Vijfde finaleavond Hart voor Salland

Cheque-uitreiking tijdens finaleavond Hart voor Salland

Maandagavond 16 april werd in de Deventer Schouwburg aan de 445 deelnemende verenigingen en stichtingen de resultaten bekendgemaakt van Hart voor Salland. Rabobank Salland had tv-persoonlijkheid en theatermaker Ali B. gestrikt voor een optreden tijdens de finaleavond van de vijfde editie van deze jaarlijks terugkerende campagne. Met zijn optreden in de vorm van een collegetour ging Ali B. op serieuze manier in op de gestelde vragen, maar uiteraard was er ook ruimte voor de nodige hilariteit. Daarnaast maakte hij graag nog even tijd om mee te werken aan waar de aanwezigen in principe voor kwamen. Hij reikte op zijn eigen manier Hart voor Salland-cheques uit aan enkele deelnemers.

Klanten verdelen € 160.000,-

Dat klanten van Rabobank Salland betrokken zijn bij de verenigingen en stichtingen blijkt wel uit de 121.460 stemmen die door 24.663 klanten (28% van totaal) werden uitgebracht. Omdat Rabobank Salland voor deze actie € 160.000,- uit het coöperatief dividend beschikbaar stelde, betekent dit dat de deelnemers € 1,32 per stem ontvangen.

Resultaten per categorie

Maatschappij & welzijn:
Ook dit jaar zijn de meeste stemmen uitgebracht in deze categorie. Er deden 169 organisaties mee en er is voor € 65.762,40 aan stemmen uitgebracht. Voedselbank Raalte was opnieuw de organisatie met de meeste stemmen van alle deelnemers: 1.667 stemmen waren goed voor € 2.200,44.

Cultuur:
In de categorie Cultuur deden 133 organisaties mee en is voor een totaalbedrag van € 42.387,84 aan stemmen uitgebracht. Ook hier ontving dezelfde organisatie als in 2017 de cheque voor de meeste stemmen: Wiejese Diekdaegen kreeg 1.095 stemmen; goed voor € 1.445,40.

Sport:
In de categorie Sport deden 143 verenigingen mee en is voor een bedrag van € 52.176,96 aan stemmen uitgebracht. Sportvereniging ABS uit Bathmen had hier voor het eerst de grootste achterban met 1.272 stemmen. Zij kunnen € 1.679,04 verdelen over hun verschillende afdelingen.

Geslaagde campagne

Directievoorzitter van Rabobank Salland Ed den Besten is zeer verheugd over de resultaten van Hart voor Salland: ‘We kunnen weer terugkijken op een zeer geslaagde campagne: bijna 25.000 klanten stemden op weer meer verenigingen en stichtingen die meededen. Als lokaal betrokken bank die midden in de samenleving staat ondersteunen wij via deze campagne clubs die zich inzetten voor de leefbaarheid en vitaliteit van Salland. En dat doen we graag.’

Na bekendmaking van de resultaten werd het podium omgetoverd tot een gezellige foyer en ontvingen tijdens een informele borrel alle deelnemers hun cheque. Verschillende bestuurders zochten elkaar tijdens de borrel op om te bespreken welke acties zij hadden ondernomen om zoveel mogelijk stemmen te verwerven.

Ed den Besten: ‘Voor en tijdens de stemperiode van Hart voor Salland was er in heel Salland via social media, websites, flyers en allerlei andere kanalen volop aandacht voor de campagne. Deelnemers vroegen hun achterban om toch vooral op hen te stemmen. We waren er al langer van overtuigd, maar hieruit en ook uit de reacties van de enthousiaste bestuurders op de finaleavond blijkt dat Hart voor Salland echt leeft in Salland. In 2019 organiseren we de campagne opnieuw. Naar verwachting kunnen verenigingen en stichtingen zich eind dit jaar via onze website aanmelden voor Hart voor Salland 2019.’

Alle resultaten van Hart voor Salland 2018 zijn te lezen via de website van de bank

www.rabobank.nl/salland

20-4-2018

Deel via Twitter Deel op Facebook Deel op LinkedIn