Geldautomaat in Velden

Woonevent Rabobank Maas en Waal

Per 15 mei 2017 verdwijnt onze geldautomaat in Velden.
In dit nieuwsbericht nemen we u mee in de redenen voor dit besluit en bieden we u een aantal alternatieven aan.

Waarom verdwijnt de geldautomaat op zo’n korte termijn?

De afgelopen maanden neemt het aantal plofkraken op geldautomaten van de Rabobank toe. Onze bank heeft hier in 2010 reeds op meerdere locaties mee te maken gehad. Voor de bank én voor de gemeenschap een ingrijpende gebeurtenis. Plofkraken vinden steeds meer plaats met behulp van (zware) explosieven (voorheen met gas). Naast de schade aan automaten en de waarderuimte zien we door het gebruik van vaste explosieven de schade aan de omgeving sterk stijgen. De grootste zorg zit in het toegenomen risico op persoonlijk letsel.

Als gevolg van de recente plofkraken en het risico daarop in de toekomst, heeft de Rabobank gevraagd de risico’s per lokale bank opnieuw in kaart te brengen. Op basis van die risicoanalyse hebben we besloten de beschikbaarheid van onze geldautomaten en mogelijk ook andere automaten aan te passen. Deze moet criminaliteit ontmoedigen en de kans op extreme schade beperken.
Uitgangspunt hierbij is dat de beschikbaarheid van geld in de omgeving zoveel mogelijk gehandhaafd blijft. Dit kan in de vorm van een geldautomaat in de buurt of bij een buurtbank, maar ook met andere middelen en diensten.

De huidige geldautomaat is gevestigd aan de Kloosterstraat 3. In dit pand wonen ook mensen.
Door de toename van geweld bij plofkraken, kan de veiligheid van de bewoners niet meer voldoende worden gegarandeerd.

We blijven dichtbij

De geldautomaat gaat tijdelijk weg, maar de Rabobank blijft. De Rabobank heeft plannen een geldkiosk te plaatsen op de parkeerplaats naast de huidige locatie. Deze geldkiosk voldoet aan de laatste beveiligingseisen tegen plofkraken met (zware) explosieven. Naast een geldautomaat zal in deze kiosk ook een sealbagautomaat geplaatst worden waar ondernemers hun geld in kunnen storten. Het overleg met de gemeente hierover is in een vergevorderd stadium. De geldkiosk is naar verwachting medio augustus gereed.

Welke alternatieven zijn er?

  • U kunt natuurlijk een van onze andere kantoren en/of geldautomaten bezoeken. Kijk voor een overzicht op www.rabobank.nl/venlo
  • Samen met ondernemers in Velden we of het mogelijk is een zogenaamde ‘cash back service’ aan te bieden (verstrekken van contanten door extra te pinnen bij een reguliere betaling via een betaalautomaat).
  • Als u minder mobiel bent, of uw financiële zaken liever aan een ander overlaat, kunt u een vertrouwd persoon machtigen om bijvoorbeeld geld voor u te pinnen. We spreken graag de mogelijkheden persoonlijk met u en de gemachtigde door.
  • Bent u minder mobiel, dan kunt u ook gebruik maken van de Rabo GeldService. Hiermee bepaalt u zelf wanneer u over (contant) geld wilt beschikken. Met slechts één telefoontje wordt het geld binnen 24 uur bij u thuis bezorgd. Wilt u hiervan gebruik maken, bel dan met (077) 389 34 70. Aan de GeldService zijn per bestelling kosten verbonden.

Zijn bovenstaande alternatieven niet passend voor u? Neem dan contact met ons op via (077) 389 34 70 en we gaan samen met u op zoek naar een oplossing!

Vragen?

Heeft u verder nog vragen of opmerkingen, dan horen we dat graag van u. Neem contact met ons op via (077) 389 34 70. Of mail naar info.venlo@rabobank.nl. Heeft u als bedrijf een vraag of opmerking? Bel dan met (077) 389 33 80 of mail met bedrijven.venlo@rabobank.nl

Venlo, 25-4-2017

Deel via TwitterDeel op FacebookDeel op Google+Deel op LinkedInDoorsturen via GmailDoorsturen via HotmailDoorsturen via e-mail