uur


Service & contact

Klantenservice

Heb je een vraag? Vind het antwoord op onze online klantenservice.

Geen antwoord gevonden? Chat onderaan de pagina met onze virtuele assistent.

Bellen

Particulieren

Bedrijven

Ma-vr: 8.00-18.00 uur
Za: 9.00-17.30 uur