Starter in Beeld: The Secrey Story of 22

Starter in Beeld: The Secrey Story of 22

De buitenkant van het pand verraadt niets over wat zich achter de muren afspeelt. Ramen zijn er niet en zelfs wanneer je de hal binnenstapt is het gissen naar wat zich achter de volgende deur bevindt. Over de naam van hun bar ‘The Secret Story of 22’ hebben ondernemers Shelina en Geraldi dan ook zorgvuldig nagedacht. Met de opening in november vorig jaar is Roermond een bijzondere en gezellige horecagelegenheid rijker.

Shelina en Geraldi zijn ervaren reizigers, maar weten hun thuishaven Roermond telkens weer te vinden. Na veel inspiratie te hebben opgedaan in het buitenland, kwam het duo tot de conclusie dat hun eigen stad iets miste. “En dat was een plek met een uniek verhaal en bijzondere sfeer waar we zelf graag naar toe willen gaan voor een gezellige avond met een hapje en een drankje”, aldus Shelina. Het concept voor hun eigen bar ‘The Secret Story of 22’ was hiermee geboren.

De ondernemers, die elkaar al vanaf de crèche kennen, hebben zich laten inspireren door de drooglegging in Amerika in de jaren twintig. Een periode waarin geheime, discrete barretjes ontstonden in het achtergedeelte van bijvoorbeeld een slager en men vaak alleen met een wachtwoord toegang kreeg. Deze geheimzinnige en mysterieuze sfeer verwerkten Shelina en Geraldi ook in hun eigen bar, zodat het een gespreksonderwerp voor de bezoekers zou worden. “Het begint al bij de entree”, vertelt het duo. “Die eerste indruk maak je immers maar één keer”. Hiermee is het geheim achter The Secret Story of 22 echter nog niet ontrafeld. “Meer geheimen rondom onze bar volgen”, belooft Shelina.

Het pand aan de Zwartbroekstraat stond 2,5 jaar leeg, waardoor Shelina en Geraldi flink de handen uit de mouwen hebben gestoken om de deuren in november 2016 te kunnen openen. Maar dan heb je ook wat: door de hoge opkomst stonden sommige gasten zelfs drie kwartier in de rij! Volgens de ondernemers beaamt dit het feit dat inwoners van Roermond behoefte hebben aan een vernieuwende horecagelegenheid. Maar de eerste trigger, een eetkraampje bij de Sjommelmert én een silent disco, heeft mogelijk ook een rol gespeeld bij de drukte.

Dé tip voor startende ondernemers is volgens het duo niets minder dan ‘samenwerking’. “Ondernemers denken vaak alleen aan hun eigen zaak, terwijl we gezamenlijk Roermond pas écht op de kaart kunnen zetten”, aldus Geraldi. Shelina vult aan: “Deze samenwerking kan branche-overschrijdend zijn. Zo beschikken wij over een etalage, waar andere ondernemers gebruik van mogen maken. Ook heeft The White Rabbit Tattoo een muur van onze bar omgetoverd tot een kunstwerk. Mooi wanneer je elkaar met zulke kleinen dingen kunt helpen, toch?”, besluit het duo.

Roermond-Echt, 1-2-2017

Deel via TwitterDeel op FacebookDeel op Google+Deel op LinkedInDoorsturen via GmailDoorsturen via HotmailDoorsturen via e-mail