Rabobank sluit in Almkerk, opent contactpunt Woudrichem
Corine Koek-Maasdam ALMKERK, 2 nov ’23 – Nadat de Rabobank jarenlang nog een contactpunt had in het gemeentehuis van Altena in Almkerk, komt daar op 22 december een einde aan. Per 27 december sluit de bank aan bij het Digi-Taalhuis in de Werf in Woudrichem.

Minder mensen naar bankkantoor
Dick van Rhee, directeur van de Coöperatieve Rabobank, stelt: “Steeds meer klanten regelen hun bankzaken zelf via internet of de Rabo App. Eenvoudig, snel en wanneer het hen uitkomt. Bankkantoren worden door steeds minder mensen bezocht, maar dat geldt niet voor een bepaalde doelgroep, die wel behoefte heeft aan persoonlijk contact. Als coöperatie laten we hen niet in de kou staan.” Op 27 december opent de Rabobank een contactpunt in De Werf in Woudrichem, waar wordt aangesloten bij de Digi-Inloop Altena.
Rabobank dichtbij
Van Rhee: “Het verhuizen van het contactpunt betekent niet dat we minder ‘dichtbij’ zijn, integendeel. Dichtbij zijn gaat verder dan gebouwen van steen en is voor iedereen anders. Veel klanten kiezen voor digitaal bankieren. Pas als het écht om prangende vragen gaat, is er behoefte aan menselijk contact. Via videobellen, face-to-face op ons contactpunt in Woudrichem, Waalwijk of Zaltbommel, via chat, Rabobankieren App, bij mensen thuis of per telefoon zijn en blijven we dichtbij en blijven we maatwerk leveren.” Om mensen van dienst te kunnen blijven, noemt Van Rhee drie mogelijkheden: het contactpunt in Woudrichem, de Mobiele Bankservice en de Cursus Veilig Bankieren. “Zo blijven we alle leden voorzien in hun behoeften.”
Digi-inloop Altena
Om onze klanten te helpen bij online bankieren sluiten we per 27 december aan bij de Digi-Inloop Altena. Hier vindt men ondersteuning bij digitale vragen van allerlei instanties. Het Rabobankcontactpunt bij de Digi-Inloop Altena is geopend op woensdagochtend van 10.00 – 12.00 uur (Raadhuisplein 1 in Woudrichem). Van Rhee: “We passen hier mooi, omdat er meerdere partijen digitale ondersteuning bieden. Klanten hoeven geen afspraak te maken, ze kunnen zo binnenlopen. En blijkt dat bij het contactpunt te druk wordt, dan passen we wellicht de openingstijden aan. Die zijn niet in beton gegoten.”
Mobiele Bankservice
Heeft een klant toch persoonlijke ondersteuning nodig en is de klant minder mobiel om naar een van de kantoren te komen? Dan komen de adviseurs met de Mobiele Bankservice op afspraak bij de mensen thuis. “Zij ondersteunen klanten in de eigen vertrouwde omgeving met dagelijkse bankzaken. Ook geven zij tips om financieel misbruik te voorkomen en tegen te gaan”, zegt Van Rhee. “Ter plekke kunnen alle bankzaken geregeld worden.”
Cursus Veilig Bankieren
Om ervoor te zorgen dat de Rabobank-klanten langer zelfstandig hun bankzaken kunnen regelen, organiseren we cursussen online bankieren. Kijk op www.rabobank.nl voor data en meer informatie. “Om dat op een veilige manier te doen, geven we cursussen, samen met andere partijen.”
Contact met Rabobank
Hieronder een overzicht van de mogelijkheden om contact te hebben met Rabobank over je dagelijkse bankzaken:
Rabobankieren App en telefonisch
Particulieren tel. 088 722 66 00, bedrijven tel. 088 722 66 66
Kantoor Zaltbommel, Waalwijk en Gorinchem
Geopend voor inloop en afspraken op maandag van 13.00 - 17.00 uur en dinsdag t/m vrijdag van 10.00 uur - 17.00 uur. Kijk op www.rabobank.nl/vind-je-bank
Rabobank Contactpunt in De Werf (bibliotheek) in Woudrichem
Per 27 december 2023 geopend op inloop op woensdagochtend van 10.00 - 12.00 uur.
Mobiele Bankservice
De Mobiele Bankservice komt bij je thuis. Maak een afspraak via tel. 088 722 66 00