Sluiting kantoor Stramproy

Mobiele Adviseur

Rabobank blijft dichtbij. De gevolgen van corona worden steeds duidelijker. In een tijd waar fysieke ontmoetingen beperkt blijven gaan steeds meer klanten internetbankieren om zó de dagelijkse bankzaken zelf te regelen. Ook voor het kantorennet van de Rabobank blijven de gevolgen niet uit.

Kantoor Stramproy sluit

Het kantorenbeleid van de Rabobank is er landelijk op gericht om enerzijds zo goed mogelijk onze klanten te kunnen bedienen maar anderzijds ook kostenbewust te zijn. ‘Voor ons werkgebied betekent dit dat we het kantoor in Stramproy niet meer zullen openen.’ zegt Marja Blankman, directeur Particulieren en Private Banking. ‘Dit besluit hebben we besproken met de voorzitter van de Dorpsraad en vertegenwoordigers van de Ouderenbond en het Sociaal Platform die, hoe pijnlijk het besluit voor Stramproy ook is, de keuze begrijpen. Met name voor ouderen is het niet altijd makkelijk om alle bankzaken digitaal te regelen, al zien we juist ook dat oudere mensen meer en meer gaan internetbankieren. De geldautomaat in Stramproy blijft overigens wel aanwezig’ ‘We vinden het erg jammer voor de voorzieningen van het dorp maar de bank komt met een mooie alternatieve dienstverlening in de vorm van de mobiele adviseur.’ aldus Frans Henderikx, voorzitter van de Dorpsraad.

Mobiele adviseur

De mobiele adviseur helpt bij zaken die niet telefonisch of via internet kunnen worden afgehandeld. Ook helpt de mobiele adviseur als u niet zo thuis bent in de moderne vormen van bankieren. Zo staat u er niet alleen voor. Praktische hulp en advies in uw eigen vertrouwde omgeving. Denk bijvoorbeeld aan hulp bij het opstellen van een volmacht of het openen van een (betaal-) rekening. Ook de mobiele adviseur moet de coronamaatregelen in acht nemen en zal altijd checken of een bezoek conform de maatregelen past.

‘Met online bankieren blijven we dichtbij; nu meer dan ooit.’

Dagelijkse bankzaken kunt u voor een groot deel zelf regelen via Rabobank Internetbankieren en Rabobank.nl. Een pinpas of pincode aanvragen, een betaal-of spaarrekening openen, een betaalpas blokkeren, de opnamelimiet verhogen. Dit is slechts een deel van wat u zelf kunt regelen. ‘We hebben onze bereikbaarheid verruimd door het voeren van videogesprekken en videobellen waarin wij gesprekken voeren over bijvoorbeeld het opstellen van een volmacht, het afwikkelen van een nalatenschap en een hypotheekgesprek. Daar waar dat eerst ‘de toekomst’ leek is dat nu versneld actueel.

Weerterland en Cranendonck, 9-9-2020

Deel via Twitter Deel op Facebook Deel op LinkedIn