Rabobank Westelijke Mijnstreek: Dichtbij de kern Geleen

Rob Haane

“Ik ben dáár, waar onze klanten me nodig hebben. En dat werkt geweldig.” Rob Haane, Adviseur Particulieren van Rabobank Westelijke Mijnstreek verruilde zijn werkplek in het Adviescentrum aan de Bergerweg enkele weken geleden voor ‘het Geleense’. “Ik ben de hele week in Geleen. Ik werk onder meer vanuit wijksteunpunten en verzorgingshuizen, maar op afspraak ga ik ook naar mensen thuis. Voor klanten die door ziekte of ouderdom minder mobiel zijn, is dat écht een uitkomst. Dat geldt ook voor jonge ouders die bankzaken willen regelen, maar bijvoorbeeld geen oppas hebben. Of voor mensen die weinig tijd hebben, tweeverdieners, mantelzorgers, noem maar op. Mensen waarderen dat ‘de bank’ naar ze toekomt. En het persoonlijke contact maakt voor velen een groot verschil.

Dagelijkse bankzaken

Het valt me op dat klanten me steeds makkelijker aanspreken als ze me toevallig tegenkomen. Op straat, in een lunchroom of tijdens een evenement. Dan kies ik er meestal wel voor een afspraak te maken, al zijn sommige vragen eenvoudig ter plekke te beantwoorden. Het ligt er maar net aan waar mensen me voor nodig hebben. Ik ben er voor alle dagelijkse bankzaken, waarvoor klanten normaal gesproken de bank bellen, mailen of bezoeken. Ik geef uitleg over internetbankieren, zodat mensen zelfstandig kunnen bankieren. Ik help bij het regelen van volmachten of het afhandelen van een overlijden. Maar ik ben er ook voor antwoorden of advies over producten als sparen of verzekeren. De voorbije weken zijn omgevlogen, we voorzien hiermee écht in een behoefte van onze klanten. En ik vind het zelf ook erg fijn om mensen op deze manier, dichtbij huis te helpen. Bovendien spelen we zo als lokale bank nog gerichter in op wat er leeft in ons werkgebied. Daar doen we het voor!”

Dichtbij en betrokken

De Rabobank heeft in de voorbije jaren hard gewerkt aan het verbeteren en verbreden van haar virtuele dienstverlening. Klanten kunnen tegenwoordig snel en veilig online bankzaken regelen, waar en wanneer het uitkomt. Door (bij wijze van proef) nu ook met een adviseur aanwezig te zijn in de kern, wil de bank het verschil maken voor klanten voor wie het minder vanzelfsprekend of makkelijk is online bankzaken te regelen, of die moeilijk naar de bank toe kunnen komen. De proef in Geleen laat zien dat dit aanspreekt. De bank onderzoekt of deze manier van werken ook in andere dorpen en kernen in het werkgebied ingevoerd kan worden.

Ook voor u!

Rob Haane is de komende weken op werkdagen en tijdens evenementen op verschillende plekken in Geleen aanwezig. Zo is hij op maandagmiddag 15 en 29 mei en 12 juni aanwezig in Vivantes Bunderhof (Beneluxlaan 1), op maandagmiddag 22 mei en 19 juni in Wijksteunpunt Amusant (Wagenaarstraat 160). En op dinsdagmiddag 23 mei en 6 en 20 juni bij Partners in Welzijn Lindenheuvel (Hyacinthenlaan 33). Dus, heeft u een vraag over uw dagelijkse bankzaken en wilt u onze mobiele adviseur Rob spreken? Bel, app of mail Rob voor het maken van een afspraak bij u thuis of op een van de contactpunten in de buurt. Telefoonnummer 06-510 95 646 of Rob.Haane@rabobank.nl.

Sittard, 26-4-2017

Deel via Twitter Deel op Facebook Deel op LinkedIn