Richard van Maurik, directeur Bedrijven over digitaal én dichtbij

digitaal

Richard van Maurik, directeur Bedrijven bij Rabobank Regio Den Haag, schreef dit bericht om ondernemers mee te nemen in het tijdperk van virtuele, maar ook offline verkoop. Laat u inspireren door het doen van de test.

Digitaal én dichtbij

In de detailhandel zien we dat de virtuele verkoop een groot gedeelte van de offline verkoop heeft overgenomen. In de zakelijke dienstverlening is internet een belangrijke steunpilaar voor verkoop. Tóch is er altijd ruimte voor verkoop via het offline kanaal. Sleutelwoorden hierbij zijn: beleving, toegevoegde waarde en service. Duidelijk is wel dat de virtuele verkoop; snel, op een tijd die de klant wenst en tegen lage kosten een duidelijke positie heeft ingenomen en de ondersteuning via het digitale kanaal ook voor offline verkoop wenselijk is. Als bank volgen we deze beweging ook, want we volgen onze klanten en proberen ze in beide gevallen het beste advies te geven voor hun situatie. Veel van onze dienstverlening wordt naast de bediening door onze zakelijke adviseurs ook gefaciliteerd via het digitale kanaal. Vanzelfsprekend kunnen via het digitale kanaal eenvoudige handelingen worden uitgevoerd, bijvoorbeeld op het gebied van betalingsverkeer; het aanvragen van passen en rekeningafschriften. Maar ook financieringsaanvragen of leaseaanvragen kunnen via deze manier worden ingediend. Uiteraard blijft in veel gevallen ook de mogelijkheid om via onze adviseurs de aanvraag te laten behandelen. Wij helpen u bij het kanaal wat u het beste uitkomt. 80% van het mkb heeft al een website, webshop of app. Maar door nog meer te investeren in digitalisering en automatisering kan het mkb in Nederland elk jaar met 500 miljoen groeien.

Wij gaan graag persoonlijk het gesprek met u aan over uw bevindingen, dromen en acties. Maar natuurlijk kunt u hierbij ook zelf aan de slag via ons digitale kanaal.

Veel succes.
Richard van Maurik

Doe de test en krijg inspiratie van andere ondernemers

Den Haag, 1-10-2019

Deel via Twitter Deel op Facebook Deel op LinkedIn